27 травня у Таврійському державному агротехнологічному університеті імені Дмитра Моторного відбулось планове засідання Вченої ради. Воно проходило у дистанційному форматі під керівництвом голови Вченої ради, ректора Сергія Кюрчева.
Порядок денний складався з наступних питань:
- Про затвердження навчальних планів підготовки здобувачів вищої освіти на 2025-2026 навчальний рік.
- Про стан профорієнтаційної роботи у відокремлених структурних підрозділах університету щодо подальшого вступу до ТДАТУ.
- Про реалізацію Програми розвитку та функціонування української мови в ТДАТУ.
- Різне.
Перший проректор ТДАТУ Олександр Ломейко доповідав про затвердження навчальних планів підготовки здобувачів вищої освіти на 2025-2026 навчальний рік. Це фундаментальне питання в організації освітнього процесу. Олександр Петрович проаналізував розроблені навчальні плани та зупинився на організаційних заходах щодо їх оформлення на Освітньому порталі ТДАТУ.
Директори відокремлених структурних підрозділів ТДАТУ доповідали про стан профорієнтаційної роботи. Через повномасштабну війну, вже четверта вступна кампанія проводиться в статусі «тимчасово переміщені». Свої доповіді керівники коледжів робили в двох напрямах: щодо вступу абітурієнтів зі школи до коледжів та випускників ВСП до ТДАТУ.
Попри те, що до офіційного старту Вступної кампанії залишається більше місяця, кількість бажаючих отримати освіту у коледжах ТДАТУ, та продовжувати навчання в університеті після закінчення коледжів, досить велика.
Важливим питанням засідання Вченої ради стало підбиття підсумків реалізації І етапу Програми розвитку і функціонування української мови у ТДАТУ на 2023-2024 роки. Звіт щодо реалізації Програми представила мовний омбудсмен університету, доктор філологічних наук, професор Тетяна Шарова.
У своїй доповіді вона окреслила, що Програма була розроблена відповідно до положень Конституції України, Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», указів Президента та інших державних стратегічних документів, спрямованих на зміцнення державного статусу української мови, і активно реалізується в ТДАТУ з 2023 року.
Підсумки І етапу Програми (2023–2024 роки):
- у всіх структурних підрозділах забезпечено використання державної мови в освітньому процесі, діловодстві, виховній та інформаційній діяльності;
- проведено низку культурно-освітніх заходів, зокрема заходи до Дня української писемності і мови, мовні конкурси, конференції, майстер-класи, літні школи «Я обираю українську!», Мовний арсенал «Українська мова як маркер національної ідентичності» тощо;
- забезпечено регулярну роз’яснювальну роботу щодо дотримання мовного законодавства серед викладачів і здобувачів;
- активно ведеться робота з наповнення україномовного інформаційного контенту на сайті ТДАТУ;
- університетом створено сприятливі умови для додаткового вивчення української мови на побутовому та діловому рівнях здобувачами освіти та співробітниками.
Пріоритети ІІ етапу Програми (2025–2030 роки), запропоновані до реалізації:
- посилення мовної політики на рівні факультетів та кафедр із залученням деканів і завідувачів кафедр до координації виконання заходів;
- оновлення та модернізація освітніх програм підвищення кваліфікації з української мови для науково-педагогічних працівників;
- створення та підтримка україномовного освітнього й медійного контенту;
- формування єдиного україномовного інформаційного простору на базі університету в партнерстві з місцевими громадами, громадськими організаціями, волонтерами.
У підсумку Тетяна Михайлівна підкреслила, що мова – не лише інструмент комунікації, а основа національної безпеки, ідентичності та державотворення. Саме тому зусилля у сфері мовомислення мають спиратися на відповідальність кожного освітянина, адміністратора, студента.
За результатами доповіді Вчена рада ухвалила постанову, якою затверджено початок реалізації ІІ етапу Програми з 1 січня 2025 року, визначено конкретні завдання для деканів факультетів, завідувачів кафедр та викладачів.
Як завжди, на засіданні Вченої ради були затверджені навчальні видання, авторами яких є викладачі ТДАТУ, а також розглянуті і затверджені зміни до 6 Положень ТДАТУ з освітніх питань здобувачів.
З усіх питань, розглянутих на засіданні Вченої ради, було прийнято узгоджені рішення та дано відповідні доручення.