9


Заходи з управління університетом

Діяльність ТДАТУ у 2024 році демонструє високий рівень інституційної стійкості, прозорості управління та активну участь у формуванні національної та регіональної політики, що є критично важливим внеском у досягнення ЦСР 16. Заходу з управління університетом відображають інституційну прозорість, демократичне управління та залучення зовнішніх зацікавлених сторін.

Вищому колегіальним органом управління університету є вчена рада ТДАТУ, яка утворюється строком на п’ять років, склад якої затверджується наказом ректора. В управлінні університетом вченій раді забезпечено представництво ключових груп, обраних демократичним шляхом. До складу вченої ради входять за посадами ректор, проректори, декани, директори інститутів, учений секретар, директор наукової бібліотеки, головний бухгалтер, директори коледжів, керівники органів самоврядування та виборних органів первинних профспілкових організацій університету. До складу вченої ради входять виборні представники з числа науково-педагогічних працівників (зокрема, завідувачів кафедр, професорів, докторів філософії, докторів наук тощо), а також інші працівники університету, які працюють у ньому на постійній основі, виборні представники аспірантів, докторантів, керівники виборних органів первинних профспілкових організацій студентів та аспірантів, керівники органів студентського самоврядування університету відповідно до квот, визначених статутом ТДАТУ.

За рішенням вченої ради університету або факультетів до її складу можуть входити також представники організацій-роботодавців. При цьому, не менш як 75%,в складу ради повинні становити науково-педагогічні працівники університету і не менш як 10% – виборні представники з числа студентів (пункт 1.6 Положення).

У 2024 році до складу вченої ради університету входило 50 осіб, у тому числі 33 науково-педагогічних працівника, 6 директорів відокремлених структурних підрозділів, головний бухгалтер, начальник відділу кадрів, директор наукової бібліотеки, голова профкому університету, голова студентської ради університету, голова студентського профбюро та 4 голови студентських рад факультетів.

До складу вчених рад факультетів, крім декана, його заступників, завідувачів кафедр, науково-педагогічних працівників факультету також входять виборні представники органів студентського самоврядування факультету, зокрема по факультетам:

  • механіко-технологічний факультет — 3 студента з 13 осіб;
  • факультет енергетики та комп’ютерних технологій – 2 студента з 13 осіб;
  • факультет агротехнологій та екології – 2 студента з 16 осіб;
  • факультет економіки і бізнесу – 4 студенти з 18 осіб;
  • навчально-науковий інститут загальноуніверситетської підготовки – 2 студенти з 13 осіб.

Студентське самоврядування (ОССВ) та профспілкова організація студентів

Інтереси здобувачів представляють органи студентського самоврядування, діяльність яких регулюється Положенням про студентське самоврядування. У структуру ОССВ ТДАТУ входять:

  • Колегія студентів ТДАТУ як основна структура ОССВ ТДАТУ, що включає студентську раду та студентські ради окремих факультетів;
  • Наукова асоціація студентів і аспірантів «Інтелект» у складі ради молодих вчених університету ТДАТУ;
  • Студентська ДНД;
  • Старостат;
  • Студентський профспілковий актив;
  • Студентських «Козачий курінь» ТДАТУ

З метою об’єднання громадян для розвитку ТДАТУ як центру освіти, науки, культури і виховання молоді у 2017 році випускники ТДАТУ ініціювали створення громадської організації «Асоціація випускників ТДАТУ». Громадська організація забезпечує рівне партнерство та взаємозв’язок між випускниками, роботодавцями, студентами та працівниками університету.

