Метою курсу “Агроекологія” є формування у студентів цілісного уявлення про явища і процеси в агросфері, принципів ведення екологічно збалансованого землеробства, необхідності комплексного проведення заходів, спрямованих на покращення екологічної ситуації у сільськогосподарському виробництві, навчити їх новим підходам і методам екологізації АПК, щоб забезпечити виробництво достатньої для суспільства кількості високоякісної продукції; формування екологічної свідомості.
Завданнями дисципліни є:
– вивчення основних властивостей, структури та функціонування агробіогеоценозів як штучних екосистем;
– виявлення адаптацій живих організмів агробіогеоценозів до факторів навколишнього середовища, в тому числі – антропогенних;
– знайомство з основами раціонального використання, оптимізації та охорони агроландшафтів.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
– закони і закономірності, що діють в агро– та екосистемах в цілому;
– об’єкти вивчення і наукову проблематику сільськогосподарської екології;
– способи регулювання процесів, що в них проходять;
– джерела екологічної кризи в АПК та критерії їх оцінки;
– шляхи зменшення або уникнення негативних явищ і влив при веденні сільськогосподарського виробництва;
– шляхи збереження та відновлення родючості ґрунтів;
– перспективи застосування методів біотехнології у сільськогосподарському виробництві;
– шляхи збереження сільськогосподарського біорізноманіття;
вміти:
–дати екологічну оцінку стану агроекосистеми;
–орієнтуватися у правових аспектах агроекології, розробити заходи з оптимізації функціонування агро екосистем в екстремальних умовах;
–застосовувати теоретичні знання при розв’язанні практичних завдань.
Робочі програми:
- Робоча програма навчальної дисципліни “Агроекологія” АГ на 2022-23 н.р.
- Робоча програма навчальної дисципліни “Агроекологія” СВ на 2022-23 н.р.
Програма навчання здобувачів ВО – СИЛАБУС:
- Силабус з дисципліни “Агроекологія” АГ
- Силабус з дисципліни “Агроекологія” СВ
Лекції з дисципліни:
- Лекція 1.ВВЕДЕННЯ
- Лекція 2.ВЛАСТИВОСТІ АГРОЕКОСИСТЕМ
- Лекція 3.ГРУНТ ЯК БАЗОВА СКЛАДОВА АГРОЕКОСИСТЕМИ
- Лекція 4.ГУМУСОВИЙ СТАН ГРУНТІВ
- Лекція 5.СТАН ГРУНТІВ В УКРАЇНІ
- Лекція 6.ЕНЕРГІЯ В АГРОЕКОСИСТЕМАХ.
- Лекція 7.ПЕСТИЦИДИ ТА НІТРАТИ
- Лекція 8.МОНІТОРИНГ ТА БІОІНДИКАЦІЯ
Лабораторні роботи:
- Лр.1.АГРОЕКОСИСТЕМИ
- Лр.2.ЕКОЛОГІЧНІ ГРУПИ РОСЛИН ЗА ВИМОГАМИ ДО АБІОТИЧНИХ ФАКТОРІВ
- Лр.3.ЕКОЛОГІЧНІ ОСНОВИ СІВОЗМІН
- Лр.4.ЕКОЛОГО-АГРОХІМІЧНА ОЦІНКА ГРУНТУ
- Лр.5.БАЛАНС ОРГАНІЧНОЇ РЕЧОВИНИ ГРУНТУ
- Лр.6.БІОІНДИКАЦІЯ І БІОТЕСТУВАННЯ В АГРОЕКОЛОГІЇ
- Лр.7.ЕНЕРГЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ АГРОЕКОСИСТЕМ
- Лр.8.ОХОРОНА ЕКОСИСТЕМ