Підготовка випускників, готових до роботи у навчальних закладах
ТДАТУ здійснює підготовку фахівців, які мають право здійснювати викладацьку діяльність, сприяючи розвитку освітньої сфери. У 2024 році загальна кількість випускників ТДАТУ склала 1172 особи. Диплом бакалавра отримали 576 студентів, у тому числі 417 здобувачів денної форми навчання та 159 здобувачів заочної форм навчання. Диплом магістра отримали 596 здобувачів, з них 451 студент денної та 145 студентів заочної форм навчання.
Згідно з частиною 1 статті 22 Закону України «Про повну загальну середню освіту», на посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають вищу освіту, вільно володіють державною мовою. За спеціальностями «Агроінженерія» та «Геодезія та землеустрій» (магістерський рівень) та освітньо-науковими програмами (PhD) 111 випускників 2024 року набули необхідні професійні компетенції, що дають їм право викладати у закладах освіти. Окрім того, педагогічні компетентності та право викладати у закладах освіти набувать здобувачів освіти за декількома освітніми програмами:
– другий (магістерський) рівень вищої освіти (2 ОП): «Агроінженерія», «Геодезія та землеустрій»;
– третій (освітньо-науковий) рівень вищої освіти (9 ОП): «Професійна освіта», «Економіка», «Фінанси, банківська справа та страхування», «Маркетинг», «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», «Галузеве машинобудування», «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка», «Харчові технології» та «Агрономія».
Навчання протягом життя
ТДАТУ підтримує концепцію навчання протягом усього життя та забезпечує рівний доступ до знань широкої громадськості. Університет демонструє активну участь у забезпеченні доступу до освіти, підвищенні кваліфікації та професійному розвитку для різних груп населення, включаючи викладачів, студентів, аграріїв та внутрішньо переміщених осіб (ВПО).
ТДАТУ забезпечує безкоштовний доступ до своїх освітніх ресурсів для тих, хто не навчається в університеті (репозитаріїв, вебінарів, методичних матеріалів) для зовнішньої аудиторії, яка не є здобувачами освіти ТДАТУ, сприяючи поширенню знань, інклюзивній та якісній освіті. Університет забезпечує вільний доступ до освітнього та експертного контенту через три основні напрями: відкриті наукові платформи, цільові освітні заходи для громадськості та поширення експертних знань.
1. Створення та розповсюдження відкритих наукових даних (OAR).
Університетська бібліотека надає доступ до інформації та ресурсів, необхідних для досліджень та поширення знань, є інформаційним центром для сприяння сталій практиці в університеті та за його межами. ТДАТУ надає вільний безкоштовний онлайн доступ до освітніх ресурсів для тих, хто не навчається в університеті, до репозитарію – електронного архіву університету ElarTSATU через сайт «Наукова бібліотека ТДАТУ». Інституційний репозитарій ТДАТУ (ElarTSATU) входить до рейтингу Webometrics “TRANSPARENT RANKING” (32 місце). За період існування репозитарію ElarTSATU (понад 10 років) створено 22 колекції фондів та 61 зібрання загальною кількістю 18700 документів, проіндексованих Google Scholar. У бібліотеці представлено дослідження науковців університету щодо ЦСР, створено бібліографічний покажчик публікацій в Scopus «Цілі сталого розвитку: внесок науковців ТДАТУ в їх реалізацію», бібліографічний покажчик публікацій в 2-х частинах, загальною кількістю понад 530 документів (частина 1, частина 2).
