Проблеми викладання економічних дисциплін в університетах України на початку ХХІ століття були й залишаються досить актуальними. По-перше, незважаючи на зростання загального рівня економічних знань в українському суспільстві, рівень економічної культури громадян залишається на порівняно низькому рівні. По-друге, сучасна ситуація на ринку праці в Україні диктує нові вимоги не лише до фахівця з економіки, а й взагалі до людини з вищою освітою.

В умовах глобальної економічної кризи нової актуальності набувають проблеми застосування інноваційних підходів до підготовки бакалаврів та магістрів з економічних спеціальностей. Разом із тим ці проблеми зумовлені низкою питань, що виникають перед педагогами, економістами, працівниками органів державного управління освітою, які займаються проблемами модернізації викладання економічних дисциплін в університетах.

Днями для фахівців факультету економіки та бізнесу було проведено нараду «Шляхи удосконалення інфраструктури інформаційного освітнього простору при викладанні економічних дисциплін». З доповіддю виступила начальник Науково-методичного центру Наталія Болтянська. Велика увага була приділена питанню, якими повинні бути шляхи удосконалення інфраструктури інформаційного освітнього простору, щоб забезпечити формування в сучасних умовах релевантних компетенцій майбутніх фахівців з економіки.

Було зазначено, що серед різноманіття питань, які привертають увагу представників економічної науки, більшість лежать у площині науково-технічного прогресу і викликані такими протиріччями:

− між потребою реального сектору економіки у нових фахівцях, які мають інноваційну професійну складову, та застарілою структурою системи підготовки й підвищення кваліфікації фахівців з економіки підприємства;
− між можливостями сучасного університету застосовувати інноваційні підходи і технології в процесі підготовки фахівців для економіки та реальним застосуванням цих інновацій у повсякденній педагогічній та управлінській практиці;
− між умінням сучасними фахівцями економічної галузі застосовувати інноваційні підходи і технології у власній професійній діяльності та реальним впливом цих технологій на показники продуктивності праці.

Під час проведення наради неодноразово підкреслювалось, що у сучасних умовах Українська держава і суспільство потребують того, щоб в економіці та громадському житті з’явились фахівці з економіки, здатні власним інтелектом, досвідом, знаннями, уміннями та навичками створювати умови для розвитку економіки і сприяння в державі інвестиційного клімату. Інформація як необхідна умова розвитку правильної навігації поступу економіки держави повинна мати активний характер, бути достовірною та своєчасною. Такими ж повинні бути знання, уміння, навички і компетенції тих, хто займається економікою.

Відзначалось, що саме такі фахівці зможуть приймати сучасні виклики на шляху формування нової економіки, визначати перспективи її розвитку. Існує очевидний зв’язок між рівнем володіння сучасними інформаційно-комп’ютерними технологіями та їх впливом на прийняття економічно доцільних управлінських рішень. Основним призначенням ІКТ як сукупності різноманітних технологічних інструментів та ресурсів є здійснення комунікації, забезпечення процесу створення, поширення, збереження та управління інформацією, зокрема щодо змін в економічному середовищі.

Наталія Болтянська,
доцент кафедри ТСС АПК