ТДАТУ збирає дані про прогрес у досягненні Цілей сталого розвитку на міжнародному рівні та сприяє поширенню провідного досвіду та міжгалузевому діалогу на підтримку цілей сталого розвитку. Діяльність університету охоплює широке коло взаємодій із зовнішніми суб’єктами на міжнародному, національному та місцевому рівнях з огляду на цілі сталого розвитку.
Співпраця ТДАТУ з регіональними неурядовими організаціями та урядом щодо політики ЦСР у 2024 році
Представники ТДАТУ є безпосередніми учасниками та роблять свій внесок у розробку політики Цілей сталого розвитку на основі співпраці з органами влади та громадським сектором у питаннях ідентифікації проблем та викликів, розробки політики та стратегій, моніторингу та звітності про втручання, а також забезпечення адаптивного управління. Прикладами внеску ТДАТУ у розробку політики є реалізація низки заходів, а саме:
1. Національне політичне представництво забезпечено участю студента-магістранта ТДАТУ в Українському молодіжному форумі 2024 «Вільні мріяти!», який відбувся за участі Президента України, Голови Верховної Ради та Прем’єр-міністра. Участь представників університету у заході високого рівня є прямим внеском у формування національної молодіжної та відновлювальної політики (ЦСР 4, 16, 17).
2. Представники ТДАТУ сприяють розробці політики та забезпечення адаптивного управління через посилення спроможності ключових суб’єктів, які впливають на формування політики відновлення та ЦСР. Зокрема, участь викладачів у воркшопі на тему «Етика і гендерна чутливість досліджень» у рамках проєкту «UA Transformation Lab» є спільним проєктом Інституту європейської політики (Берлін), Cedos, Фонду «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва», Центру «Нова Європа» та реалізується за підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини. Метою проєкту є посилення українських аналітичних центрів та громадських організацій, поглиблення їхньої співпраці з місцевими органами влади і надання необхідних інструментів для ефективного сприяння процесам відновлення та євроінтеграції. Внесок ТДАТУ у зміцнення партнерства у сфері ЦСР полягає у посиленні спроможності громадянського суспільства (аналітичних центрів, НУО) впливати на політику відновлення та євроінтеграції (ЦСР 5, 16, 17).
3. Внесок науковців ТДАТУ у розробку освітньої політики (ЦСР 4) на національному урядовому рівні здійснюється шляхом залучення до експертної діяльності МОН України. Викладачі ТДАТУ є активними учасниками засідань експертної групи з української та зарубіжної літератур, організованих ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» для надання навчальним виданням Грифу Міністерства освіти і науки України. Окрім того, викладачку ТДАТУ Т. Колісниченко включено до складу Науково-методичної комісії 7 МОН України «Інженерія, виробництво та будівництво» для розробки освітніх стандартів (ЦСР 4, 17). Співпраця з Громадською організацію «Інноваційні обрії України» сприяє запровадженню інноваційних методів навчання у вищій школі (ЦСР 4, 8). У співпраці із ТДАТУ, «Інноваційні обрії України» проводять підвищення кваліфікації викладачів вищої школи, реалізують спільні проєкти щодо мовної політики в Україні, обговорюють напрями впровадження інноваційних технологій та принципів сталого розвитку у вищу освіту тощо.
4. Моніторинг екологічної політики викладачами ТДАТУ реалізується шляхом залучення здобувачів освіти за спеціальністю «Екологія» до обговорення з представниками Державної екологічної інспекції Південного округу практики використання веб-ресурсу «ЕкоЗагроза» та долучення студентської молоді до складу громадського інспекторського контролю. Дана діяльність є внеском колективу університету у моніторинг екологічної політики та забезпечення адаптивного управління (ЦСР 13, 15, 16). Окрім того, внеском у формування політики екологічного відновлення (ЦСР 15, 16) є експертна діяльність зав. кафедри геодезії та землеустрою М. Ганчука щодо екологічних наслідків бойових дій та неправомірної діяльності окупантів, що становить загрозу опустелювання ґрунтів, масовий замор риби.
5. Експертна оцінка аграрної політики реалізується шляхом участі керівництва ТДАТУ у спільних засідань запорізьких аграріїв з Комітетом підприємців АПК Торгово-промислової палати України, зокрема у 2024 році на засіданні відбулось спільне обговорення проєкту Стратегії розвитку сільського господарства та сільських територій як інструменту наближення аграрних політик України та ЄС (ЦСР 2, 11, 15, 17). Науковці ТДАТУ є членами Запорізької обласної громадської організації «Запорізький Інформаційно-консультаційний центр «Агро-Таврія». (ЦСР 8, 9, 15). В межах діяльності Центру здійснюється надання консультаційних послуг щодо запровадження інноваційних рішень в галузях сільського господарства, інженерії харчових технологій, молодіжного підприємництва. Центр також надає консультаційні послуги з підприємницької діяльності, реалізує міжнародні проєкти з метою підтримки розвитку аграрного сектору та інженерно-технічної освіти.