На керівні посади в органах студентського самоврядування студенти обираються демократичним шляхом. Наприклад, студентський мовний омбудсмен Влада Шмалій та в.о. голови Студради Євген Петрущенко представляли інтереси студентства на найвищому рівні (Міністерство освіти і науки, Президент України), що є прямим проявом демократичного представництва. Студентське самоврядування та профспілкова організація студентів є визнаними незалежними представниками інтересів здобувачів вищої освіти та активно представляють інтереси студентів ТДАТУ. Зокрема, у 2024 році актив студради долучився до участі у таких заходах:

Взаємодія із зацікавленим сторонами

Університет керується політиками та процедурами, які забезпечують виявлення та взаємодію з місцевими зацікавленими сторонами (стейкхолдерами) через двосторонні угоди та Наглядову раду. Політика забезпечення комунікації та врахування рекомендацій зовнішніх стейкхолдерів (роботодавців, випускників, представників приватних та державних установ) закріплена п.2.6 Положення про опитування учасників освітнього процесу пункт 2.6 (стор. 6).

ТДАТУ залучає зовнішніх стейкхолдерів до процесу прийняття рішень в освітньому процесі та науково-дослідній роботі. Враховуються пропозиції роботодавців та випускників, надані за результатами їх участі в опитуванні, у процесах підвищення якості освітнього процесу. Щорічно на засіданнях робочих груп з удосконалення та оновлення освітніх програм з відбуваються експертні консультації із залученням роботодавців, випускників та академічної спільноти. Щорічно гаранти освітніх програм запрошують роботодавців та випускників до участі в опитуванні (стор 18 та 19 Положення) та формуванню рекомендацій щодо удосконалення освітніх програм та в цілому підвищення якості освітнього процесу. Моніторинг відповідей роботодавців та випускників опублікований у відкритому доступі на сайті відділу моніторингу якості освітніх програм.  Для осіб, що ініціюють надання пропозицій щодо удосконалення освітнього та наукового процесу в ТДАТУ, доступною є можливість надати свої рекомендації шляхом заповнення відповідної форми зворотного зв’язку. Взаємодія зі стейкхолдерами також відбувається у форматах круглих столів, відкритих лекцій, науково-практичних конференцій тощо. У відкритому доступі дляя всіх зацікавлених сторін публікуються відповіді на пропозиції стейкхолдерів шляхом розміщені на сайті ТДАТУ відповідної документації у розрізі факультетів.

У відкритому доступі для всіх зацікавлених сторін публікуються відповіді на пропозиції стейкхолдерів шляхом розміщені на сайті ТДАТУ відповідної документації у розрізі факультетів.

Спільні органи для залучення зацікавлених сторін

Ключовим спільним органом є Наглядова рада ТДАТУдо її складу входять представники місцевих органів влади та громадськості:

  1. Новіков Г.В., голова Громадської спілки «Аграрний союз України», голова Наглядової ради (за згодою);
  2. Адамчук В.В., директор «Інституту механіки та автоматики агропромислового виробництва Національної академії аграрних наук України», заступник голови наглядової ради (за згодою);
  3. Іщенко Т.Д., директор державної установи «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти «Міністерства освіти і науки України, секретар Наглядової ради;
  4. Гришина Ю.М., народний депутат України (за згодою);
  5. Давиденко О.Г., директор ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Сортостанція» Вільнянського району Запорізької області (за згодою);
  6. Кремінь Т.Д., Уповноважений із захисту державної мови (за згодою);
  7. Маслов М.Б., генеральний директор ТОВ «МП-Агро» (за згодою);
  8. Мінько С.А., народний депутат України (за згодою);
  9. Федоров І.С., з січня до 2 лютого 2024 року міський голова міста Мелітополь, а з 4 лютого 2024 року – Голова Запорізької обласної військової (державної) адміністрації (за згодою).

У 2024 році проведено засідання Наглядової ради університету, в ході якого обговорювались стратегічні завдання ТДАТУ на 2024 рік, включаючи забезпечення можливостей дуальної освіти, якості навчального процесу, залучення місцевих стейкхолдерів тощо.

