Мета вивчення дисципліни:
- оволодіти системою знань у сфері організації ресторанногогосподарствазадля формування оптимальної структури рестораннихзакладів і розробки ефективного процесу обслуговування клієнтів;
- оволодіти системою знаньпро методи, техніку й інструментарій організації ресторанного господарства;
- отриматинеобхідні навички та вміння приймати оптимальні управлінські рішення в ресторанномубізнесі стосовно конкретних потреб.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
знати:
- класифікацію закладів ресторанного господарства;
- характеристику різних типів закладів ресторанного господарства;
- вимоги до закладів ресторанного господарства;
- характеристику послуг ресторанного господарства;
- принципи розміщення закладів ресторанного господарства;
- характеристику матеріально-технічної бази для організації процесу обслуговування;
- організаціюпостачання сировини, продовольчих товарів, напівфабрикатів, предметів матеріально-технічного забезпечення;
- вимоги до тари;
- організацію приймання та зберігання продовольчих товарів і предметів матеріально-технічного забезпечення у закладах ресторанного господарства;
- основи організації виробництва;
- оперативне планування діяльності закладів ресторанного господарства;
- організацію обслуговування в закладах ресторанного господарства;
- організацію спеціальних форм обслуговування;
- організацію обслуговування іноземних туристів.
вміти:
- відрізняти поняття «підприємство ресторанного господарства», від «закладу ресторанного господарства»;
- користуватися нормативною документацією;
- розрізняти заклади ресторанного господарства за різними ознаками;
- давати характеристику професійно-кваліфікаційному складу робітників виробництва та обслуговуючого персоналу;
- розраховувати необхідну кількість працівників;
- складати графіки виходу на роботу;
- розробляти таоформляти договори взаємовідносин з постачальниками різних видів продуктів та сировини;
- розробляти меню, прейскурант та карту вин (напоїв) відповідно до типу та класу закладу ресторанного господарства;
- оформляти меню та нормативну документацію на страви;
- складати характеристики загальних вимог до послуг закладів ресторанного господарства;
- оцінювати та контролювати якість послуг закладів ресторанного господарства;
- розраховувати необхідну кількість столового посуду, приборів, інвентарю та білизни для різних видів обслуговування;
- сервірувати столи для обслуговування учасників з’їздів, конференцій, нарад, а також при організації різних бенкетів та прийомів.
Робоча програма з дисципліни Готельно-ресторанна справа (ХТ)