В умовах війни питання стійкості системи вищої освіти набуває особливого значення. Вона визначає здатність університетів забезпечувати безперервний освітній процес, підтримувати студентів і викладачів, а також швидко адаптуватися до нових викликів.
Саме стійка освіта формує у молоді критичне мислення, відповідальність і готовність до дій, необхідних для відновлення держави. Вона підсилює інституційну гнучкість, сприяє інноваціям і готує фахівців для післявоєнного розвитку країни.
5 листопада 2025 року Офіс Американських Рад з міжнародної освіти організував захід «Стійкість у вищій освіті», який об’єднав випускників програм BridgeUSA та ініціативи підтримки переміщених викладачів. Серед учасників були й представники Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного.
05 листопада 2025 року адміністрація та науково-педагогічні працівники Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного – Олександр Ломейко, Тетяна Шарова, Радміла Скляр та Максим Колєсніков
Роль ТДАТУ у зміцненні освітньої стійкості є стратегічною, особливо в умовах війни та тимчасової окупації частини південного регіону України.
Зі словами привітання до учасників звернулися Ярема Бачинський, директор Американських Рад з міжнародної освіти в Україні; Ксенія Іваненко, програмна менеджерка; Діана Шалашна, координаторка програми BridgeUSA; та Євгенія Москалевич, координаторка програм VFA/UDS.
Під час панельної дискусії «Академічна стійкість: шлях крізь виклики» своїм досвідом поділилися Владислав Панченко, проректор з науково-педагогічної роботи Українського державного університету залізничного транспорту; Юрій Каганов, проректор із НПР Запорізького національного університету; та Вікторія Ткаченко, професорка Національного медичного університету імені О.О. Богомольця.
У форматі інтерактивної сесії Q&A та World Café учасники обговорили шляхи збереження стійкості в академічному середовищі. Представники університетів презентували антикризові стратегії, моделі управління ризиками, механізми підтримки академічної автономії та співпраці з міжнародними партнерами. Також порушувалися питання створення безпечного й інклюзивного середовища для внутрішньо переміщених студентів і працівників, дотримання принципів академічної доброчесності та використання цифрових інструментів у викладанні й дослідженнях.
Стійкість освіти — це не лише виклик, а й шанс для оновлення. ТДАТУ доводить, що навіть у найскладніших умовах університетська спільнота може зберігати якість освіти, підтримувати людей і розвиватися, закладаючи основи сталого майбутнього України.