Міжгалузевий діалог щодо ЦСР у 2024 році
Діяльність ТДАТУ спрямована на ініціювання та участь у відкритих комунікаційних платформах, що об’єднують представників уряду, бізнесу, наукової спільноти, громадського сектору для обговорення та пошуку спільних рішень для досягнення ЦСР.
Прикладами міжнародного міжгалузевого діалогу формату «Влада-Бізнес-Наука» є участь проректора ТДАТУ у робочій зустрічі Запорізької ОВА з виконавчими комітетами штату Пенсільванія для налагодження партнерства є прямим діалогом для розвитку співпраці у сферах енергетики, освіти, інновацій і сільського господарства (ЦСР 2, 4, 7, 9, 17), а також зустріч гарантів освітніх програм та керівництва ТДАТУ з представником Вищої школи управління охороною праці у Катовіцах (Польща) щодо подвійного диплому є діалогом про інтеграцію української освіти в європейський простір (ЦСР 4, 17).
Представники ТДАТУ є активними учасниками регіонального діалогу у форматі «Влада-Бізнес-Наука». Зокрема, участь ректора та науковців у онлайн-зустрічах «Діалог влади та бізнесу» за участі Голови Запорізької ОВА є свіченням прямого внеску ТДАТУ у формування регіональної економічної стратегії (ЦСР 5, 8, 9, 17). Науковці ТДАТУ взяли участь у засіданні Ради підприємців Запорізької області, яке об’єднало представників бізнесу, органів виконавчої влади та громадських організацій для обговорення викликів воєнного часу та стратегії спільного протистояння загрозам, що постали перед підприємцями (ЦСР 8, 16, 17). З метою проведення спільних заходів, обміну досвідом, забезпечення можливостей підвищення кваліфікації викладачів та проходження практики здобувачами освітніх програм «Публічне управління та адміністрування» та «Менеджмент», обміну досвідом та реалізації спільних ініціатив налагоджено співпрацю з Андрівською сільською воєнною адміністрацією та підписано відповідну угоду про співпрацю (ЦСР 4, 8, 16, 17).
Діалог ТДАТУ з неурядовими організаціями реалізується на основі відповідних спільних активностей. Участь науковців у круглому столі в рамках проєкту ПРООН «Зміцнення членських бізнес-об’єднань МСП України», де обговорювалися питання регулювання підтримки МСП, розвитку інфраструктури та стимулювання інновацій, свідчить про прямий діалог для досягнення ЦСР 8 та ЦСР 9. Спільно з громадською організацією «Молодь онлайн» на основі підписаного меморандуму було реалізовано програму «Міні-гранти для освіти у Запоріжжі» — науковці ТДАТУ отримали матеріали для виготовлення печатних матеріалів шрифтом Брайля для людей з вадами зору в межах ініціативи «Крок до безбар’єрного інформаційного простору» (ЦСР 4, 17). Студенти ТДАТУ взяли участь у обговоренні ролі молоді у відбудові держави під час молодіжного форуму «Роль молоді у відновленні України», що відбувся у Києві у рамках проєкту «Діалоги перемоги: участь молоді у відновленні України». Форум було організовано громадською організацією «Молодіжна платформа» за підтримки ПРООН в Україні (UNDP Ukraine), що має вплив на досягнення ЦСР 4, 16, 17.
Діалог з бізнесом здійснювався через підписання угод про співпрацію та організації спільних подій. Зокрема, університетом підписано угоду про співпрацю з ТОВ «Ізатекс Інвест Групп» для проведення науково-дослідних робіт, впровадження результатів досліджень у практику та підвищення кваліфікації (ЦСР 4, 9, 17). В межах реалізації освітнього проєкту «Агрокебети» відбулась серія зустрічей здобувачів та викладачів з експертом TOV «PÖTTINGER UKRAINE» (ЦСР 4, 15, 17) та ідеологом проєкту «Агрокебети» Алексом Ліссітсею, (CEO ІМК). Під час зустрічей учасники обговорювали актуальні питання впровадження інновацій в обробітку ґрунту, аграрної політики ЄС, Європейської зеленої угоди (ЦСР 2, 4, 13, 17). Під час заходу «ZAPORIZHZHIA. BUSINESS NEW WAYS 2024», що проводився Запорізькою торгово-промисловою палатою, науковці ТДАТУ взяли участь у обговоренні інструментів підтримки та грантів для бізнесу, що здійснює ЗЕД, та актуальних питань забезпечення експорту та імпорту в умовах воєнного стану (ЦСР 9, 16, 17). Онлайн-зустрічі здобувачів факультету АТЕ з представником компанії MAVISTA щодо організації студентської практики в Німеччині за агрономічними, харчовими та готельно-ресторанними спеціальностями формує базу для обговорення питань працевлаштування та мобільності молоді на основі співпраці з міжнародними компаніями (ЦСР 4, 8, 17).
