Сьогоднішнє трансформаційне сучасне українське суспільство вимагає змін та розвитку, насамперед, у сфері освіти, адже технологічний світ так швидко змінюється, що молодь після закінчення закладу вищої освіти потрапляє в зовсім іншу реальність, яка суттєво змінилася за роки навчання. Окрім того, що вища освіта в Україні не встигає за технічним прогресом, вона, по суті, стає дедалі автономнішою через те, що державне фінансування з кожним роком зменшується, і навчальні заклади все частіше повинні самостійно вирішувати де знайти кошти на свій розвиток, як оновити матеріально-технічну базу та чим зацікавити абітурієнтів, щоб заохотити їх вступити саме до їхнього навчального закладу, а також як зробити своїх випускників конкурентоспроможними й затребуваними на сучасному ринку праці.

Саме тому для вирішення зазначених проблем особливого значення та актуальності набуває сьогодні концепція системи дуальної освіти, яка, з досвіду німецької практики, полягає в тому, що при підготовці молодих фахівців беруть участь одразу два заклади – навчальний (ЗВО, коледж тощо) і підприємство, а освітній процес організовано так, що у ЗВО здобувач вищої освіти спочатку отримує базові теоретичні знання, потім практикується на підприємстві, яке заздалегідь укладає з університетом угоду про співпрацю, і виконує там роботу, пов’язану з обраною спеціальністю. При цьому його праця оплачується підприємством. І хоча, на думку експертів Міністерства освіти і науки України таку форму навчання в країні можна буде запровадити не раніше, ніж через 5 років, вже сьогодні українські фахівці та науковці вивчають можливості ефективного та швидкого шляху задля реалізації такої концепції освіти.

Наразі в Таврійському державному агротехнологічному університеті імені Дмитра Моторного активно ведуться роботи по запровадженню дуальної форми навчання, яке регламентується Положенням «Про порядок організації та проведення дуальної форми навчання в ТДАТУ». Згідно зазначеного Положення оцінювання результатів дуального навчання здобувачів вищої освіти здійснюється спільно із суб’єктом господарювання на підсумковій атестації, яку  здійснюють у формі публічної презентації отриманих здобувачами вищої освіти компетентностей за звітний період. Атестація здобувачів вищої освіти по дуальній формі навчання є необхідним елементом зворотного зв’язку з роботодавцями у процесі навчання. Цей захід необхідний для визначення відповідності рівня здобутих здобувачами вищої освіти програмних результатів навчання стандартам вищої освіти і забезпечення своєчасного коригування навчальних планів та освітніх програм.

11 грудня 2019 року на кафедрі ТСС АПК відбулась підсумкова атестація здобувачів вищої освіти, що навчаються за дуальною формою. За результатами дуального навчання на виробництві здобувачі оформили звіти про зміст виробничого навчання, представили атестаційні листи. Здобувачі вищої освіти виступили з цікавими доповідями у вигляді презентацій, які містили інформацію про суб’єкт господарювання та напрям його виробничої діяльності, детально зупинились  на здобутих знаннях, практичних навичках та уміннях, що були ними отриманні в процесі дуального навчання.

На підсумкову атестацію були запрошені представники з виробництва – куратори дуального навчання від підприємств та керівники підприємств. Вони зупинились на питаннях рівня підготовки здобувачів вищої освіти у нашому університеті, виконання ними завдань і особливостей їхньої професійної діяльності на підприємстві. Було відмічено високий рівень їх теоретичної підготовки, сумлінне ставлення до виконання службових обов’язків, дотримання правил внутрішнього розпорядку і етичних норм поведінки.

За результатами атестації були підведені підсумки, обговорені пропозиції та зауваження виробничників щодо змісту освітніх програм та організації освітнього процесу за дуальною формою навчання.