3 грудня 2025 року на факультеті Агротехнологій та екології відбулось оприлюднення та обговорення результатів опитування здобувачів вищої освіти щодо виявлення проблем зі створення сприятливого освітнього середовища.
Опитування здобувачів вищої освіти щодо якості освітньої діяльності потрібне для забезпечення внутрішньої системи якості освіти, організації зворотного зв’язку між здобувачами та адміністрацією, а також для виявлення та коригування проблем в освітньому процесі. Воно дозволяє отримати цінну інформацію про те, що студентам подобається, а що варто покращити, а також допомагає викладачам і керівництву краще розуміти потреби здобувачів.
На початку зустрічі декан факультету Ірина Іванова наголосила, що в університеті внутрішній моніторинг якості освіти відбувається за алгоритмом згідно з Положенням про систему внутрішнього забезпечення якості вищої освіти у ТДАТУ. Опитування є лише кроком, складовою процесу, який має привести до головної мети – покращення якості дисципліни або освітнього компонента, а отже – освітньої програми загалом.
Студенти були ознайомлені з показниками якості щодо оцінки освітніх програм різних категорій стейкхолдерів. За результатами опитування були оприлюднені пропозиції студентів та обговорені шляхи їх вирішення. Використання зворотного зв’язку є дієвим інструментом для отримання інформації щодо сприйняття здобувачами вищої освіти навчального матеріалу та отримання ними запланованих результатів навчання, розуміння місця дисципліни в освітній програмі.
Разом з кураторами та гарантами освітніх програм, на підставі результатів анкетування, було сформовано пропозиції щодо організації освітнього процесу в ТДАТУ за думкою здобувачів. Також були представлені данні анкети випускників щодо якості отриманої освіти за освітніми програмами за 2024-2025 навчальний рік.
Для заохочення здобувачів до активної участі в опитуванні, було вирішено повідомляти про його проведення на початку семестру, тому що думка кожного важлива.
На заході було наведено досвід проведення таких опитувань Європейським простором вищої освіти (ЄВПО), більшою мірою скандинавських країн, де за участь в оцінюванні дисципліни, студентам надають додаткові бали. Це говорить про те, що викладач, який чекає від здобувачів зважених та неформальних відповідей, розуміє, наскільки це важливо, і щоб зробити її якісно, студент має витратити певний час та ресурси.
На розширеній кураторській годині також було акцентовано увагу, що під час проведення акредитацій ОП слід брати до уваги не лише факт проведення опитувань, а передусім ті зауваження, які були надані та враховані для покращення навчального контенту та методів викладання, розподілу та трудомісткості освітніх компонентів.



