Згідно діючого Положення про освітні програми в ТДАТУ з метою удосконалення освітніх програм здійснюється їх перегляд у формах оновлення. Тому на початку 2024 року за ініціативою в.о. завідувача випускової кафедри експлуатації та технічного сервісу машин проф. СКЛЯРА О.Г. було ініційовано представлення гарантом д.т.н., професором КУВАЧОВИМ В.П. проєкту оновленої ОП «Агроінженерія» другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 208 «Агроінженерія» галузі знань 20 «Аграрні науки та продовольство» та його обговорення робочою групою із роботодавцями, академічною спільнотою та здобувачами вищої освіти. Також на порядку денному цієї конференції, яка відбувалася у режимі Он-лайн на платформі ZOOM, були розглянуті питання результатів громадського обговорення проєкту ОП та обговорення результатів моніторингу опитування стейкхолдерів за 2023, 2024 рр. щодо якості освітньої діяльності.

По першому питанню слухали гаранта ОП КУВАЧОВА В.П. щодо проєкту оновленої освітньо-професійної програми «Агроінженерія» другого (магістерського) рівня вищої освіти за спецiальнiстю 208 «Агроінженерія» галузі знань  20 «Аграрні науки та продовольство» та необхідних змін у навчальному плані.

В обговоренні гарант ОП «Агроінженерія» КУВАЧОВ В.П. виступив з наступними пропозиціями.

При оновленні ОП «Агроінженерія» на наступний 2024-2025 н.р. вилучити з неї наступні освітні компоненти (навчальні дисципліни): Педагогіка, Філософія, Інтелектуальна власність, як такі, що за пропозиціями стейкхолдерів слід замінити на дисципліни професійного спрямування.

Змінити назву наступних освітніх компонентів (навчальних дисциплін): замість існуючої назви «Машиновикористання техніки в рослинництві» змінити назву на «Машиновикористання в рослинництві», замість «Машиновикористання техніки в тваринництві» змінити на «Машиновикористання в тваринництві», замість «Сільськогосподарські та меліоративні машини» змінити на «Проєктування технологічних процесів та систем», замість «Технічний сервіс мехатроних систем» змінити на «Системність забезпечення технічної готовності машин і обладнання АПВ», замість «Охорона праці в галузі та цивільний захист» змінити на «Охорона праці та екологічна безпека», що більш розкриває освітній фокус ОП «Агроінженерія» та безпосередньо відображає відповідні фахові компетенції освітньої програми.

Увести до ОП «Агроінженерія» наступні нові освітні компоненти (навчальні дисципліни): «Ділова іноземна мова» (4 кредити) з формою підсумкового контролю «екзамен», «Аграрна політика та інформаційне забезпечення сільськогосподарського виробництва» (3 кредити) з формою підсумкового контролю «диф.залік», «Мехатроніка АПВ» (3 кредити) з формою підсумкового контролю «екзамен», з метою посиленого забезпечення формування у здобувачів ВО відповідних загальних та фахових компетенцій за ОП «Агроінженерія».

Від здобувачів вищої освіти виступив студент 11 МБАІ групи, який є членом робочої групи ОП «Агроінженерія». Він запропонував  при оновленні ОП «Агроінженерія» на наступний 2024-2025 н.р. змінити форму підсумкового контролю деяких дисциплін. Зокрема, змінити форму контролю «диф. залік» на «екзамен» в дисциплінах «Системи сучасних інтенсивних технологій», «Машиновикористання в тваринництві», «Прикладні комп`ютерні технології», «Аналіз технологічних систем». А в дисциплінах за вибором навпаки, змінити форму контролю «екзамен» на «диф. залік».

Збоку роботодавців була висунута пропозиція щодо збільшення кількості кредитів на виробничі практики. Зокрема, на освітню компоненту «Виробнича практика» з 4 кредитів збільшити до 6 кредитів, та при цьому відповідно збільшити кількість тижнів на практичну підготовку до 6. Водночас, перед підсумковою атестацією ввести «Переддипломну (виробничу) практику» з кількістю 2 кредити та протягом щонайменше двох навчальних тижнів на вказаний вид практичної підготовки здобувачів ВО.

Проф. СКЛЯР О.Г. через збільшення кредитів на виробничі практики запропонував змінити кількість кредитів в деяких освітніх компонентах (навчальних дисциплін). Зокрема, в дисципліні «Проєктування технологічних процесів та систем» зменшити кількість кредитів з 4 до 2, в дисципліні «Системність забезпечення технічної готовності машин і обладнання АПВ» зменшити кількість кредитів з 4 до 3.

З проєктом освітньої програми «Агроінженерія» можна ознайомитися за посиланням: http://www.tsatu.edu.ua/mtf/osvitni-prohramy/projekty-osvitnih-prohram/.

В результаті зустрічі вирішили прийняти розглянуті пропозиції та рекомендації при впровадженні ОП в 2024 році та представити проєкт освітньо-професійної програми «Агроінженерія»  другого (магістерського) рівня вищої освіти на обговорення робочої групи та розгляд випускових кафедр експлуатації та технічного сервісу машин і мехатронних ситем тракторів та сільськогосподарських машин механіко-технологічного факультету.

В.о. завідувача кафедри ЕТСМпрофесор Олександр СКЛЯР