У ТДАТУ створена стала практика залучення громадськості до прийняття рішень у сфері освітньо-наукової діяльності, просвітницької роботи. Напрями співпраці спрямовані на підтримку інклюзивності, створення простору для громадської активності, інтеграцію переселенців, впровадження освітніх, психологічних програм, проведення тренінгів з психологічної підтримки вразливих груп населення та переселенців у процесі адаптації до умов проживання в новому регіоні. Створюються умови для інтеграції молоді в економічні процеси громади, працевлаштування випускників, реалізація пілотних програм лідерства у агросекторі. Університет сприяє впровадження цінностей громадянського суспільства як складової національної ідентичності, зокрема мовної політики. За рекомендаціями міжнародних партнерів розвиває транспарентність, прозорість і підзвітність, впроваджує сучасні стандарти. Підтримує ініціативи зі створення середовища для врахування потреб студентів, посилення потенціалу ТДАТУ у проєктній діяльності, застосування інноваційних технологій на принципах академічної доброчесності, зокрема у сфері молодіжної політики.

Ключові напрями залучення зацікавлених сторін у 2024 році:

1. Залучення до участі у процесах забезпечення якості та акредитації освітніх програм  (ЦСР 4):

  • членство роботодавців у складі Державних екзаменаційних комісіях, залучення роботодавців для оцінки кваліфікаційних робіт та визначення якості підготовки випускників (звіт ректора ТДАТУ за 2024 рік];
  • розробка та перегляд освітньо-професійних програм;
  • участь у плановій нараді-семінарі на тему «Особливості моніторингу та перегляду освітніх програм» для гарантів освітніх програм
  • роботодавці регулярно залучаються до внесення пропозицій та рецензування навчальних планів;
  • залучення к.е.н. Н.Кукіної до Реєстру кваліфікацій як експерта з акредитації кваліфікаційних центрів забезпечує експертний підхід до забезпечення відповідності кваліфікацій ринковим вимогам.

2. Приклади співпраці з питань дуального навчання та практичної підготовки здобувачів (ЦСР 4, 8).

  • Роботодавці є базою для дуальної освіти та практичної підготовки, що гарантує працевлаштування випускників. Прикладом реалізації такої співпраці є розвиток стратегічнго партнерства у сфері дуальної освіти на основі укладання договору про співпрацю з аудиторською та консалтинговою компанією Baker Tilly Україна. Компанія виконує роль бази для практичного та дуального навчання здобувачів спеціальностей «Облік і оподаткування», «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок»;
  • Стейкхолдери сприяють організації дуального навчання для здобувачів спеціальності «Туризм», зокрема студентка Ксенія Попкова навчається за дуальною системою, працюючи адміністратором у бутік-готелі «Воздвиженський» (м. Київ);
  • Зустріч з представником компанії «МХП» з метою налагодження тісної співпраці у сфері організації дуальної форми навчання та подальшого працевлаштування;
  • Атестація здобувачів за дуальною формою навчання відбувається у форматі звітування про роботу на закордонних підприємствах та у господарствах. Стейкхолдери беруть участь у обговоренні результатів дуального навчання та розробці рекомендацій щодо удосконалення практичної підготовки здобувачів.

3. Участь у спільних заходах та діалог (ЦСР 16, 17):

  • Стейкхолдери з числа представників місцевих органів влади, бізнесу, громадських організацій залучаються до стратегічних обговорень, що є формою спільного управління;
  • Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь є членом Наглядової ради відвідує університет та є активним учасником обговорення стратегічних завдань перспективного розвитку університету;
  • Участь у засіданні запорізьких аграріїв з Комітетом підприємців АПК ТПП України сприяє розвитку регіональної економіки. На засідання було представлено Проєкт Стратегії розвитку сільського господарства та сільських територій;
  • Діалог з ринком праці здійснювалась у 2024 році через участь у Круглих столах з Центрами зайнятості м. Вільнянськ та м. Новомиколаївка за участю запрошених представників територіальних громад, роботодавців та підприємств АПК;
  • Кар’єрне наставництво реалізується через проведення ознайомчих зустрічей студентів з фахівцями. Прикладом таких заходів є зустріч з HR-менеджеркою аудиторської та консалтингової компанії Baker Tilly Україна, спікерами ІТ компанії ЕРАМ та інші.

