23 лютого 2023 року відбулась нарада-семінар «8 критерій: внутрішнє забезпечення якості освітньої програми» від відділу моніторингу якості освітньої діяльності ТДАТУ. На захід були запрошені декани факультетів, керівник ННІ ЗУП, завідувачі кафедр та гаранти освітніх програм, як координаторів у контексті здійснення процесів і процедур внутрішнього забезпечення якості вищої освіти.
До слухачів з вступним словом звернувся перший проректор ТДАТУ, к.т.н., доцент Олександр Ломейко. Він наголосив, що освітні програми лежать в основі освітньої місії ТДАТУ, вони надають здобувачам вищої освіти знання та навички, зокрема такі, що мають широке застосування, сприяючи особистісному розвитку і їхній майбутній кар’єрі. Тому метою функціонування системи внутрішнього забезпечення якості освіти – є забезпечення і підвищення якості освіти та освітньої діяльності, її відповідності стандартам вищої освіти та міжнародним стандартам, формування в університеті культури якості як основи конкурентоспроможності університету та його випускників. Пан Олександр представив спікерку – Радмілу Скляр, к.т.н., доц., завідувачку відділу моніторингу якості освітньої діяльності.
На початку своєї доповіді, пані Радміла, акцентувала увагу на меті даного зібрання – це дотримання затвердженої процедури моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм відповідно до вимог Положення про систему внутрішнього забезпечення якості вищої освіти, Положення про освітні програми та Положення про опитування учасників освітнього процесу в ТДАТУ. Ефективне функціонування системи може бути досягнуте тільки за умови залучення усіх структурних підрозділів університету у процес забезпечення якості.
Оскільки якість вищої освіти створюється на рівні освітніх програм, а забезпечення освітньої діяльності здійснюється на рівні структурних підрозділів та ЗВО в цілому, належне функціонування системи внутрішнього забезпечення якості передбачає розподіл повноважень щодо прийняття рішень і оцінювання між керівництвом освітніх програм, кафедрами і факультетами/інститутами, загальноуніверситетськими структурними підрозділами.
Перегляд освітніх програм відбувається за результатами їх моніторингу за участю групи забезпечення спеціальності, здобувачів вищої освіти, роботодавців, академічної спільноти, відділу моніторингу якості освітньої діяльності щорічно наприкінці навчального року та оформлюється відповідними протоколами.
Основними критеріями для перегляду освітніх програм є рівень участі роботодавців у їх розробленні та внесенні змін, рівень задоволеності здобувачів вищої освіти (випускників), індекс працевлаштування випускників, рейтинг за оцінками роботодавців, участь у міжнародних програмах підготовки. Пропозиції здобувачів вищої освіти при розробці та перегляді освітніх програм збираються з залучанням студентського самоврядування. Це відбувається шляхом створення фокус-груп активів груп за цією освітньою програмою, обговорення проєкту освітньої програми або її перегляду на засіданнях органів студентського самоврядування з присутністю проєктної/робочої групи. Обговорюються наступні питання: цілі освітньої програми, компетентності та заявлені результати навчання.
Для удосконалення освітніх програм здійснюється постійний моніторинг ринку праці та ринку освітніх послуг, залучення роботодавців до формування вимог щодо компетентностей випускників та визначення змісту вищої освіти, опитування випускників та їх роботодавців щодо якості освіти та освітнього процесу.
Відділ моніторингу якості освітньої діяльності ТДАТУ