Університет створює ресурси та надає вільний доступ до результатів своїх наукових досліджень, таким чином сприяючи глобальному обміну знаннями:
- науковці ТДАТУ є співавторами колективної монографії «Food technology progressive solutions», виданої Scientific Route OÜ (Естонія). Дослідження створює нові наукові дані щодо технологій продовольчої безпеки, які є доступними для світової наукової спільноти та індустрії;
- викладачі стали співорганізаторами ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Глобалізація та розвиток інноваційних систем: тенденції, виклики, перспективи», у якій взяли участь понад 200 науковців із шести країн світу, що забезпечило вільний обмін новими науковими даними та інноваційним досвідом для розвитку економіки;
- доцент Ігор Аксьонов провів цикл лекцій для здобувачів Атирауського державного університету (Казахстан), безкоштовно поширюючи знання у сфері сталого розвитку серед студентів інших закладів.
2. Цільові освітні заходи для громадськості у 2024 році відкрили нові можливості для різних категорій зацікавлених осіб:
- викладачі та вчителі іноземних мов з інших установ, а також усі зацікавлені отримали доступ до сучасних методик онлайн-навчання, взяли участь у вебінарах та отримали методичні рекомендації від викладачки ТДАТУ в межах реалізації індивідуального проєкту на тему «Сучасні технології та підходи до змішаного, гібридного та онлайн-навчання іноземним мовам»;
- міжнародна наукова спільнота отримала доступ до наукових даних та прогресивних рішень у сфері харчових технологій;
- науковці та здобувачі ТДАТУ отримали доступ до курсу «Академічна грамотність у підготовці наукових публікацій світового рівня», що є безкоштовним професійним ресурсом;
- науковці ТДАТУ взяли участь у науково-популярному проєкті «Книга від Вченого», ініційованому Офісом підтримки вченого, та презентували широкому колу читачів виданий підручник «Використання техніки в АПК» з метою популяризації наукового підходу вирішення актуальних проблем регіонів та окремих галузей економіки;
Університет реалізує освітні ініціативи, спеціально адаптовані для потреб громади та вразливих категорій населення, зокрема внутрішньо переміщених осіб (ВПО):
- сприяє безбар’єрний інформаційний простір для ВПО шляхом безкоштовного виготовлення адаптивних інформаційно-комунікативних матеріалів (шрифтом Брайля) для ВПО з порушенням зору, які не є студентами ТДАТУ;
- провів тренінг-майстерню зі стресостійкості та першої психологічної допомоги (у партнерстві з БО «БФ «Дужа Україна» та ООН-Жінки) для групи жінок та дівчат, тренінг-терапію «Тисяча днів ментального здоров’я. Резилентність» (з БФ «СпівДія»). Ці заходи забезпечили безкоштовний доступ для зацікавлених осіб у громаді;
- навчає технікам надання першої допомоги, студентка Катерина Власик, волонтерка Червоного Хреста, організує для дітей ігрові тренінги та майстер-класи з першої допомоги, поширюючи життєво необхідні знання у громаді.
3. Поширення експертних знань та інструментів.
ТДАТУ використовує медіа-платформи та співпрацю з державними інституціями для безкоштовного поширення актуальних знань та інструментів у громадському просторі, зокрема у 2024 році відбулись декілька таких подій:
- викладач ТДАТУ Денис Катюха дав інтерв’ю для «Українського радіо», де висвіттлював важливі теми волонтерства, виклики релокованого бізнесу, перспективи регіонального розвитку та роль туризму, надаючи безкоштовний експертний аналіз широкій аудиторії;
- здобувачі за спеціальністю «Екологія» провели обговорення з Державною екологічною інспекцією Південного округу практики використання веб-ресурсу «ЕкоЗагроза» та долучення громадських інспекторів. Це забезпечує безкоштовний доступ до інструментів екологічного моніторингу та знань для громадськості;
- викладачі взяли участь у Всеукраїнському конкурсі есе «Мій Шевченко» та заході «Доброчесність у навчанні» як члени журі, що є формою безкоштовного надання висококваліфікованої експертизи (рецензування) для робіт учнівської та студентської молоді з усієї України;
- завідувача кафедри комп’ютерних наук Сергія Шарова було запрошено до складу журі ХХ Всеукраїнського турніру юних інформатиків, що має за мету розвиток обдарованої молоді. Проведення турніру стало можливим завдяки співпраці ТДАТУ з Уманським державним педагогічного університету імені Павла Тичини, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» та Національного центру «Мала академія наук України» та є свіченням залучення експертизи викладачів ТДАТУ;
- студентський мовний омбудсмен ТДАТУ Влада Шмалій представляла інтереси студентської спільноти під час Всеукраїнського круглого столу «Мовні проблеми освітнього процесу в Україні: думки молоді», громадській платформі, де було обговорено перспективи розвитку культури мовлення у нашій країні, можливі шляхи підвищення рівня володіння мовою та культуру спілкування у закладах освіти.