Принципи університету щодо запобігання та протидії корупції та хабарництву 

В університеті щорічно переглядається політика протилії корупції та хабарництву, затверджується Антикорупційна програма. Це основоположний документ, який, відповідно до вимог чинного законодавства встановлює стандарти, вимоги, та заход, спрямовані на на запобігання корупційним правопорушенням у діяльності університету. Антикорупційна програма ТДАТУ є комплексом правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у діяльності ТДАТУ, та реалізується на основі затвердження щорічного  Плану заходів запобігання та протидії корупції у ТДАТУ. Основні компоненти та цілі антикорупційної програми ТДАТУ:

  • обов’язковість: державні органи, державні заклади вищої освіти, як ТДАТУ, зобов’язані мати такі програми, затверджені шляхом ухвалення відповідного розпорядчого документа (наказу, розпорядження);
  • відповідність чинному законодавству: програма відповідає вимогам чинного законодавства, зокрема Типової антикорупційної програми та Закону України «Про запобігання корупції»;
  • заходи з протидії корупції: програма визначає конкретні заходи, які мають бути вжиті для запобігання корупції, зокрема прийняття рішень про визначення відповідальних за виконання антикорупційної програми осіб та/або структурних підрозділів, запровадження процедур та стандартів, що мінімізують ризики корупційних правопорушень;
  • контроль: за виконання програми відповідає уповноважена особа, яка здійснює функції із запобігання корупції. 

Університет у питаннях запобігання та протидії корупції та хабарництву керується Кодексом академічної доброчесності та Положенням про внутрішню систему забезпечення якості освіти. Ці документи публічно закріплюють принципи нульової толерантності до корупції, хабарництва та неакадемічної поведінки. Просвітницька роботу щодо популяризації доброчесності серед студентської молоді підтверджується здобуттям студентом-випускником ТДАТУ диплому ІІІ ступеня на Всеукраїнському конкурсі есе «Доброчесність у навчанні: дотримуватись не можна порушувати», що підтверджує активну просвітницьку роботу. В університеті введено в дію низку внутрішніх нормативних документів: Положення про уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції у ТДАТУ, Положення про комісію з оцінки корупційних ризиків у діяльності ТДАТУ, Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу в ТДАТУ.

Уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції у ТДАТУє перший проректор Ломейко Олександр Петрович. Головним завданням уповноваженої особи є організація заходів щодо запобігання корупційним правопорушенням. Інформація про прояви корупції з боку посадових осіб та працівників ТДАТУ може бути повідомлена:

  • електронним листом на адресу: oleksandr.lomeiko@tsatu.edu.ua;
  • письмово за адресою: 69600, вул. Жуковського, 66, місто Запоріжжя, Запорізька область, Україна, ТДАТУ;
  • за телефонами: +380672976670 (моб.) або +380996148302 (роб. моб.).

Надана інформація буде розглянута та перевірена згідно з чинним законодавством, і за результатами її розгляду буде надано відповідь та вжито відповідних заходів.

Політика академічної свободи

ТДАТУ підтримує академічну свободу викладачів у виборі напрямів реалізації навчальної, методичної, наукової та організаційної роботи, що передбачено Положенням щодо планування та обліку основних видів робіт науково-педагогічних працівників в ТДАТУ. Положення підлягає щорічному перегляду та оновленню. Викладач планує види робіт у рамках виконання 1548 годин на 1,0 ставку (пункт 1.2 Положення) та узгоджує свою діяльність із завідувачем кафедри. Науковці університету у процесі провадження наукової діяльності, мають академічну свободу, яка базується на принципах свободи слова, думки і творчості, поширення знань й інформації, вільного оприлюднення і використання результатів наукових досліджень з урахуванням обмежень, установлених законом. Згідно з «Положенням про науково-дослідну частину» при затвердженні тематики наукових досліджень, науково-технічні ради враховують інтереси дослідників, ресурсні можливості проведення досліджень та потреби суспільства, обираючи актуальні напрями наукової діяльності. ТДАТУ підтримує право кожного викладача обирати матеріали та зміст курсу, методику та технології викладання, вибору підходів для підготовки навчальних занять тощо. Загальні моральні принципи та правила етичної поведінки осіб, що працюють і навчаються в університеті, якими вони мають керуватись у своїй діяльності закріплені у Кодексі честі, який є обов’язковим для дотримання усіма учасниками освітнього процесу.

