У теперішній час питання, яке стосується академічної доброчесності, виявлення плагіату у наукових та дипломних роботах, дисертаціях на здобуття наукових ступенів – постає дуже гостро. Вища освіта через навчання і дослідження повинна створити фундамент академічної доброчесності, яка базується на інтелектуальній гідності і повазі до думок та ідей інших.

Основним інструментом дотримання академічної доброчесності в Таврійському державному агротехнологічному університеті імені Дмитра Моторного є Кодекс честі. Він встановлює загальні моральні принципи та правила етичної поведінки осіб, що працюють і навчаються в університеті, якими вони мають керуватись у своїй діяльності.

В Університеті запроваджені жорсткі вимоги до виявлення плагіату, роботи перевіряються за допомогою відповідного програмного забезпечення та фахівцями і лише після детальної перевірки підлягають чи то випуску, якщо це наукова стаття, чи то допускаються до захисту, якщо це стосується дипломних чи дисертаційних робіт. І це правильно, так як, у здобувачів вищої освіти академічна  доброчесність формує свідомість та відповідальне ставлення до написання наукових робіт, таким чином, саме академічна доброчесність, робить цінною їхню роботу, адже чим більше зосереджений над завданням, більше аналізуєш, відчуваєш свою відповідальність і лише тоді отримуєш свій авторський результат, який обов’язково буде успішний.

Тому з метою правильного оформлення результатів роботи наукового гуртка «Методологія оптимізації техніко-технологічної системи використання гною на органічні добрива» керівником к.т.н., доцентом Скляр Радмілою Вікторівною  проведено бесіду щодо дотримання вимог академічної доброчесності відповідно ст.42 Закону України «Про освіту» та роз’ясненню форм академічного плагіату:

– використання у власному творі чужих матеріалів (зображень, тексту), у тому числі з мережі Інтернет, без належних посилань;
– перефразування або цитування матеріалу, створеного іншою особою, як опублікованого, так і ні, без належного дотримання правил цитування;
– спотворене представлення чужих ідей, їх синтез або компіляція з першоджерел;
– представлення в якості власного твору (есе, курсової роботи, дипломного проекту, тез, статті тощо) матеріалу, що був отриманий з Інтернету або від третіх осіб в обмін на фінансову винагороду / послугу чи соціальні зв’язки.

Відповідно затвердженого плану члени наукового гуртка за 1 семестр 2019-2020 навч. року розглянули наступні питання:

  1. Аналіз видів гною (посліду) тварин
  2. Аналіз технологій переробки гною на органічні добрива
  3. Аналіз технічних засобів для переробки гною на органічні добрива
  4. Патентний пошук
  5. Підвищення якості органічних добрив за рахунок удосконалення техніко-технологічної системи переробки гною
  6. Оптимізація техніко-технологічної системи використання гною на органічні добрива

Результати досліджень у вигляді  доповідей молоді науковці представили на VII Всеукраїнській науково-технічній конференції магістрантів і студентів ТДАТУ 11-22 листопада 2019 р.  та оформили тези в збірник наукових праць.

Отже, питання академічної доброчесності сьогодні має дуже велике значення в освітньому процесі. Кожен, хто має відношення до освітнього закладу, повинен пам’ятати про моральні норми та доброчесність.