Дуальна форма навчання з кожним роком стає популярнішою. Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного став піонером із запровадження дуальної форми, яка вже у перший рік показала перші позитивні результати. Студент засвоює теоретичний матеріал аудиторно, а практичні навички здобуває безпосередньо на практиці.

Днями, за підтримки Української організації маркетингу відбувся тренінг «Самоаналіз для прийняття рішення щодо запровадження ДФЗН: на що варто звернути увагу». Участь в ньому взяла і керівник Центру кар’єри та працевлаштування ТДАТУ Наталія Ругно.

За інформацією спікерів заходу, досвід провадження пілотного проєкту з підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти виявив низку складних питань, що виникали під час запровадження дуальної форми здобуття освіти:

1) пов’язані з перерозподілом аудиторного навантаження на здобувачів освіти, що в свою чергу вимагало:

«використання суттєвих додаткових людських ресурсів на адміністрування всіх процесів, включаючи адаптацію освітніх програм, створення індивідуальних графіків освітнього процесу, індивідуальних навчальних планів, які часто відрізнялися від планів більшості здобувачів відповідних академічних груп, окремих критеріїв оцінювання тощо;

«зменшення штатної кількості викладачів задіяних в навчанні груп, частину здобувачів яких було переведено на дуальну форму здобуття освіти (ситуація склалася в тих ЗВО, в яких розрахунок штатів проводиться відповідно до кількості аудиторних годин і кількості здобувачів);

«збільшення фактичного навантаження на викладачів за рахунок необхідності проведення додаткових консультацій для студентів дуальної форми освіти;

2) пов’язані з необхідністю залучення роботодавців та їхніх співробітників до питань організації освітнього процесу.

В ході тренінгу було зроблено акцент на низьку важливих питань щодо впровадження дуальної форми навчання та порівняння її зі звичними денною та заочною формами здобуття вищої освіти.

Подібні заходи будуть проведені й в подальшому.