Кодекс академічної доброчесності та Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти ТДАТУ включають принципи щодо забезпечення академічної свободи, гарантують свободу вибору областей досліджень та свободу висловлювань. Ці документи гарантують викладачам свободу вибору методів викладання, дослідження та публічного висловлювання в межах чинного законодавства. Політика академічної свободи в ТДАТУ реалізується також через надання викладачам права самостійно обирати індивідуальну траєкторію професійного розвитку на основі затвердженого Положення про професійний розвиток науково-педагогічних працівників. Викладачі самостійно мають право обирати напрямки та форми підвищення кваліфікації (зокрема міжнародне стажування та професійні курси), що є ключовим проявом свободи у виборі методології викладання та досліджень. Свобода вибору індивідуальної траєкторії професійного розвитку проявляється через надання викладачам свободи вибору курсів та міжнародних стажувань відповідно до їхніх індивідуальних потреб та наукових інтересів.

ТДАТУ забезпечує свободу висловлювань та наукового дискурсу, створює середовище, де викладачі можуть вільно висловлюватись та обговорювати актуальні, часто чутливі. Прикладами, які демонструють даний підхід є те, що науковці ТДАТУ публічно надавали експертні оцінки руйнівного впливу окупаційної діяльності на довкілля Мелітопольщини, що є вільним висловлюванням щодо суспільно-політичних проблем на основі наукових досліджень. Професори ТДАТУ опублікували в журналі «Агробізнес Сьогодні» статтю-аналіз проблеми «Як нам подолати проблему вітчизняного тракторо- і машинобудування», вільно висловлюючи критичні погляди щодо економічної політики та індустрії. Проведення онлайн-практикуму «Академічне письмо та доброчесність» в межах курсів підвищення кваліфікації «Сучасна українська мова в побутовій та професійній комунікації», сприяє створенню середовища забезпечення прав та свобод академічної спільноти, підвищенню академічної доброчесності, навчає навичкам, необхідним для вільного та етичного ведення досліджень та публікацій.

Присвоєння звання Академіка Національної академії наук вищої освіти України ректору ТДАТУ Сергію Кюрчеву та декану факультету економіки і бізнесу Ірині Колокольчиковій у 2024 році є ознакою сили, визнання та стійкості самого університету як наукової установи. Цей інституційний успіх характеризує ТДАТУ як надійного партнера держави та свідчить про зміцнення інституційної сили та стійкості університету через визнання його лідерів на національному рівні.

Результати фінансової діяльності ТДАТУ публікуються відповідно до вимог національного законодавства про прозорість та доступність інформації про бюджетні установи. Дані про фінансову діяльність університету опубліковано на офіційному сайті у розділах «Публічна інформація» та «Звіт ректора за 2024 рік (сторінка 80)».

Надання експертних консультацій для органів влади

ТДАТУ демонструє системну та високорангову співпрацю з державними органами на всіх рівнях, забезпечуючи надання конкретних експертних консультацій та підтверджуючих матеріалів для формування політики за декількома напрямами:

