Всесвітній день екологічної освіти (World Environmental Education Day) офіційно відзначають щорічно 14 жовтня. Хоча деякі екологічні організації також вибирають для святкування 26 січня або 12 травня, 14 жовтня має ключове історичне підґрунтя, пов’язане з глобальним розвитком екологічних знань.
Цей день є важливим етапом у процесі глобальної популяризації екологічних знань та формуванні свідомості, що кожен може впливати на стан довкілля. Освіта є важливим інструментом, здатним привести до значних змін і забезпечити стале майбутнє для наступних поколінь. У ЮНЕСКО екологічне виховання визнане одним із найважливіших пріоритетів сталого розвитку людства.
Створення та розвиток міжнародної програми екологічної освіти було значною мірою ініційовано низкою конференцій ООН:
Дайджест публікацій викладачів кафедри геоекології і землеустрою, присвячених питанню екологічної освіти (освіти для сталого розвитку):
- Скиба В. П., Ганчук М. М., Аюбова Е. М. Реалізація екологічної складової в системі E-STEM-освіти. Biogeosphere and Socium. International Scientific Conference: the program, abstracts (September 25-27, 2024; Słupsk, Poland). Chernihiv: Publishing House “Desna Polygraph”. 2024. С.204-208
- Skyba V., Hanchuk M., Aiubova E. Контроверсійність пріоритетів та можливостей фактичного досягнення цілей сталого розвитку задля підвищення якості життя. Exploring Quality of Life Amid Global and Local Transformations: monograph. / T. Pokusa, T. Nestorenko, D. Kalita (eds.) Publishing House of the Academy of Applied Sciences – Academy of Management and Administration in Opole, 2024. P. 617-630.
- Скиба В. П., Ганчук М. М., Аюбова Е. М. Світовий досвід інтеграції екологічної освіти (освіти для сталого розвитку) в систему вищої освіти. Сталий розвиток: захист навколишнього середовища. Енергоощадність. Збалансоване природокористування : колективна монографія. Київ : Яроченко Я.В. 2024. С.72-107.
- Скиба В.,Ганчук М., Аюбова Е. Формування інтегральної екологічної компетентності як основного результату впровадження освіти для сталого розвитку.Vzdelávanie a spoločnosť IХ.: vedecký zborník / Prešovská univerzita v Prešove. Renáta Bernátová, Tetyana Nestorenko (eds.) Prešov. 2024. P. 236-248
- Скиба В.П., Ганчук М.М., Аюбова Е.М. Роль закладів вищої освіти у впровадженні освіти для сталого розвитку (ОСР).Сталий розвиток: захист навколишнього середовища. Енергоощадність. Збалансоване природокористування. VIII Міжнародний конгрес: збірник матеріалів (Львів,16-18 жовтня 2024) Україна. Київ ГО «МНГ», 2024. С. 200
- Скиба В. П., Ганчук М. М. , Аюбова Е. М. Аналіз методів впровадження екологічної освіти (освіти для сталого розвитку). // Світ дидактики: дидактика в сучасному світі : збірник матеріалів ІV Міжнар. наук.-практ. інтернет-конференції (29–30 жовтня 2024 р.)/ НАПН України
МОН та ін. Київ: Педагогічна думка, 2025. с. 436-441
- Скиба В. П., Ганчук М. М., Аюбова Е. М. Важливість практичної реалізації екологічної компетентності. Екологічно орієнтована вища освіта. Методологія та практика: збірка матеріалів Всеукр. конф. з проблем вищої освіти. Харків : ХНАДУ, 2024. С. 110 – 114.



