У Таврійському державному агротехнологічному університеті імені Дмитра Моторного проведено моніторинг стану академічної доброчесності серед здобувачів другого (магістерського) рівня за освітньо-професійною програмою «Агроінженерія».

Дослідження мало на меті з’ясувати рівень доброчесності, якість освіти, а також виявити можливі проблеми, пов’язані з повторенням тем і недоброчесними практиками. Опитування проходило в першому семестрі 2024-2025 навчального року за допомогою анонімної електронної анкети, розміщеної на офіційному сайті університету. Участь узяли 102 респонденти, що склало 58% від загальної кількості здобувачів.

Опитування здобувачів освіти другого (магістерського) рівня за освітньо-професійною програмою «Агроінженерія» показало наступний результат.

Якість освіти:
79,4% респондентів оцінили якість навчання як «дуже високу».
20,6% – як «загалом достатньо високу».

Рівень корупції:
100% респондентів відповіли, що корупція не стосується навчального процесу в університеті.

Недоброчесні практики:
99,1% респондентів зазначили, що не вдавались до недоброчесних дій.

Повторення тем:
93,1% зазначили, що не стикалися з повторенням тем у різних дисциплінах.

Гарант освітньої програми «Агроінженерія» другого (магістерського) рівня вищої освіти Володимир КУВАЧОВ протягом грудня 2024 року зустрічався із здобувачами магістратури спеціальності 208 Агроінженерія онлайн на платформі Zoom для обговорення результатів згаданого опитування. Під час дискусій зі здобувачами освіти він наголосив на важливості дотримання принципів академічної доброчесності та високо оцінив прагнення студентів до якісної освіти. Володимир КУВАЧОВ також вислухав думки студентів та врахував їх бажання щодо вдосконалення навчального навантаження в наступному навчальному році і популяризації курсів з академічної етики.

Загалом проведений моніторинг показав, що здобувачі освіти за ОПП «Агроінженерія» демонструють високий рівень дотримання принципів академічної доброчесності. Також отримані результати підтверджують позитивне сприйняття якості освіти, відсутність корупції та недоброчесних практик серед більшості студентів.

Водночас дискусія зі здобувачами освіти, ініційована гарантом освітньої програми, деканом факультету Володимиром КУВАЧОВИМ, дозволила не лише виявити аспекти, які потребують вдосконалення, зокрема оптимізацію навчального навантаження та посилення інтеграції тем академічної доброчесності в освітній процес, але й врахувати думки студентів щодо організації навчання.

Отримані пропозиції будуть враховані під час планування подальших заходів, спрямованих на підвищення якості освіти та вдосконалення освітнього процесу на механіко-технологічному факультеті.

Професор кафедри ЕТСМ Володимир КУВАЧОВ