8


В 2023 році ТДАТУ підписав з громадською організацією Booster Development (Ціль 4, ціль 5).    В 2023 році Booster Development організувала навчання жінок військовослужбовців, підприємців у яких був втрачений бізнес з причини військових дій, молодих осіб із сільських територій, жінок, що стояли на обліку у центрах зайнятості. Основним завданнями співпраці Booster Development і ТДАТУ було виявлення вразливих категорій людей та дослідження питань щодо покращення освіти, запровадження практичних кейсів створення малого бізнесу, і розробка моделей відродження бізнесу. Під час консультацій ТДАТУ було проведено 3 фокус групи, 1 анкетування щодо питань покращення вищої освіти та підтримка гендерної рівності при розвитку бізнесу. Актуальність проведення освітнього проєкту «Професійна орієнтація. Кар’єра. Підприємництво» була представлена студентам економічних спеціальностей. Результати досліджень були представлені у звіті ректора та звіті проєкту

 ТДАТУ ініціював діалог між молоддю, освітянами, громадськими діячами та представниками виконавчої влади Мелітополя. В 2023 році ТДАТУ організував “Молодь Таврії”  і запросив  міського голову Мелітополя Івана Федорова, заступника міського голови Мелітополя Михайла Семікіна, заслуженого майстра спорту України та заслуженого тренера України Валерія Газаєва, Директорку Централізованої бібліотечної системи Мелітополя Іннау Єфименко, координаторку програми «Мріємо та діємо» (IREX) Тетяну Несват (Цілі 4, 16). Молодь Таврії – це інтерактивна дводенна платформа для дискусійного діалогу між молоддю та владою. В 2023 році в дебатах взяло участь понад 300 учасників, серед яких були випускники закладів середньої освіти, студенти та викладачі ТДАТУ, громадські діячі. Мета інтерактивного заходу це реалізація та імплементація ідей молоді у відродження Мелітополя та його сталий розвиток у післявоєнничй час.

Науковці ТДАТУ є членами громадської організації «Запорізький Інформаційно-консультаційний центр «Агро-Таврія». (Цілі 8, 9, 15) Основною метою Центру є надання консультаційних послуг щодо запровадження інноваційних рішень в галузях сільського господарства, інженерії та харчових технологій. Центр також надає консультаційні послуги з підприємницької діяльності та проектна підтримка в сільськогосподарській галузі.

Керівництво та викладачі взяли участь в роботі асоціацій, зустрічах проєктних команд університетів, освітніх місіях (звіт ректора, стор 45-47). В 2023 році ректор ТДАТУ Сергей Кюрчев виступив у Пенсільванському державному університеті «Десять кроків виживання аграрного університету у воєнних умовах: окупація та переїзд» (Ціль 4, ціль 16).Викладачі кафедри геодезії та землеустрою Вікторія Скиба і Олександр Антоновський, голова відділу міжнародних зв’язків ТДАТУ Вікторія Лемещенко-Лагода обговорили напрями покращення роботи університету з представниками Всесвітнього альянсу якості води (WWQA) (Ціль 15). Даря Легеза та Олена Яцух представили напрями покращення освіти за рахунок впровадження цифровізації в Університетах Таджикистану та Узбекистану (Ціль 4). Максим Колесніков розповів про результати покращення земельних угідь на дослідних полях університету під час освітньої місії у Нідерландах за темою «Регенеративне сільське господарство» (Ціль 15). Яна Сокіл виступила з докладом в Університеті Миколаса Ромеріса про підтримку кар’єрного росту жінок в освіті (ціль 5, ціль 9).

В 2023 році ТДАТУ, як партнер проєкту Ерасмус Діджиталізація економіки як елемент сталого розвитку України та Таджикистану (DigEco) 618270-EPP-1-2020-1-LT-EPPKA2-CBHE-JP  взяв участь в освітніх та наукових заходах (Ціль 4, 5, 8). Партнери проєкту запровадили інноваційну практику розробки ідей та створення креативного бізнесу за допомогою спільних міжуніверистетських наукових проєктів. Міжуніверситетські команди студентів представили свої наукові проєкти на конкурсі. Жюрі конкурсу були громадські діячі та представники бізнесу. Партнерська команда організувала курси для підприємців та керівників бізнесу з метою осучаснення їх навикив із цифровізації та аналізу даних. На зустрічах у Гамбурзі, Худжанді, та Вільнюсі партнери обговорили основні методи та інструменти покращення вищої освіти, дотримання гендерної рівності та запровадження інноваційних цифрових ідей в бізнесі.

