31 березня 2017 року в Таврійському державному агротехнологічному університеті відбулася науково-методична конференція, в якій взяли участь понад 150 науково-педагогічних працівників, серед них не тільки викладачі нашого університету, але й Мелітопольського державного педагогічного університету ім. Б. Хмельницького.
З вітальним словом до учасників конференції звернувся проректор з науково-педагогічної роботи Ломейко Олександр Петрович, який акцентував увагу на актуальності методологічних, психологічних та педагогічних аспектів при формуванні компетентності студентів в освітньому процесі.
У ході конференції учасники обговорили сучасний стан та подальші перспективи формування компетентності студентів відповідно до мінливості зовнішнього середовища, а саме:
- теоретичні основи формування компетентності у процесі навчання студентів;
- психолого-педагогічна підготовка як складова професійної підготовки майбутніх фахівців;
- мотивація студентів як один із основних факторів успішної професійної підготовки;
- особливості моніторингу якості знань студентів;
- застосування статистичних методів аналізу для адекватної інтерпретації результатів успішності здобувачів вищої освіти.
Виступ доктора філософських наук, професора кафедри психології МДПУ ім. Б.Хмельницького Троїцької Тамари Серафімівни щодо нової філософії освіти викликав у учасників конференції бурхливу дискусію, в ході якої було запропоновано розвернути широке культурно-освітнє середовище, яке базується на таких принципах, як виховання у студентів етики та моральних цінностей. Головним завданням сучасного викладача повинно стати не надання якомога більшої кількості інформації студентам, а навчити їх навчатися! При цьому при трансляції матеріалу навчальної дисципліни викладачам необхідно застосовувати педагогічні методи навчання аби ефективно довести знання до студентів.
Не менш активно учасники обговорили зовнішні та внутрішні чинники мотивації студентів до навчання, запропоновані кандидатом психологічних наук, старшим викладачем кафедри суспільно-гуманітарних наук ТДАТУ Єременко Ларисою В’ячеславівною. Основним напрямом в мотивації до навчання було визначено особистий розвиток студентів.
Застосування багатовимірного статистичного аналізу для моніторингу якості освітнього процесу із (к.т.н., доцент кафедри вищої математики і фізики Данченко Микола Миколайович) та статистичних методів аналізу для адекватної інтерпретації результатів успішності здобувачів вищої освіти (к.т.н., доцент кафедри МВЗ Кувачов Володимир Петрович) стало не менш цікавими доповідями на конференції. Доповідачі представили результати комп’ютерної обробки бази даних за результатами сесії та зрізів знань і надали свої рекомендації щодо покращення якості оцінювання знань студентів.
За результатами науково-методичної конференції учасниками були прийняті рішення:
- Провести семінари з підвищення педагогічної майстерності професорсько-викладацького складу університету.
- Впроваджувати в освітній процес сучасні методи викладання навчальних дисциплін.
- Систематично проводити роботу зі студентами щодо психологічного мікроклімату в академічних групах.
- Переглянути робочі програми щодо приведення змісту навчальних дисциплін до обсягів навчального навантаження з урахуванням часу на самостійну роботу студентів.
- Здійснювати систематичний моніторинг та аналіз результатів успішності студентів з навчальних дисциплін і спеціальностей.
- Вживати заходи щодо забезпечення відвідуваності студентів на заняттях.
В цілому слід зазначити, що конференція викликала у її учасників великий інтерес та має стати фундаментом для подальшого розвитку і впровадження сучасних методологій та психолого-педагогічного досвіду в освітній процес, що дозволить покращити якість підготовки фахівців в університеті.
Науково-методичний центр ТДАТУ
Фото Ганни Бовкун