  1. Експертні консультації на національному та регіональному рівнях з питань національної освітньої та фінансової політики, зокрема участь ректора ТДАТУ у зустрічі з Міністром освіти і науки України Оксеном Лісовим та Головою Запорізької ОВА, де обговорювалися ключові питання фінансування ЗВО (формульний принцип, грантова система) та виклики Вступної кампанії в прифронтовому регіоні. Представники ТДАТУ залучені до складу Науково-методичної комісії 7 МОН України та до переліку українських експертів МОН для проведення наукової та науково-технічної експертизи;
  2. Експертиза у питаннях захисту довкілля реалізується проф. А. Волохом, який є постійним учасником і консультантом комісій із захисту національних природних угідь і заповідників, захисту навколишнього середовища. У 2024 р. він брав участь як експерт у експертизі у сфері мисливства та фауни, взяв участь у Форумі українського ловецтва в Кам’янець-Подільському, який був спрямований на оптимізацію мисливства, розвиток мисливської культури, освіти та науки, що є прямим експертним консультуванням у сфері захисту та управління дикою фауною. Здійснення досліджень та підготовка аналітичних матеріалів щодо впливу кліматичних змін та бойових дій на популяції рідкісних видів флори Приазов’я (звіт ректора ТДАТУ за 2024 рік), стимулює студентську наукову діяльність, керує науковими школами та здійснює консультування здобувачів, які займаються моніторингом та охороною біорізноманіття півдня України в умовах військової агресії, що є непрямою, але постійною експертною підтримкою (звіт ректора ТДАТУ за 2024 рік)
  3. Експертні консультації з питань регіональної аграрної та економічної політики, зокрема через участь у обговоренні проєкту Стратегії розвитку сільського господарства та сільських територій;
  4. Керівники та співробітники ТДАТУ, що є діючими посадовими особами та депутатами, забезпечують постійний експертний внесок у роботу органів влади та регіональне управління:
  • Кюрчев В.М. (д.т.н., проф., радник ректора) – депутат Запорізької обласної ради, голова комісії з питань бюджету, забезпечує експертизу через керування комітетом з питань планування та моніторингу бюджету Запорізької області (фінансова політика);
  • Кюрчев С.В. (д.т.н., проф., ректор) – депутат Мелітопольської міської ради VIII скликання, забезпечує експертизу через надання експертних висновків щодо покращення вищої освіти та функціонування міста Мелітополь в умовах релокації (освітня та молодіжна політика);
  • Ортіна Г.В. (д.е.н., проф.) – депутат Мелітопольської міської ради VIII скликання, надає експертні висновки та рекомендації щодо залучення молоді у відродження міста Мелітополь (соціальна та молодіжна політика);
  • Іванова І.Є. (к.с.г.н., доцент, декан факультету АТЕ) – член виконавчого комітету Мелітопольської міської ради., здійснює експертизу через забезпечення взаємодії освітян з органами влади та місцевого самоврядування (адміністративне управління);
  • Прус Ю.О. (к.е.н., доцент, директор ННЦ) – член Комітету з управління впровадженням Стратегії розвитку міста Мелітополя до 2030 року, здійснює експертизу через надання експертних висновків щодо напрямів розвитку сільського господарства та освіти (стратегічне планування);
  • Цап В.Д. (к.е.н., доцент) – депутат Запорізької обласної ради, судовий експерт з правом проведення економічних експертиз, фахівець національного рівня щодо вирішення питань бухгалтерського, податкового обліку та фінансово-кредитних операцій (фінансова експертиза).

Підготовка фахівців, відповідальних за формування політики та законів, та Інформаційно-роз’яснювальна робота

Підготовка фахівців за освітніми програмами «Публічне управління та адміністрування» і «Менеджмент» є прямим внеском ТДАТУ у розвиток потенціалу осіб, відповідальних за формування політики та законів, на всіх рівнях управління. Університет проводить цільове навчання для формування компетенцій майбутніх та чинних управлінців, а також забезпечує державну атестацію.

Університет забезпечує навчання за освітньо-професійними програмами державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування. Дані щодо змісту освітніх програм розміщено на Порталі управління знаннями Національної агентства України з питань державної служби. Державні службовців та представники органів місцевого самоврядування мають вільний доступ до відвідування публічних лекцій для управлінців з різних питань. Університет забезпечує проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для атестації здобувачів за спеціальності “Публічне адміністрування та управління”. На базі інформаційно-консультаційного центру “Агро-Таврія” забезпечується консультативна підтримка представників об’єднаних територіальних громад. Проведено тренінг «Діловий етикет публічного службовця» для студентів та аспірантів ОП «Публічне управління та адміністрування» на базі ЗУНУ.

Університет забезпечує проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для атестації здобувачів за спеціальності “Публічне адміністрування та управління”.

