20 листопада 2023 року відбулася зустріч зі здобувачами третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, щодо опитування в 2 семестрі 2022-2023 навч. року за двома анкетами: «Якість освітньої програми» та «Якість викладання навчальних дисциплін» з метою обговорення з ними пропозицій щодо підвищення якості незадовільних критеріїв за даною освітньою програмою та оформлення висновків.
Метою досліджень є вивчення думок щодо рівня задоволеності якістю підготовки та навчання здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти та відповідності освітньо-наукової програми «Галузеве машинобудування» їх запитам та потребам.
Згідно анкети щодо якості освітньої програми на сайті університету опитано було 3 респондента, що склало 100% від кількості здобувачів ступеня вищої освіти «Доктор філософії» за ОНП «Галузеве машинобудування» (перший курс опитування не проходить). Результати було опрацьовано за допомогою програмного забезпечення Microsoft Excel (з допустимою похибкою вимірювання 0,1%).
Вищі оцінки (максимальні відсотки за балом «5», по 100%) здобувачі вищої освіти поставили за критеріями: «Зрозумілість мети, цілей і очікуваних результатів вивчення дисциплін», «Прозорість та чесність оцінювання знань», «Спрямованість дисциплін на майбутню професію», «Організація наукових і практичних заходів професійної діяльності (конференції, тренінги, дискусії тощо)», «Доступність графіків навчального процесу та розкладів».
Менші оцінки (відсотки за балом «3») здобувачами вищої освіти наступних критеріїв якості: «Співвідношення теоретичної і практичної частини» (16,7%), «Використання викладачами сучасних педагогічних методів (майстер-класів, навчальних дискусій, мозкового штурму, тренінгів, ділових ігор тощо)» (33,3%).
Інших пропозицій щодо покращання якості освіти та освітнього процесу в ТДАТУ здобувачі вищої освіти при опитуванні не запропонували.
Якість викладання навчальних дисциплін другого семестру 2022-2023 навч. року за ОНП «Галузеве машинобудування» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти було оцінено респондентами за 11 критеріями.
Аналіз 6 анкет за другий семестр показав, що вони в цілому задоволені рівнем викладання дисциплін з середнім відсотком відвідуваності 71-90%.
Аналіз показує, що респондентами в 2 семестрі 2022-2023 навч. року найвищими балами (максимальні відсотки за балом 5) оцінені в І розділі «Методичний рівень знань» наступні критерії якості: «Дотримується логічної послідовності у викладенні матеріалу, відокремлює важливі моменти», «Викладає матеріал зрозуміло, доступно, з поясненням складних позицій»; в ІІ розділі «Теоретичний рівень занять» – «Викладач на першому занятті чітко та зрозуміло пояснив які знання та компетентності я здобуду, розподіл балів, умови складання та перескладання заліку/екзамену та інше»; в ІІІ розділі «Ставлення до здобувачів вищої освіти» – «Доброчесність».
Меншими балами (мінімальні відсотки за балом 5) в І розділі оцінені критерії: «Якість розміщених викладачем методичних матеріалів з дисципліни на освітньому порталі»; в ІІ розділі – «Пов’язує теоретичний матеріал з практичними завданнями майбутніх фахівців»; в ІІІ розділі – «Доступність та легкість зв’язку з викладачем».
Рекомендацій щодо покращення якості викладання науково-педагогічними працівниками від респондентів не надійшли.

Завідувач каф. ОПХВ
ім. проф. Ф.Ю. Ялпачика Кирило САМОЙЧУК