Д.філ. наук Шарова Тетяна Михайлівна започаткувала Громадську організацію «Інноваційні обрії України», метою якої запровадження інноваційних методів навчання у вищій школі (Цілі 4, 8). Результати роботи ГО «Інноваційні обрії України» представлені на сайті. У співпраці із ТДАТУ, «Інноваційні обрії України» проводять підвищення кваліфікації викладачів вищої школи, обговорюють напрями впровадження інноваційних технологій та принципів сталого розвитку у вищу освіту. Результати роботи громадської організації презентуються та обговорюються із Інститутом модернізації вищої освіти в Україні

Основні результати роботи ГО у 2023 році:

Публікація результатів наукових досліджень щодо запровадження інноваційних методів

Комунікація із стейкхолдерами в публічному просторі

Організація соціального проєкту «Чому я обираю українську?»

Організація онлайн школи використання цифрових інструментів

17.4.2 – Чи має ваш університет як орган спеціалізовані курси (повні ступені або факультативи), які стосуються сталого розвитку та ЦСР?

Освітні та освітньо-наукові програми ТДАТУ передбачають вивчення обов’язкових та вибіркових курсів, що розкривають особливості сталого розвитку. Ключовими освітніми програмами, які розкривають принципи сталого розвитку є: Екологія, Геодезія та землеустрій, Харчові технології, Агрономія, Агроінженерія, Садівництво та Виноградарство, туризм, Публічне управління та адміністрування. Університет пропонує понад 100 курсів, що пов’язані із досягнення цілей сталого розвитку. Основними вибірковими дисциплінами із вивчення цілей сталого розвитку є Соціальна відповідальність, Інноваційні технології в галузях (окремо з галузями в рамках спеціальності), Цивільний захист.