У 2024 році підписано низку угод та меморандумів про співпрацю  метою обмііну досвідом та консультативної підтримки органів влади. Зокрема, підписано договір про співпрацю з Андрівською сільською воєнною адміністрацією для проходження навчальної практики здобувачами ОП «ПУА» та «Менеджмент», що забезпечує практичну підготовку в органах місцевої влади.

Університетом здійснюється навчання з європейської інтеграції та політики, зокремавикладачі взяли участь у освітньому заході «Врегулювання культурної сфери в Європейському Союзі» спільно з Центром адаптації держслужби до стандартів ЄС, що сприяє застосуванню європейських стандартів у сфері політики та управління. Організовано та проведено онлайн-захід «Інституція ЄС, як це працює?» для студентів спеціальності «Менеджмент» та «Публічне управління та адміністрування», що є критично важливим для розуміння принципів євроінтеграційного виміру державного управління.

Забезпечується залучення молоді до формування політики та громадське лідерство. Зокрема студент Євген Пенчук брав участь у воркшопі «Молодь 2035», організований Радою з молодіжних питань при Президентові України. Напрацьовані пропозиції враховані під час розробки Концепції Державної цільової програми «Молодь України» на 2026-2030 рр., що підтверджує пряму участь у формуванні національної політики студентів ТДАТУ, які опановують відповідні спеціальності. Студенти також стали активними учасниками вебінарів Освітнього центру Верховної Ради України за сприяння Програми USAID «РАДА: наступне покоління» на теми, пов’язані із політикою, парламентаризмом та громадянською участю. Студентка Влада Шмалій презентувала на «Форумі громадських лідерів. United for Victory» проєкт «Медіа-центр» при Асоціації нескорених громад, що прямо пов’язане із питаннями реінтеграції та стійкості інституцій. На кафедрі менеджменту та публічного управління було проведено захід “Місцеве самоврядування в дії: шлях до сталого розвитку”, що об’єднав студентів для обговорення сучасних тенденцій управління громадами та механізмів сталого розвитку.

Університетські заходи сприяють формуванню справедливого та інклюзивного середовища (тренінг з мінної безпеки, заходи «Культура академічної доброчесності» та «неБезпека академічної недоброчесності» (спільно з НАЗЯВО)), національно-патріотичному вихованню (захід Мовний арсенал «Українська мова як маркер національної ідентичності: від традицій до сучасності», щоденне вшанування національної пам’яті під час загальнонаціональної хвилини мовчання, написання Радіодиктанту Національної єдності 2024, участь у презентацї презентації нового номера загальнодержавного альманаху «Українське патріотичне козацтво», який було створено, в тому числі, і за підтримки ТДАТУ, зустріч з ветераном війни тощо). Ініціативність колективу щодо національно-патріотичного виховання була відзначена почеснюо нагородою «Лідер інновацій в освіті» та золотою медаллю на XVI Міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті» за роботу «Українська мова як маркер національної ідентичності: національно-патріотичний рух у ТДАТУ».

Участь у дослідженнях з державних замовлень у 2024 році характеризується тим, що ТДАТУ отримав бюджетне фінансування МОН для підтримки пріоритетних напрямів наукових досліджень за результатами атестації за науковим напрямом «Аграрні науки та ветеринарія», що є прямим державним замовленням на наукову діяльність. Також відбувся захист результатів досліджень науковців університету на секції «Раціональне природокористування» Науково-технічної ради МОН є механізмом звітності за виконання державних досліджень.

ТДАТУ створює нейтральні платформи для обговорення проблем

Стратегічної ціллю 9 у Стратегії розвитку ТДАТУ (сторінка 23) зазначена участь у процесах перспективного розвитку міста і регіону, формування платформ громадянського діалогу та науково-методичні рекомендацій для розвитку аграрної галузі півдня України. Університет регулярно надає свою академічну платформу для проведення нейтральних, міжгалузевих дискусій щодо актуальних викликів, зокрема у 2024 році було організовано та проведено наступні заходи: