Розвиток науки та науково-технічний прогрес відіграють все більш вагому і вирішальну роль у житті сучасного суспільства. Можна констатувати, що сучасне суспільство не може ні існувати, ні функціонувати, ні розвиватися без науки. Воно ставить перед наукою все нові завдання: пошук ефективних форм її організації та діяльності, інтенсифікації циклу “наука – техніка (технології) – виробництво”. Виклики, з якими зіштовхується людство, заставляють людину по-новому ставитись до науки, рішучіше повертаючи її до потреб виробництва, а виробництва – до неї. З цією метою створюються науково-технічні комплекси, центри та інститути при виробничих корпораціях та концернах. Зрозумілою є й економічна ефективність коштів вкладених в науку. їх віддача у десятки разів вища, аніж безпосередньо у виробництво.
Наука в університетах є важливим сегментом науки держави. Місія та затребуваність університетської науки у справі успішного розвитку галузі освіти та держави має свою специфіку. Вона пов’язана принаймні із трьома напрямами застосування.
По-перше, висока якість освіти вимагає використання останніх досягнень науки у формуванні адекватного змісту освіти. Нові підручники, навчальні посібники, нові спеціальності – це реальне впровадження у життя наукових результатів, які отримують у тому числі й наукові та науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів.
По-друге, затребуваність науки в університетах диктується необхідністю наукового зростання викладацького складу, діяльністю системи аспірантури та докторантури.
По-третє, за умов належної організації та адекватного фінансування, наука в університетах є джерелом отримання нових знань як базису для створення нових технологій і нової техніки. Саме ці результати, у свою чергу, формують засади інноваційного розвитку конкурентоспроможної промисловості та економіки держави.
Співробітники кафедри технічного сервісу та систем в АПК активно долучаються до наукової діяльності, але крім проведення власних наукових досліджень на кафедрі формується і випускається фахове видання Науковий вісник ТДАТУ, який вміщує і допомагає висвітлювати результати науково-дослідної роботи не тільки науково-педагогічного складу своєї кафедри, а й інших структурних підрозділів ТДАТУ та інших закладів вищої освіти України.