З розвитком технологій відеозв’язку викладачі та здобувачі вищої освіти можуть не тільки спілкуватися онлайн, але і спільно працювати в режимі реального часу. Тепер щоб зустрітися зі здобувачами на занятті чи консультації, не обов’язково всім приходити в аудиторію – кожен може одночасно залишатися у зручному для себе місці, в якому є інтернет, і брати участь у вебінарі. І це не буде пасивне слухання доповідача презентації, здобувачі цілком зможуть у цей час ставити викладачеві свої запитання, вести обговорення, працювати на спільній дошці, а також демонструвати свої екрани. Такі трансляції можна записувати і пропонувати переглянути тим, хто був відсутній.

Наприклад, програма Zoom дозволяє проводити відеоконференції, онлайн-зустрічі, створювати чати й організовувати спільну роботу. Особливий інтерес до Zoom з’явився після запровадження в усьому світі карантину через епідемію коронавірусу. Обмеження призвели до того, що безліч користувачів були змушені перейти на віддалену роботу й стали активно використовувати саме цю програму.

Зокрема, програма Zoom використовується ведучим викладачем кафедри  технічного сервісу та систем в АПК  доцентом Скляр Радмілою Вікторівною для дистанційного навчання здобувачів вищої освіти зі спеціальності «Агроінженерія» з дисципліни «Механізовані технології виробництва сільськогосподарської продукції» в наступних форматах:

  • Онлайн-лекція. Проводячи лекцію за презентацією робляться паузи та ставиться учасникам запитання, проводяться короткі опитування. У такий спосіб контролюється активна участь у цьому онлайн занятті, а також підтримується концентрація та увага учасників.
  • Онлайн-консультація. Наперед збираються питання від здобувачів, складається та анонсується порядок відповіді щодо цих запитань, а на ті запитання учасників, які з’являються вже під час трансляції, відповідається у другій половині онлайн-консультації.

Так, 8 травня 2020 року відбулись дві лекції-консультації для здобувачів 31АІ та 32АІ груп за темою «Новітні механізовані технології при доїнні та первинній обробці молока». Також, під час проведення даного заходу були обговорені з учасниками особливості та вимоги до дистанційного проведення такого контрольного заходу, як підсумковий модульний контроль №2.

Під час проведення лекції були розглянуті наступні питання:

  • Основні вимоги та правила машинного доїння.
  • Способи і принципи доїння та їх оцінка.
  • Класифікація і оцінювання доїльних апаратів.
  • Загальна будова та призначення елементів доїльної машини.
  • Завдання та операції первинної обробки молока.
  • Охолодження, пастеризація та сепарація молока.

Для кращого оволодіння фаховими компетентностями, що заявлені в освітньо-професійній програмі 208 – «Агроінженерія» механіко-технологічного факультету, слухачі онлайн-лекції активно ставили запитання, які викликали труднощі у розумінні матеріалу та обговорювали проблемні ситуації.

Викладач кафедри ТСС АПК, к.т.н., доц. Скляр Радміла Вікторівна