У ТДАТУ відбулась серія тренінгів, для викладачів закладів вищої освіти «Стійкість і відновлення: психологічні ресурси викладача в умовах війни». Тренінг організовано  у межах шведсько-українського проєкту LEARNSAVE – «Навчання під атаками – Стійка освіта в умовах ризику в українських університетах» за підтримки  Шведського університету сільськогосподарських наук. Тренером виступила к.п.н., доцент Галина Тараненко. 

Тематика тренінгів стосувалася питань емоційного інтелекту, подолання стресу та ефективної комунікації викладачів в умовах війни. У тренінгу, крім викладачів  та аспірантів ТДАТУ, прийняли участь наші партнери по проєкту з Національного університету біоресурсів і природокористування України, Одеського державного аграрного університету, Полтавського державного аграрного університету та колеги з Черкаського державного технологічного університету. З привітальним словом до учасників тренінгу звернулась координаторка проєкту, шведська науковиця Галя Замарацька та висловила незмінну підтримку українським партнерам консорціуму LEARNSAVE .

Перший модуль курсу занурив учасників у світ емоційного інтелекту (ЕІ). Було акцентовано увагу на тому, що ЕІ — це не просто модна концепція, а фундаментальна навичка для успішної взаємодії та лідерства. На цьому тренінгу учасники отримали змогу усвідомити та проаналізувати власний емоційний ландшафт. Вони навчилися розпізнавати як свої емоції, так і емоційні стани оточуючих, що є критично важливим для емпатії та побудови міцних стосунків. Особливу увагу було приділено інструментам саморегуляції. Учасники освоїли техніки, які дозволяють керувати сильними емоціями, перетворювати негативні імпульси на конструктивні дії та підтримувати високий рівень внутрішньої мотивації. Цей тренінг заклав міцний базис для подальшої роботи.

Другий тренінг став справжнім практикумом внутрішньої рівноваги. Сфокусувавшись на дієвих методиках, учасники познайомилися із широким спектром практик заспокоєння. Серед них особливе місце зайняли дихальні вправи, які миттєво активують парасимпатичну нервову систему, та техніки усвідомленості (mindfulness). Учасники практикували повернення до «тут і зараз», що дозволяє знизити рівень тривожності, пов’язаної з минулим чи майбутнім. Головною метою було надання щоденних інструментів для підтримання психоемоційного здоров’я. Ці прості, але потужні техніки, легко інтегруються в повсякденне життя та допомагають ефективно протистояти перевантаженню.

Фінальний тренінг об’єднав навички ЕІ та стресостійкості, вміння застосовувати їх у найскладнішому контексті – комунікації під тиском. Учасники вчилися конструктивно висловлювати свої думки та почуття, не піддаючись руйнівній дії емоцій. Були розглянуті стратегії активного та емпатичного слухання, що є ключем до збереження взаєморозуміння навіть у гострих дискусіях. Крім того, великий блок був присвячений стратегіям вирішення конфліктів. Учасники освоїли моделі, які дозволяють перетворити суперечку з «битви» на спільний пошук рішення, сприяючи підтримці позитивних стосунків з колегами, здобувачами чи близькими.

Загальна атмосфера на курсі була динамічною та підтримуючою. Учасники високо оцінили практичну спрямованість занять, адже кожен теоретичний блок супроводжувався вправами, практичними кейсами та груповими обговореннями.

Серія тренінгів стала яскравим прикладом того, що розвиток і мобілізація  психологічних ресурсів викладача потрібні   не лише для вирішення професійних завдань, але й збереження внутрішньої стійкості та ефективної взаємодії під час навчання в умовах війни. Учасники отримали не просто знання, а справжній «аптечку» психологічних інструментів, які вже почали активно використовувати у професійному та особистому зростанні.