17 лютого 2016 року у Вінницькому національному аграрному університеті відбулась Всеукраїнська інтернет-конференція «Професійна підготовка фахівця в контексті потреб сучасного ринку праці».

Науковці Таврійського державного агротехнологічного університету взяли активну участь у роботі конференції. Усього взяли участь 137 науковців, науково-педагогічних працівників та студентів з 18 навчальних закладів України.

На пленарному засіданні конференції із доповіддю виступив завідувач кафедри електротехніки і електромеханіки, доктор технічних наук, професор Овчаров Володимир Васильович, викликавши своєю доповіддю жваве обговорення між колегами.

Учасники Інтернет-конференції відзначили, що професійна освіта є найважливішим показником використання людських ресурсів та стану економіки в цілому.

Для сучасної ринкової системи стають характерними: різноманітність форм власності, багатовекторність економіки, формування нового типу трудових відносин, зміна структури виробництва та споживання, підвищена увага до якості продукції та навколишнього середовища, прискорення розвитку технологій та техніки, інформатизація виробництва, глобалізація господарської діяльності.

Політичні, соціально-економічні перетворення в українському суспільстві сприяли виникненню суперечностей між потребами ринку праці та професійній підготовці фахівців у вищій школі. Різке скорочення кількості робочих місць, зумовлених «інтелектуалізацією» праці, породили дисбаланс, супроводжуваний дефіцитом фахівців необхідної кваліфікації, і, в той же час, наявністю великої кількості претендентів, що мають кваліфікацію, незатребувану роботодавцем.

Інтеграція України в Європейський Союз стала ще одним важливим чинником змін в освітній системі. Адаптація до європейського освітнього простору для вищих навчальних закладів  передбачає розвиток професійної підготовки у напрямку встановлення міжнародних зв’язків, участі в міжнародних програмах і проектах, приведення професійної підготовки у відповідність з європейськими стандартами освіти.

Тому перед нашою державою стоїть складне завдання: зберегти напрацьовані традиції підготовки висококваліфікованих фахівців та одночасно забезпечити їхню відповідність до новітніх позитивних освітніх тенденцій в Європі. Це ні в якому разі не означає повної асиміляції української освіти в європейському освітньому просторі з втратою своєї унікальності та ідентичності. Навпаки, вимагає зміцнення сильних сторін класичної університетської освіти в Україні шляхом інтеграції нових методів навчання, надання студентам більшої самостійності та свободи вибору дисциплін. Йдеться про формування нової парадигми підготовки фахівців, що ґрунтуються на використанні найкращих освітніх традицій України і світу.

Це, в свою чергу, передбачає проведення реформ у вищій освіті задля підвищення якості підготовки майбутніх фахівців.  Окремим пріоритетом нової освітньої парадигми є ефективне впровадження інновацій та інформаційних технологій у різних сферах економіки України.

За підсумками проведення пленарного засідання і обговорень під час круглого столу учасники конференції постановили:

– визнати проблему професійної підготовки фахівців в умовах сучасного ринку праці системною, комплексною, багатомірною, яка потребує нагального розв’язання;

– констатувати загалом високий науковий рівень представлених на конференції доповідей та наукових статей;

– засвідчити активну участь у конференції молодих науковців (близько 50% від загальної кількості учасників).