25 грудня 2025 року відбулося чергове засідання Науково-методичної ради Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного під головуванням першого проректора Олександра Ломейка.

У ході засідання було розглянуто комплекс питань, що охоплюють ключові напрями забезпечення якості освітнього процесу, удосконалення навчально-методичної бази, стратегічного розвитку університету та його інтеграції в європейський і загальносвітовий освітньо-науковий простір. Усі питання порядку денного були детально обговорені та одноголосно підтримані членами Науково-методичної ради.

З питання щодо розробки навчальних планів та робочих навчальних планів у ТДАТУ на 2026–2027 навчальний рік з доповіддю виступив перший проректор Олександр Ломейко. У доповіді було акцентовано увагу на необхідності приведення навчальних планів у відповідність до чинних нормативно-правових актів у сфері вищої освіти, стандартів вищої освіти, а також сучасних підходів до формування освітніх програм. Особливий наголос зроблено на компетентнісному підході, логіці побудови освітніх компонент, узгодженості програмних результатів навчання з цілями освітніх програм та потребами ринку праці. Члени НМР підтримали запропоновані підходи як такі, що сприятимуть підвищенню якості підготовки здобувачів вищої освіти та академічній мобільності.

Другим питанням стало затвердження звіту Навчально-наукового центру за І семестр 2025–2026 навчального року, який представила начальник ННЦ Тетяна Шарова. У звіті було висвітлено основні результати діяльності центру, зокрема щодо організаційно-методичного супроводу освітнього процесу, перевірки Освітнього порталу ТДАТУ, експертизи навчально-методичних матеріалів, оновлення освітніх програм та координації роботи структурних підрозділів університету. Обговорення звіту засвідчило системність і послідовність роботи ННЦ, а також його вагому роль у реалізації стратегії забезпечення якості освіти в університеті.

З третього питання виступив Голова Студентської ради ТДАТУ, який презентував Методичні рекомендації щодо порядку оцінювання досягнень здобувачів вищої освіти та нарахування додаткових балів до рейтингу успішності. НМР було обговорено і затверджено ці пропозиції змін до процедури й критеріїв формування рейтингу здобувачів освіти та рекомендовано до розгляду Вченою радою університету.

У межах розгляду питання «Різне» значну увагу було приділено навчально-методичному забезпеченню освітніх програм. Зокрема, НМР рекомендувала до надання грифу Вченої ради університету навчальний посібник «Супутниковий моніторинг екосистем» для здобувачів вищої освіти рівня «магістр» спеціальності Е2 «Екологія» ОПП «Екологія» (автор – М.М. Ганчук). Доповідь провідного фахівця ННЦ Аліни Землянської підкреслила актуальність видання, його міждисциплінарний характер та відповідність сучасним науковим і освітнім тенденціям у сфері екологічного моніторингу.

Також було розглянуто та підтримано рекомендацію щодо надання грифу Вченої ради навчальному посібнику «Українська мова за професійним спрямуванням та основи академічного письма» для здобувачів вищої освіти рівня «бакалавр» (автори – Т.М. Шарова, А.В. Землянська). Члени НМР відзначили значущість посібника у формуванні мовної, комунікативної та академічної культури майбутніх фахівців, а також його відповідність сучасним вимогам до академічної доброчесності та професійної комунікації.

Окремо було підтримано рекомендацію до надання грифу Вченої ради університету навчальному посібнику «Сучасні методики комп’ютерного проєктування вузлів і деталей машин» для підготовки магістрів зі спеціальності G11 «Машинобудування» (автори – О.О. Дереза, І.О. Водяницький, О.Ю. Михайленко). У доповіді наголошувалося на практичній спрямованості видання, його орієнтації на використання сучасних цифрових технологій та програмних засобів, що відповідає викликам інженерної освіти XXI століття.

Важливим стратегічним рішенням стало затвердження Освітньої програми «Стійке викладання», про що доповіла начальник ННЦ Т.М. Шарова. Освітня програма розроблена у межах проєкту ERASMUS-EDU-2025-CBHE-STRAND-2 Project ID101236049 – «Supporting Adaptive and Flexible Education for War-Affected Students in Ukraine» (SAFE LEARN). Програма спрямована на підвищення професійної компетентності науково-педагогічних працівників, розвиток педагогічної майстерності, упровадження принципів сталого розвитку та інноваційних методик навчання в освітній процес.

Завершальним питанням засідання стало затвердження Стратегії інтернаціоналізації ТДАТУ на 2026–2030 роки, презентованої проректором з науково-педагогічної роботи та перспективного розвитку Анастасією Коноваленко. Стратегія визначає ключові напрями розвитку міжнародної діяльності університету, зокрема розширення академічної мобільності, участь у міжнародних проєктах і програмах, розвиток партнерських відносин із закордонними закладами вищої освіти та інтеграцію ТДАТУ до глобального освітнього простору.

Підсумовуючи результати засідання, Науково-методична рада ТДАТУ підтвердила свою роль важливого колегіального органу, що забезпечує науково-методичний супровід освітньої діяльності університету, формує стратегічні орієнтири розвитку та сприяє підвищенню якості вищої освіти відповідно до національних і європейських стандартів.