У 2024 році проведено публічні освітні заходи (навчання протягом життя) на базі університету, які є відкритими для широкої публіки:
1. Міжнародні наукові та освітні платформи: ТДАТУ став співорганізатором ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Глобалізація та розвиток інноваційних систем: тенденції, виклики, перспективи», що відбулась за участю понад 200 науковців з шести країн та забезпечила вільний доступ до нових наукових даних та інноваційних рішень у сферах економіки, промисловості та інновацій; студентка ТДАТУ виступила спікеркою під час Міжнародної Зимової Школи «Sustainable Development and ESG: Global Challenges, National Priorities, Effective Solutions» (Казахстан).
2. Університет проводить просвітницьку роботу у закладах середньої освіти Херсонської, Запорізької та Донецькій областей. Більшість територій знаходиться під окупацією владою РФ і на лінії бойового зіткнення. У таких умовах важливість донесення до майбутніх випускників важливої інформації щодо їх можливостей продовжувати навчання в системі закладів вищої освіти набуває особливого соціального значення. ТДАТУ проводить цільові заходи для школярів та абітурієнтів, які є важливим елементом навчання протягом життя:
- регіональна онлайн-олімпіада «Екологічна безпека», яка була доступна для школярів 9–11 класів та стала заходом з профорієнтації та розвитку екологічної грамотності серед молоді регіону;
- регулярне проведення онлайн-заходів «День відкритих дверей» на платформі Zoom забезпечує доступ до інформації про освітні програми, умови вступу та переваги навчання у ТДАТУ для всіх зацікавлених, включаючи батьків та випускників коледжів. У 2024 році захід було проведено у форматі фестивалю вступників «Абіт Фест»;
- викладачами університету було проведено серію дебатів для учнівської молоді. Тематика дебатів охоплювала актуальні питання (Вища освіта за кордоном і в Україні; Штучний інтелект: панацея чи вирок?; Чи здатна молодь змінювати світ?; Рівність між юнаками та дівчатами; Soft чи hard навички: що важливіше для успішної кар’єри?; Вегетаріанство: користь чи шкода?);
- на базі Центру соціального захисту були проведені майстер класи для учнів переміщених сімей з м. Мелітополя з метою ознайомлення молоді з актуальними професіями. Тематика профорієнтаційних тренінгів і майстер-класів: «Харчова майстерня: тренінг особистих дієт», «Маркетолог на смак», «Модні тенденції садівництва», «Я управляю громадою», «Енергетичний сектор – майбутнє України», «Фізика на Easy», «Мій бізнес в інженерії» (сторінка 71 звіту ректора за 2024 рік);
- за ініціативи Департаменту освіти і науки Запорізької обласної військової адміністрації, відбулась спеціалізована виставка закладів вищої освіти регіону «Плануй майбутнє сьогодні. Едукативна магістраль в Запоріжжі» за участю викладачів університету (сторінка 72 звіту ректора за 2024 рік);
- проведено воркшоп «Лідери ідей: другий подих» для молоді, що не є студентами ТДАТУ. Метою заходу є набуття молоддю навичків проєктного менеджменту, розвиток креативного бачення та залучення молоді до вирішення актуальних проблем громади та регіону. Захід підтримується керівництвом університету та органами місцевого самоврядування. Менторами заходу виступають команди, що складаються з викладачів та студентів ТДАТУ, на добровільній основі на волонтерських засадах. Воркшоп проводиться у змішаному форматі із залученням учасників як офлайн, так і онлайн, що розширює можливості для участі молоді з віддалених регіонів.
