Однією із складових дисципліни “Монтаж, експлуатація та ремонт обладнання” є лабораторна робота РЕМОНТ КОМПРЕСОРА ХОЛОДИЛЬНОЇ УСТАНОВКИ. Мета роботи: закріплення знань по технології ремонту агрегатів холодильних машин. Одержання практичних навичок в розбиранні, дефектуванні і складанні фреонового компресора типу ФВ-6.

Компресор ФВ-6 застосовується у холодильних машинах фреонового типу середньої холодопродуктивності. Компресор вертикальний двохциліндровий, одноступінчастий, непрямоточний. Діаметр циліндрів 67,5 мм, хід поршня 50 мм, холодопродуктивність визначається залежно від прийнятої частоти обертання вала компресора. При 650 об/хв. вона складає 3000 ккал/год., при 850 об/хв. – 4000 ккал/год. і при 1440 об/хв. – 6000 ккал/год.

Картер литий чавунний, на торцевій передній стінці монтується знімний корпус корінного підшипника з камерою сальника і кришкою. Чавунний литий блок циліндрів з ребрами охолодження має фланцеві приливи для усмоктувальної і нагнітальної порожнини. Усмоктувальна порожнина сполучена з картером литим каналом, закритим знизу різьбовою пробкою з отвором діаметром 2,5 мм.

Вал сталевий, штампований, двоколінний, без противаг, зі шпонкою і різьбою для кріплення маховика. Вал опирається на два корінні підшипники кочення кульковий і роликовий. Для фіксації осьового переміщення вала під дією пружини сальника в лунці торця вала встановлена кулька, яка опирається на сталевий загартований сухарик, закріплений на різьбі в стінці картера.

Шатуни сталеві, з нижньою рознімною головкою, залитою бабітом, і бронзовою втулкою, запресованої у верхній головці. Поршні з алюмінієвого сплаву із трьома поршневими кільцями. Нижнє кільце маслознімне. Палець сталевий плаваючого типу стопориться по торцях пружинними кільцями. Циліндри зверху закриваються чавунною клапанною дошкою і коробчастою чавунною кришкою із внутрішньою перегородкою. Клапанна дошка і кришка ущільнені паронітовими прокладками і кріпляться до блоку циліндрів болтами.

Кожний циліндр має по дві пружні стрічкових пластини, всмоктувального клапана і два нагнітальні клапани п’ятачкового типу, установлених на клапанній дошці. Змащення поверхонь тертя здійснюється розбризкуванням мастила з картера. Привод компресора здійснюється клиновими пасами через шків-маховик. Запірні вентилі компресора двоходові, лівої і правої моделі, установлені на стінках блоку циліндра. Компресор надходить у ремонт після промивання в мийній машині гарячим розчином кальцинованої соди або мийним засобом, передбаченим технологією ремонту.

Компресор розбирають у встановленому технологією ремонту порядку на верстаку в спеціальному пристосуванні, що дозволяє повертати компресор у горизонтальній і вертикальної площинах. Робоче місце слюсаря, зайнятого розбиранням, обладнається підйомниками, необхідною кількістю знімачів і пристосувань.

Снимок

Снимок