28 жовтня у Таврійському державному агротехнологічному університеті імені Дмитра Моторного відбулось перше у цьому навчальному році засідання Вченої ради. Воно проходило у дистанційному форматі під керівництвом голови Вченої ради ректора Сергія Кюрчева.

Порядок денний складався з наступних питань:

  1. Про результати вступної кампанії в університеті у 2025 році.
  2. Про план профорієнтаційної діяльності в ТДАТУ.
  3. Про професійний розвиток науково-педагогічних працівників ТДАТУ у 2025-2026 навчальному році.
  4. Різне.

Про результати вступної кампанії в університету у 2025 році доповідав проректор з НПР Іван Чижиков. Вступна кампанія 2025 року, вже традиційно проходила у три етапи: основного – літнього та двох додаткових – восени. За її результатами ТДАТУ було зараховано 1983 здобувачі освіти. Із них:

  • 1034 особи — на денну форму навчання,387 осіб — на заочну форму навчання (освітній ступінь бакалавра),
  • 554 вступники — до магістратури,
  • 8 осіб — до аспірантури.

Переважна більшість студентів — із Запорізької області (понад 75%). Серед коледжів-лідерів за кількістю вступників:

  • Мелітопольський фаховий коледж ТДАТУ .
  • Оріхівський фаховий коледж ТДАТУ.
  • Ногайський фаховий коледж ТДАТУ.

Особливо приємно відзначити, що 27 вступників отримали державні гранти на навчання, що у сім разів перевищує показник минулого року. За результатами загальноукраїнських рейтингів ТДАТУ посідає:

1 місце серед закладів вищої освіти Запорізької області за кількістю бюджетних місць;

2 місце — за кількістю зарахованих бакалаврів;

1 місце серед релокованих університетів України за загальним контингентом студентів (6018 осіб).

Ректор Сергій Кюрчев подякував приймальній комісії, деканам та всім працівникам, які долучилися до проведення вступної кампанії, за професійну й злагоджену роботу в непростих умовах воєнного часу.

Наступним на засіданні було розглянуто питання щодо плану профорієентаційної діяльності в ТДАТУ. Основна мета — підвищення привабливості університету серед майбутніх вступників, розширення партнерських зв’язків із навчальними закладами області та країни, а також удосконалення системи довузівської підготовки.

Заплановано створення чотирьох команд, які реалізовуватимуть профорієнтаційні завдання:

  • інформаційна група — популяризація діяльності університету через ЗМІ та соціальні мережі;
  • профорієнтаційна група — безпосередня робота зі школами, ліцеями, коледжами;
  • підготовча група — організація та проведення курсів для майбутніх абітурієнтів;
  • студентська команда “Моторна кампанія” — участь у презентаційних заходах та освітніх проєктах.

Впродовж року планується реалізувати низку тематичних проєктів і заходів: «Орієнтир вступника», «Лідери ідей», а також фінальний фестиваль «АБІТФЕСТ», який стане підсумком профорієнтаційної кампанії. Продовжиться робота дистанційних підготовчих курсів, співпраця з центрами зайнятості, ветеранськими організаціями, громадськими об’єднаннями, а також освітніми закладами різних регіонів України.

Проректор з НПР та ПР Анастасія Коноваленко доповідала про  професійний розвиток науково-педагогічних працівників ТДАТУ у 2025-2026 навчальному році. Згідно з чинним законодавством, кожен викладач має проходити підвищення кваліфікації не менше одного разу на 5 років обсягом щонайменше 6 кредитів. Було зроблено акцент на динаміці показників відповідності вимогам, аналізі по факультетах та кафедрах.

Зупинилась Анастасія Коноваленко і на новітніх освітніх ініциативах. У вересні команда ТДАТУ успішно завершила участь у програмі професійного розвитку академічних менеджерів, презентувавши власний проєкт інституційних змін міжнародним експертам. Викладачі кафедри менеджменту продовжують навчання за програмою «Зміни тут», опановуючи сучасні підходи до залучення громадян у процеси місцевого самоврядування.

ТДАТУ  активно розвиває власні програми навчання. На 2025–2026 навчальний рік заплановано:

NoveFood-2025 — підвищення кваліфікації у сфері харчових технологій;

FEB-2026 — для викладачів економічного напряму;

TechnoMay-2026 — для інженерно-технічних спеціальностей;

МАГНІТ — нова інноваційна програма професійного розвитку.

Яскравим прикладом розвитку професійних компетентностей є проєкт DigiTech, у межах якого створено лабораторію проєктування та забезпечено навчання викладачів механіко-технологічного факультету. Це дозволило реалізувати ще один грант — на створення лабораторії адитивних технологій і підписати угоду про співпрацю з Пологівською громадою.

З усіх питань, розглянутих на засіданні вченої ради, було прийнято узгоджені рішення та дано відповідні доручення.