ТДАТУ виконує роль регіонального центру професійного розвитку та організовує професійно-технічні навчальні заходи
Університет виконує роль регіонального центру професійного розвитку, організовує професійно-технічні навчальні заходи (навчання протягом життя), проводить короткострокові курси, тренінги та професійне навчання, відкрите для широкої публіки, яка не є студентами ТДАТУ, зокрема, заходи, орієнтовані на фахівців, представників бізнесу, органів місцевого самоврядування та аграріїв тощо. Університет активно взаємодіє з аграрним бізнесом та фермерами, надаючи доступ до актуальних знань та інноваційних технологій.
В рамках проєкту «Агрокебети» відбулася серія відкритих зустрічей та лекцій з експертом TOV «PÖTTINGER UKRAINE» та ідеологом проєкту Алексом Ліссітсею (CEO ІМК). Учасники обговорювали впровадження інновацій в обробітку ґрунту, аграрну політику ЄС та Європейську зелену угоду. Ці заходи були доступні для широкого кола аграріїв та зацікавлених осіб.
Участь у міжнародній тренінговій програмі «Диверсифікація сільської економіки через мережу громадських консультаційних центрів туризму» (Естонія) дозволила отримати консультації шляхом участі у відкритих семінарах для місцевих жителів та підприємців щодо нових економічних можливостей у сфері сільського туризму.
ТДАТУ бере участь у міжгалузевих діалогах, які є формою професійного навчання для підприємців та громадських організацій. Зокрема, університет забезпечує поширення критично важливої інформації серед студентів та бізнес-партнерів під час участі у заході «ZAPORIZHZHIA. BUSINESS NEW WAYS 2024» Запорізької торгово-промислової палати. У рамках заходу обговорювалися інструменти підтримки та гранти для бізнесу, що здійснює зовнішньоекономічну діяльність (ЗЕД). Навчання представників малих та середніх підприємств і бізнес-асоціацій було здійснено шляхом участі ТДАТУ у проєкті ПРООН «Зміцнення членських бізнес-об’єднань МСП України», де обговорювались питання регулювання підтримки МСП, розвитку інфраструктури та стимулювання інновацій.
Університет виступає як освітній партнер для місцевих адміністрацій, підвищуючи їхню управлінську та професійну спроможність. Налагоджено співпрацю з Андрівською сільською воєнною адміністрацією щодо двостороннього обміну знаннями, де викладачі отримують досвід, а ОВА — експертні консультації. Така діяльність є формою навчання посадовців ОМС на місцях.
Відкриті програми підвищення кваліфікації «TechnoMay-2024» (на тему «Сучасна інженерія») та «NoveFood-2024» (на тему «Інноваційні технології харчової промисловості») було організовано ТДАТУ спільно з 5 університетами-партнерами та надавали можливість широкому колу зацікавлених осіб пройти підвищення кваліфікації обсягом 60 годин (2 кредиnи ECTS).
- Програма «TechnoMay-2024» забезпечила можливість пройти підвищення кваліфікації для 168 учасників за 10 семінарами, що присвячені актуальній проблематиці розвитку сучасної інженерії.
- Програма «NoveFood-2024» забезпечила можливість пройти підвищення кваліфікації для 213 учасників за 10 семінарами, що присвячені сучасним тенденціям розвитку харчових технологій та виробництв.
Навчання викладачів на спеціалізованих IT-курсах надало можливість викладачам підвищувати кваліфікацію на курсах «3D моделювання в Autodesk Inventor», завдяки проєкту DigiTech (USAID, IREX), який було реалізовано ТДАТУ спільно з Запорізькою обласною громадською організацією «Запорізький інформаційно-конcультаційний центр «Агро-Таврія» що є прямим професійно-технічним навчанням.
На базі Вищої школи педагогічної майстерності у 2024 році було проведено масштабну програму “Мовний арсенал «Українська мова як маркер національної ідентичності: від традицій до сучасності»”, онлайн-тренінг на тему «Сучасна українська мова в побутовій та професійній комунікації» та онлайн-практикуми за модулем «Комунікативні модуси функціонування української мови». Також було організовано та проведено семінари для широкого кола слухачів в межах програми «Гостьовий професор». Зокрема проведено 5 семінарів у першому півріччі та 11 семінарів у другому півріччі 2024 року. Загалом було проведено 16 семінарів за популярними темами:
- «Землеустрій в епоху цифрових технологій: виклики та можливості»;
- «Лікарські рослини у плодових і ботанічних садах» (сторінка 2 звіту);
- «Глютен. Друг чи ворог?»;
- «Керування максимальною потужністю гібридного синхронного генератора автономної вітротурбіни»;
- «Відновлювальні джерела енергії – актуальність та проблеми впровадження в умовах війни»;
- «Розвиток інклюзивного суспільства в умовах сучасних викликів»;
- «Інновації в навчанні математичних дисциплін»;
- «Гендерно зумовлене лідерство у вищій освіті: вітчизняні та зарубіжні практики нормативного закріплення та практичної реалізації»;
- «Імплементація патріотичного виховання молоді в навчальну дисципліну»;
- «Особливості формування сучасної корпоративної культури»;
- «Використання програми System Advisor Model при проектуванні сонячних електростанцій»;
- «Повоєнна соціалізація економіки України: виклики та перспективи»;
- «Фінанси ІТ-бізнесу»;
- «Як допомогти рослинам реалізувати генетичний потенціал»;
- «Емісійні матеріали на основі координацйних сполук лантаноїдів»;
- «Порівняльний аналіз пожежно-технічних класифікацій будівельних матеріалів за національними та європейськими стандартами».
Проведення відкритих програм у онлайн-форматі підвищило доступність навчання для учасників курсу, що є проявом забезпечення резил’єнтності освітнього процесу в умовах високого рівня геополітичних ризиків. Загfльна кількість учасників, які отримали сертифікати про професійний розвиток шляхом проходження навчання на короткострокових курсах склала у 2024 році 1197 осіб. Інститут підвищення кваліфікації ТДАТУ також забезпечує професійний розвиток викладачів релокованих коледжів шляхом організації проходження ними стажування на кафедрах університету. Протягом року 122 викладач коледжів переймав досвід викладачів ТДАТУ щодо впровадження освітньої діяльності, теоретичної та практичної підготовки здобувачів в умовах дистанційного навчання.
Освітні заходи за межами кампусу
ТДАТУ проводить освітні заходи за межами кампусу з метою поширення знань, експертизи та підтримки в місцевих громадах, школах та партнерських установах через пряму співпрацю, лекції та освітні демонстрації. Викладачі та представники університету активно працюють зі школами та коледжами, щоб інтегрувати академічні знання у навчальний процес середньої та професійної освіти. Зокрема, ТДАТУ проведено профорієнтаційні зустрічі та освітні заходи на базі Мелітопольського академічного ліцею «ТВОРЧІСТЬ». Такі заходи включають презентації спеціальностей, демонстрацію інноваційних розробок та обговорення переваг навчання. Це прямий приклад інтеграції університетського знання в шкільне середовище. Регулярні робочі зустрічі та заходи з адміністрацією Коледжем економіки та управління щодо умов вступу та особливостей навчання на спеціальності “Менеджмент” виконують роль освітньої консультаційної роботи, що відбувається у партнерській установі. Прикладом міжнародної освітньої діяльності за межами кампусу, що поширює українську експертизу у сфері сталого розвитку, є цикл лекцій, проведений доцентом Ігорем Аксьоновим для здобувачів Атирауського державного університету імені Х. Досмухамедова (Казахстан).