  1. Аграрна політика та інформаційне забезпечення сільськогосподарського виробництва
  2. Аграрний сервіс та інформаційне забезпечення
  3. Агроекологія
  4. Агрометеорологія
  5. Агрономічний аудит
  6. Академічна доброчесність та захист прав інтелектуальної власності
  7. Аналіз і оцінка екологічних ризиків
  8. Безпека життєдіяльності та основи охорони праці
  9. Безпека продовольчої сировини та харчових продуктів
  10. Безпечність інженерних систем та обладнання
  11. Біоактивні харчові компоненти і здоров’я
  12. Біогеографія
  13. Біоіндикація і біомоніторинг
  14. Біологічні ресурси та їх характеристика
  15. Біометрія у рослинництві
  16. Біотехнологічні процеси та обладнання
  17. Будівництво систем зрошення
  18. Вітроенергетика
  19. Генетика та селекція сільськогосподарських культур
  20. Географія туризму та країнознавство
  21. Геодезія та землевпорядкування
  22. Геоінформаційні системи в екології
  23. Геологія з основами геоморфології
  24. Геополітика і національна безпека
  25. Гігієна і санітарія харчових виробництв
  26. Гідробіологія з основами гідрології
  27. Гідромеліорація
  28. Глобальні продовольчі системи
  29. Грунтознавство з основами геології
  30. Державна землевпорядна експертиза
  31. Державна політика та врядування
  32. Державне та регіональне управління
  33. Державний земельний кадастр та землевпорядна експертиза
  34. Державний контроль за використанням та охороною земель
  35. Екологічна безпека
  36. Екологічна експертиза
  37. Екологічний аудит
  38. Екологічний менеджмент
  39. Екологія біоценозів
  40. Екологія людини
  41. Екологія рослин
  42. Енергозбереження та використання поновлювальних джерел енергії
  43. Євроінтеграція
  44. Збалансоване природокористування та сучасні засоби захисту довкілля
  45. Землеустрій
  46. Інженерна інфраструктура територій
  47. Інновації в соціально-економічному розвитку
  48. Інноваційний інжиніринг харчових підприємств
  49. Інноваційний розвиток агровиробництва
  50. Інноваційний розвиток підприємств
  51. Інноваційні технології (за галузями)
  52. Інновація в суспільно-економічному розвитку
  53. Інституціональне забезпечення публічної влади
  54. Комерціалізація результатів наукових досліджень
  55. Методи експертної грошової оцінки земель
  56. Методи контролю харчових виробництв
  57. Міжнародні вимоги до безпеки та якості харчової продукції
  58. Мікробіологія, санітарія та гігієна закладів харчування
  59. Місцеве самоврядування
  60. Моделювання i прогнозування стану довкілля
  61. Моніторинг та експертиза безпеки
  62. Моніторинг та охорона земель
  63. Оздоровче та дієтичне харчування
  64. Основи демократії
  65. Основи енергоменеджменту і енергоаудит
  66. Основи курортології та рекреації
  67. Основні принципи та вимоги ЄС щодо харчової продукції
  68. Охорона навколишнього середовища
  69. Оцінка впливу на довкілля
  70. Оцінка земель та реєстрація земельних ділянок
  71. Паблік рилейшнз
  72. Політичне консультування
  73. Поновлювальні джерела енергії та енергозбереження
  74. Проблеми виробництва, передачі та перетворення електричної енергії
  75. Проведення популяційних та біоценотичних досліджень
  76. Промислова екологія
  77. Публічна політика
  78. Публічне управління та адміністрування
  79. Публічний виступ
  80. Раціональне використання та охорона земель
  81. Рекреалогія та рекреаційні комплекси світу
  82. Рекультивація порушених територій
  83. Сільськогосподарська меліорація
  84. Сільськогосподарська мікробіологія
  85. Смарт-технології в рослинництві
  86. Соціальна екологія
  87. Соціо-політичні студії і філософія
  88. Сталий розвиток
  89. Стандартизація та управління якістю продукції
  90. Стратегії сталого розвитку
  91. Техноекологія
  92. Тренінг курс “Лідери змін”
  93. Тренінг курс: Громадський орієнтир
  94. Управління екологічними проєктами
  95. Управління земельними ресурсами
  96. Управління проектами в умовах сталого розвитку
  97. Управління розвитком територій
  98. Управління техногенною та екологічною безпекою
  99. Управління фінансами територіальних громад
  100. Урбоекологія

17.4.3 – Чи проводить ваш університет спеціальну освітню діяльність для широкої спільноти, яка може включати випускників, місцевих жителів, переміщених осіб?

Університет проводить публічні заходи для академічної та наукової спільноти в межах діяльності Вищої школи педагогічної майстерності (ВШПМ) ТДАТУ, зокрема академічний рух «Гостьовий професор», який є відкритими та загальнодоступними.

За 2023 рік у межах роботи ВШПМ відбулися наступні лекції:

інтерактивна лекція «Педагогічна риторика»;

онлайн-практикум «Використання штучного інтелекту в освіті: практичні кейси»;

лекція «Пріоритетні напрями розвитку агроінженерії»; 

Zeno Effect and Time Crystal in a Semiconductor Spin System; 

Трансформація сучасного управління. 

Вища школа педагогічної майстерності ТДАТУ розробила і впровадила освітні програми для підвищення кваліфікації за різними напрямками професійної діяльності:

ОП «Візуалізація вербального матеріалу як засіб підвищення якості освіти»;

ОП «Комунікація та цифровізація»;

ОП «Сучасна українська мова в побутовій та професійній комунікації»;

ОП «Інформаційно-цифровий простір: відкрита освіта»;

ОП «Використання програм компанії Autodesk для підвищення якості освітнього процесу».

У 2023 році за окремими модулями чотирьох освітніх програм пройшли підвищення кваліфікації та отримали відповідні сертифікати 52 особи із закладів загальної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти. Результати роботи представлені в звітах школи 2022-2023, 2023-2024.