Викладання дисципліни «Надійність технологічних систем» для магістрів-дослідників 2-го року навчання спеціальності «Агроінженерія» забезпечує викладачка кафедри к.т.н., доцент Болтянська Н.І. Для зручності роботи нею було складено індивідуальний план дистанційного відпрацювання занять на період карантину.

dystancijne-vykladannja-dyscypliny-nadijnist-tehnolohichnyh-systemПід час дистанційного навчання активно використовується електронний навчальний курс зазначеної дисципліни, мобільний додаток Viber, електронна пошта. Студенти опрацьовують лекційний матеріал та презентації до тем курсу, отримують завдання для виконання практичних завдань. Щотижня до кожного лекційного заняття викладачка чітко формулює студентам завдання у межах теми, що передбачена для вивчення (згідно робочої програми) та розміщує на курсі, з поясненнями щодо опрацювання такого матеріалу, окреслює питання для обговорення. Лекційні заняття доповнюються навчальною роботою практичного спрямування. За розкладом практичних занять відбувається координація студентів-магістрів під час виконання ними практичних завдань.

Слід відмітити, що більшість студентів групи старанно і відповідально працюють над вивченням дисципліни, детально вивчають лекційний матеріал, вчасно виконують поставлені завдання, демонструють творчий підхід до його засвоєння. Дистанційне навчання потребує потужної особистісної мотивації, вміння навчатися самостійно, формування навичок самодисципліни, правильної організації, розподілу і використання часу, що є вкрай важливим для майбутніх фахівців. Під час роботи, враховуючи не зовсім звичний дистанційний режим трапляються і певні проблеми, здебільшого технічного характеру, однак студенти і викладачі з розумінням і повагою, один до одного, вирішують відповідні питання.

Оскільки науковий прогрес задає шаленого темпу розвитку, дедалі більше країн світу долучаються до процесу діджиталізації, то нинішня ситуація дає можливість набути практичний досвід і студентами, і викладачам, у сфері дистанційних технологій.

Нинішнє покоління зростає у цифровому світі, цифрове середовище для них є цілком природним для отримання та обміну інформацією. Тому, студенти не вважають проблемою навчатися дистанційно, а навпаки, переважна більшість зазначають, що це новий і цікавий досвід.