ТДАТУ виступає як партнер у реалізації соціально-орієнтованих програм, що підвищують життєстійкість громади, зокрема ініціює проведення на своїй базі тренінгів та майстер-класів для соціальної стійкості. Зокрема спільно з НУО та міжнародними партнерами було проведено тренінг-майстерню зі стресостійкості та надання першої психологічної допомоги. Захід був відкритий для широкої громадськості, особливо для жінок та дівчат, як механізм підтримки ментального здоров’я. Здобувачі ТДАТУ брали участь в організації Ярмарку вакансій для ВПО в Запорізькому регіоні, забезпечивши внутрішньо переміщених осіб освітніми консультаціями та доступом до можливостей працевлаштування. Університетські волонтери та фахівці виходять у громаду для проведення соціально важливих навчальних заходів, зокрема студентка Катерина Власик є активним волонтером Червоного Хреста, організовує ігрові тренінги та майстер-класи з надання першої допомоги для дітей. Таке життєво необхідне навчання відбувається у місцях збору громади або у партнерських установах (школах, дитячих центрах). Викладачі університету систематично проводять освітні, профорієнтаційні та соціально-адаптаційні заходи для внутрішньо переміщених осіб (ВПО) зі шкіл Мелітополя, які тимчасово проживають у Запоріжжі, сприяючи їхній соціалізації в умовах війни. Зокрема, було проведено тренінг «Маркетолог на смак» з метою підвищення обізнаності школярів 6-11 класів з сучасними маркетинговими концепціями через інтерактивну гру «Вгадай бренд» та дегустацію. Участь дітей у заході такого формату сприяє адаптації та соціалізації підлітків в умовах війни у нових умовах проживання. Також було проведено для дітей майстер-клас з дегустації різних сортів яблук, що вирощують у Запорізькому регіоні, у вигляді інтерактивної гри «Садівництво на смак». Проведений викладачами ТДАТУ майстер-клас «Один день президента» сприял ознайомленню старшокласників з специфікою публічного управління та лідерства. Викладачами кафедри вищої математики і фізики було проведено захід «Фізика на Easy» для учнів 8–9 класів з метою популяризації фізики серед дітей та молоді. Упродовж квітня-травня 2024 року ТДАТУ за підтримки ОТГ Запорізької області провів серію дистанційних дебатів для учнів шкіл Мелітополя та району, Василівки, Веселого та Енергодару. У дебатах взяли участь 10 команд, загальна чисельність учасників склала 80 осіб з числа старшокласників. Обговорення важливих тем дітьми та молоддю сприяло розвитку критичного мислення, ораторських навичок та громадянської активності молоді, що є ключовим внеском у якісну освіту та громадянську свідомість.
Політика доступу до навчання протягом усього життя
ТДАТУ реалізував цільові програми для забезпечення рівного доступу для осіб з обмеженими можливостями та внутрішньо переміщених осіб (ВПО), що підтверджує практичну інклюзивну політику. Забезпечення освіти впродовж життя безпосередньо здійснюється структурними підрозділами: Інститутом підвищення кваліфікації та Вищою школою педагогічної майстерності. Відповідно до прийнятої політики, університет заявляє та гарантує, що освіта впродовж життя є концептуально важливим напрямом діяльності, передбачає забезпечення рівних можливостей для людей у їх доступі до нових ідей, рішень, знань, навичок і розкриття потенціалу кожного незалежно від віку, місця, часу та обставин. Стратегією розвитку ТДАТУ на 2023-2030 рр. зазначено стратегічну ціль університету “С1. Формування академічного простору для забезпечення можливості отримання якісної освіти впродовж життя”. Забезпечується безперешкодний доступ зацікавлених осіб до платформ неформальної освіти, можливості отримання додаткової професійної освіти та задоволення індивідуальних освітніх потреб різних категорій населення незалежно від національності, віросповідання, міграційного статусу та гендерної приналежності, стану здоров’я, створено електронний каталог масових онлайн-курсів та викладено його у відкритому доступі.
