Метою курсу є набуття студентами теоретичних та практичних знань щодо взаємозв’язку між рослинами (рослина, агроценоз) та довкіллям (абіотичні та біотичні чинники), з акцентом на формування врожаю.
Завдання дисципліни полягає у: – вирішенні проблеми одержання високих стабільних врожаїв с.-г. культур шляхом визначення структури та взаємозв’язку складових урожайності, компенсаційна здатність рослин; – встановленні особливостей формування стійких до стресів агроценозів (стрес, типи стресів, стабільність агроценозів); – вмінні оцінити вплив лімітуючи факторів на формування врожаїв с.-г. культур і подолати їх негативні наслідки; – здатності до встановлення закономірностей формування агроценозів сільськогосподарських культур.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
– Біологічні, морфологічні та ботанічні особливості основних груп польових культур;
– Ризики в рослинництві, шляхи попередження та зниження негативних чинників;
– Інтродукція рослин. Інвазійні види;
– Вплив технологічних процесів на формування врожаю і пошук взаємозв’язків між абіотичними факторами і технологічними процесами;
– Конкурентні відносини в агроценозах;
– Алелопатію рослин;
– Збереження та розширення біорізноманіття рослин, тварин, мікроорганізмів як шлях зниження ризиків в рослинництві.
– Шляхи підвищення ефективного використання кліматичних та ґрунтових ресурсів рослинами в агрофітоценозі, умови ефективного використання факторів росту і розвитку рослин (світла, тепла, води, повітря, мінеральних сполук) та засоби управління продуційним процесом формування врожаю.
Вміти: – організовувати дослідження з визначення дійсно можливого врожаю за кліматичним забезпеченням регіону і потенціальних можливостей сорту;
– розрахувати фотосинтетичний потенціал посіву, який забезпечує одержання запланованого врожаю;
– розрахувати норми добрив і систему їх застосування під запланований врожай польових, овочевих і плодових культур;
– розраховувати продуктивність агроценозів залежно від моно- та багатокомпонентності;
– аналізувати фотосинтетичну діяльність рослин, фітоценозів та впроваджувати шляхи підвищення продуктивності агроценозів;
– описати ріст та розвиток сільськогосподарської культури за дії абіотичних та біотичних чинників.
Робочі програми:
Програма навчання здобувачів ВО – СИЛАБУС: