У Таврійському державному агротехнологічному університеті імені Дмитра Моторного започатковано “Таврійські освітні практики (ТОП)”. З 21 по 25 квітня 2025 року “ТОП-Весна-2025” об’єднала освітян на програмі підвищення кваліфікації на тему «Впровадження наукових здобутків у сучасну освіту». Учасники програми отримали можливість на основі ознайомлення із сучасними трендами набути нові компетентності для удосконалення своєї професійної діяльності.

На урочистому відкритті програми ректор ТДАТУ Сергій Кюрчев привітав учасників та поділився, що колектив університету ініціював реалізацію освітньої програми для того, щоб підтримати педагогів Запорізького регіону — людей, які щодня формують майбутнє України, піклуються про дітей, навчають і надихають молодь. «ТДАТУ як ніхто інший розуміє ті виклики, які постають перед освітянами Запорізького краю», — наголосив ректор ТДАТУ.

Спікерами заходу стали досвідчені викладачі з різних факультетів університету:

Механіко-технологічний факультет

  • Дереза Олена Олександрівна, к.т.н., доцент, доцент кафедри інженерної механіки та комп’ютерного проєктування

Факультет енергетики і комп’ютерних технологій

  • Коваленко Олександр Іванович, к.т.н., доцент, доцент кафедри електроенергетики та електротехнологій
  • Гешева Ганна Валеріївна, асистент кафедри комп’ютерних наук

Факультет економіки та бізнесу

  • Коноваленко Анастасія Сергіївна, д.е.н., професор, професор кафедри економіки та бізнесу, директор інституту підвищення кваліфікації

Факультет агротехнологій та екології

  • Гончар Юлія Миколаївна, доктор філософії з харчових технологій, доцент кафедри харчових технологій та готельно-ресторанної справи

ННІ загальноуніверситетської підготовки

  • Тараненко Галина Григорівна, к.п.н., доцент, доцент кафедри суспільно-гуманітарних наук

 

  • Лемещенко-Лагода Вікторія Володимирівна, PhD, доцент кафедри іноземних мов

Учасники програми ознайомилися з можливостями AI-технологій для автоматизації створення та персоналізації навчального контенту. Набули навичок роботи з інструментами адаптивного навчання та генерації інтерактивних завдань і тестів, що сприяє глибшому залученню учнів у процес вивчення мов. Було розкрито етичні аспекти використання AI в освіті. Учасники сформували розуміння напрямів застосування AI для персоналізації навчання, автоматизації рутинних завдань, оцінювання та аналітики освітніх даних, що забезпечує якісні зміни в освітньому середовищі.

Педагоги навчилися обирати оптимальні форми та засоби онлайн-викладання, розробляти освітні матеріали з урахуванням інтересів і потреб молоді, а також впроваджувати інклюзивні підходи у віртуальному навчальному середовищі на основі положень “теорії поколінь”. Окремий вебінар було присвячено підходам до застосування спеціалізованих програм для обробки візуальної інформації в освітньому процесі. Учасники програми дізнались про можливості використання 3D-моделювання.

Враховуючи важливість розуміння сучасних викликів, пов’язаних із функціонування енергетичного сектору України, під час програми було розглянуто структуру електричних мереж та станцій України, розкрито необхідність поширення практик популяризації енергетичної грамотності та ресурсоощадності серед молоді.

Враховуючи продовження загальнодержавного реформування шкільного харчування, педагоги розглянули принципи формування здорового меню з урахуванням вікових потреб дітей та сучасних викликів у сфері громадського здоров’я.

Освітяни навчились генерувати оригінальні формати освітніх та виховних заходів під час воркшопу. Працюючи у групах, педагоги розробили ідеї для проведення заходів з популяризації здорового харчування, енергоощадності, розвитку просторового мислення. За результатами воркшопу учасники програми висловили готовність реалізувати ідеї проведення подібних заходів для дітей вже після завершення курсів.

Після завершення програми учасники отримали сертифікати та здобули сучасні компетенції, які дозволять їм впроваджувати наукові досягнення у власну педагогічну практику, підвищувати якість навчання в Україні та створювати інноваційне освітнє середовище. За відгуками учасників програми “ТОП-Весна-2025” відкрила нові можливості для інтеграції сучасних наробок науковців у освіту, стала корисним та пізнавальним заходом, надала можливість поповнити інструментарій для підвищення якості освітнього процесу, додала впевненості, натхнення та нових ідей для творчої педагогічної роботи.