Доступ до публічних заходів університету мають усі охочі, незалежно від етнічного походження, релігії, інвалідності, імміграційного статусу чи статі, що регламентується Положенням про організацію освітнього процесу ТДАТУ, яке затверджено Вченою радою ТДАТУ від 19.06.2024 р. У пункті 2.3., сторінка 3-4 Положення закріплено базові принципи, зокрема відкритість, доступність, гуманізм, демократизм, пріоритетність загально-духовних цінностей, національна спрямованість. Університет створює умови для збереження та примноження моральних, культурних, патріотичних, наукових цінностей і досягнень суспільства, поширює знанея серед населення, підвищує освітній та культурний рівень громадян, створює умов для здобуття якісної освіти людей з інвалідністю, дітей-сиріт та дітей, що позбавлені батьківського піклування.
В ТДАТУ забезпечується чітке дотримання політики соціальної інклюзії та гендерної рівності (ГРСІ), що реалізується у відповідності до чинних документів:
- плану гендерної рівності на 2023-2026 рр.;
- політики протидії торгівлі людьми та примусовій праці;
- політики щодо заборони сексуальних домагань та неналежної поведінки на робочому місці;
- політики гендерної рівності та соціальної інклюзії;
- політики запобігання сексуальної експлуатації та сексуальних наруг (політика ЗСЕН).
Вступна кампанія 2024 року проводилась відповідно до Правил прийому на навчання до університету, розроблених відповідно до Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році. У 2024 році до університету було зараховано 2345 вступників. Результати роботи приймальної комісії висвітлені у звіті ректора (стор 75-76).
На освітній рівень «бакалавр» зараховано 1720 вступників. З них за денною формою – 1418 осіб (у т.ч. 735 за державним замовленням, 683 – за кошти фізичних/юридичних осіб), за заочною формою – 302 особи (у т.ч. 119 за державним замовленням, 183 – за кошти фізичних/юридичних осіб). На основі повної загальної середньої освіти за денною формою було зараховано 777 вступників, з них 330 – на місця, що фінансуються за кошти державного бюджету, за заочною формою було зараховано 142 вступника, з них 61 – на місця, що фінансуються за кошти державного бюджету. Зарахування випускників закладів фахової передвищої освіти здійснювалося на перший курс зі скороченим терміном навчання. За денною формою було зараховано 641 вступника, з них 405 – на місця, що фінансуються за кошти державного бюджету, за заочною формою з цієї категорії зараховано 160 вступників, з них 58 – на місця, що фінансуються за кошти державного бюджету. На освітній рівень «магістр» зараховано 625 вступників. З них за денною формою – 485 осіб (у т.ч. 317 — за державним замовленням, 168 – за кошти фізичних/юридичних осіб), за заочною формою – 140 осіб (у т.ч. 37 – державне замовлення, 103 – за кошти фізичних/юридичних осіб).
Найбільша кількість вступників була зарахована на спеціальності: «Агроінженерія», «Агрономія», «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка», «Галузеве машинобудування», «Менеджмент». Кількість вступників до ТДАТУ на освітній рівень бакалавра, які вперше здобувають вищу освіту, складає 1716 осіб. Загальний контингент здобувачів ТДАТУ станом на 01.01.2025 р. склав 5695 осіб.
У 2024 році загальна кількість випускників ТДАТУ склала 1172 особи. Диплом бакалавра отримали 576 студентів, у тому числі 417 здобувачів денної форми навчання і 159 здобувачів заочної форм навчання. Диплом магістра отримали 596 здобувачів, з них 451 студента денної та 145 студента заочної форм навчання.

