Поточна успішність здобувачів вищої освіти – це підсумковий показник, який характеризує багатогранну діяльність закладу вищої освіти з підготовки фахівців, що відповідають вимогам стандартів вищої освіти та конкурентоспроможні на ринку праці.
Основні принципи організації поточного і підсумкового контролю
- Оцінювання результатів навчання здобувачів вищої освіти здійснюється за накопичувальною бально-рейтинговою системою, основною метою якої є регулярна й комплексна оцінка результатів навчальної діяльності та сформованості компетентностей здобувачів.
- Оцінювання компетентностей здобувачів вищої освіти з навчальних дисциплін здійснюється на основі результатів поточного і підсумкового контролю успішності.
Оцінювання з навчальних дисциплін як обов’язкових, так і за вибором здобувача здійснюється на основі результатів підсумкового контролю, який включає результати поточного контролю успішності та екзамену (якщо є).
- Об’єктом оцінювання рівня сформованості компетентностей здобувачів вищої освіти є програмний матеріал навчальної дисципліни різного характеру і рівня складності, засвоєння якого відповідно перевіряється під час поточного контролю та на екзамені (якщо є).
Завданням поточного контролю є перевірка розуміння та засвоєння певного матеріалу, вироблених навичок, проведення розрахункових робіт, вмінь самостійно опрацьовувати інформацію, здатності самостійно осмислити зміст теми чи розділу, вмінь публічно чи письмово представляти певний матеріал (презентація).
Завданнями підсумкового контролю є перевірка розуміння та засвоєння здобувачами вищої освіти програмного матеріалу в цілому, розуміння логіки та взаємозв’язків між окремими розділами, здатності творчого використання накопичених знань, вміння сформувати своє ставлення до певної проблеми навчальної дисципліни тощо.
- Оцінювання навчальних досягнень здобувачів здійснюється 100-бальна шкалою; шкалою ECTS (А, В, С, D, E, FX, F) та національною шкалою (відмінно, добре, задовільно, незадовільно; зараховано, не зараховано) для окремої навчальної дисципліни, практики, курсової роботи/проєкту і тренінгу за семестр.
Бальна оцінка – це кількість балів, одержаних у підсумку впродовж семестру. Екзаменаційна складова бальної оцінки – це частина бальної оцінки, яку здобувач вищої освіти може набрати тільки під час складання екзамену з навчальної дисципліни.