Науково-дослідна та інноваційна робота студентів є найважливішим аспектом формування особистості майбутнього вченого та фахівця високої кваліфікації, слугує потужним засобом селективного відбору кадрів для підготовки молодих учених, збереження і відновлення наукових шкіл. У ТДАТУ студенти мають можливість не лише набувати знання та високу професійну кваліфікацію, але й розвивати свої інтелектуальні здібності та лідерські якості.

Науково-дослідна робота студентів є однією з найважливіших форм навчального процесу. Студентські наукові гуртки дозволяють студенту почати повноцінну наукову роботу, знайти однодумців по ній, з якими можна порадитися і поділитися плодами своїх досліджень. Дослідницькою роботою займаються всі студенти вузів. Написання рефератів, курсових, дипломних робіт неможливе без проведення певних, навіть найпростіших досліджень. Але ґрунтовна наукова робота, займатися якою студента не зобов’язує навчальний план, захоплює  лише частину. Студент, який займається науковою роботою, відповідає лише за себе; лише від нього залежить тема дослідження, терміни виконання, а також, що досить важливо, чи буде робота використана взагалі. Витрачаючи свій вільний час, студент розвиває такі важливі для майбутнього дослідника якості, як творче мислення, відповідальність та вміння відстоювати власну точку зору.

Першим результатом роботи наукового гуртка «Забезпечення надійності машин і обладнання АПК», керівником якого є к.т.н., доц. Болтянська Н.І., стало написання науково-дослідної роботи для участі в щорічному конкурсі на кращу НДР студентів на тему: «РОЗРОБКА ТЕХНОЛОГІЇ ПРИГОТУВАННЯ СИРИХ КОРМІВ ДЛЯ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ТВАРИН З УДОСКОНАЛЕННЯМ ЗМІШУВАЧА». Підготував її студент 21САІ  групи Мельников В.Я.

Керівник на засіданні наукового гуртка детально зупинилась на методиці написання наукової роботи, окреслила план та етапи основних заходів роботи над темою, а саме:

– обґрунтування теми, вибір об’єкта і визначення мети дослідження;

– добір і аналіз наукової літератури з обраної теми, розробка гіпотези;

– складання плану та структури роботи, розробка програми і методики дослідження;

– використання інформації міжнародної мережі INTERNET та ін.;

– проведення дослідження і узагальнення його результатів, висновки;

– оформлення пошуково-дослідницької роботи;

– рецензування роботи, захист одержаних результатів.

Велика увага була приділена дотриманню академічної доброчесності: посиланню на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей; дотримання норм законодавства про авторське право; надання достовірної інформації про результати досліджень та власну наукову діяльність.