На початку жовтня студенти-маркетологи 4-го курсу та 2-го курсу магістратури відвідали виробництво грибів глив у ФОП “Севастянович”, с. Садове Мелітопольського району.

Студенти навіть не очікували, що поїздка та екскурсія виявляться такими захоплюючими. На місці екскурсантів люб’язно зустріла менеджер та власник підприємства. Доволі цікаво було дізнатися про особливості підготовки сировини, що служить середовищем для росту майбутніх грибів. Студенти дізналися, що даний процес є досить серйозним з точки зору обробки матеріалу від різноманітних шкідників та мікроорганізмів.

Даний процес займає близько 3-х днів та здійснюється за допомогою спеціально підготовлених камер, які щільно закриваються та мають доступ до гарячої пари, що надходить від величезних водяних баків. Зворушило ставлення до підприємства самого власника, адже баки змайстрував він сам. На щастя студентам випала нагода поглянути на заповнення мішків поживною сировиною з міцелієм, який в подальшому перетвориться на гливи.

Але найголовнішим етапом екскурсії було саме місце вирощування грибів. Велике приміщення займали розвішені у ряди мішки з сировиною та вирізаними отворами. І ось саме з них і росли гливи. Будівля має особливе розташування, що дозволяє у будь-який час спіймати вітер та за допомогою природи створювати протяги, заповнюючи приміщення необхідною кількістю чистого повітря. Таке розташування дає змогу зекономити та зменшити собівартість продукції.

Слід зазначити, що підприємство співпрацює із лабораторією у ТДАТУ, яка слідкує за якістю грибів та удобрення. Отже, можна бути впевненим, що продукція цього виробника не зашкодить здоров’ю.

Також студентам вдалося почути про складнощі щодо вирощування та продажу. Гриби – це продукт, який після збирання може зберігатися лише декілька днів, в залежності від якості умов. Тому виробникам слід майже одразу відвозити продукт реалізаторам та покупцям. У даного підприємства вже є відпрацьована система збуту і зараз вони перейшли на розробку нової, більш покращеної упаковки, яка б дозволила краще зберігати та транспортувати такий тендітний товар.

«Мені дуже сподобалося, було цікаво та пізнавально. Захопила інформація про можливі види добрив для грибів. Ця поїздка стала моїм першим досвідом у даній сфері і гадаю, що ці знання будуть корисними у моїй подальшій кар’єрі» – прокоментувала поїздку студентка 41МК групи Бойко Єлизавета.

Цікава інформація, нові знання та захоплюючі враження не залишили учасників байдужими!

Кафедра маркетингу