Міжнародна співпраця зі збору даних для Цілей сталого розвитку
Розвиток міжнародного партнерство є одним із приоритетнх завдань університету, що зазначено у Стратегії інтернаціоналізації ТДАТУ на 2021-2025 рр., а також Стратегії розвитку ТДАТУ на 2023-2030 рр. ТДАТУ є академічним партнером та активним учасником міжнародної співпраці щодо збору та вимірювання даних для ЦСР. Участь університету сприяє міжнародній співпраці щодо даних через обмін дослідженнями та експертним знанням, а також порівняльному аналізу. Внесок ТДАТУ у міжнародну співпрацю щодо даних у 2024 році здійснювався у наступних видах:
1. Співорганізація міжнародних платформ. ТДАТУ є співорганізатором ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Глобалізація та розвиток інноваційних систем: тенденції, виклики, перспективи». Участь понад 200 науковців з шести країн світу забезпечила обмін новими науковими даними та інноваційним досвідом для розвитку економіки та інноваційних систем (ЦСР 8, 9, 17).
2. Моніторинг глобальних викликів. Налагоджена довгострокова співпраця з університетами Казахстану забезпечує поширення міжнародного досвіду у сфері сталого розвитку, ESG та аграрного бізнесу. Участь магістрантів та аспірантів ТДАТУ у Міжнародній Зимовій Школі на тему «Sustainable Development and ESG: Global Challenges, National Priorities, Effective Solutions». Реалізація заходу забезпечує обмін та порівняльний аналіз національних даних та кращих практик ESG, що є формою внеску у міжнародну співпрацю щодо даних. Навчання було реалізовано під патронатом Університету Фарабі (Казахстан), а до викладання в школі було залучено відомих іноземних науковців з США, Індонезії, Тайланда, Сербії, Китаю, Узбекистану та України, а саме:
– професора Американського університету в Вашингтоні Майкл Броуді (США);
– професора Паджаджаранського університету Йосіні Деліана (Індонезія);
– професора Київського національного університету Олександр Калінін (Україна);
– професора Касецартського університету Равіпім Чавеесук (Таїланд);
– професора Крагуєвацького університету Лела Рістич та дослідник Мілош Дімітрієвич (Сербія);
– керівника компанії POWERCHINA в Казахстані Ю Хао (Китай);
– доцента Самаркандської філії ТГУ ім. Ібрагіма Ганієва.
Спікеркою школи стала здобувачка ТДАТУ Наталія Дзюба, яка є керівником бізнес-академії HRM, власницею консалтингової компанії Booster Development, сертифікованим СМС консультантом та бізнес-тренером в ECF. Навчання забезпечило обмін та порівняльний аналіз національних даних та кращих практик ESG серед учасників з різних країн (США, Індонезія, Сербія, Китай тощо), що є формою внеску у міжнародну співпрацю щодо даних.
3. Створення нових наукових даних. Науковці ТДАТУ активні учасники пошуку прогресивних рішень у сфері харчових технологій. Науковим видавництвом Естонії Scientific Route OÜ було видано колективну монографію «Food technology progressive solutions» під загальною редакцією Олесі Прісс, д.т.н., професора, завідувачки кафедри харчових технологій та готельно-ресторанної справи ТДАТУ. Крім науковців ТДАТУ, співавторами видання стали науковці українських закладів вищої освіти з м. Луцьк, м. Харків, м. Дніпро, м. Київ, м. Херсон, Варшавського університету природничих наук та Інституту харчової біотехнології та геноміки НАН України. Дослідження створює нові наукові дані щодо технологій, спрямованих на продовольчу безпеку та зменшення втрат, що є прямим внеском у показники ЦСР 2 та ЦСР 12.
4. Дані про соціальну стійкість. Викладачі ТДАТУ представляють інтереси переміщених осіб та молоді, які просувають власні ініціативи на користь місцевих громад. Під час участі у міжнародному проєкті “BLUE HEARTS” (Erasmus+) у м. Бухарест (Румунія) викладачка кафедри іноземних мов ТДАТУ В.В. Лемещенко-Лагода пройшла навчання з метою подальшої імплементації успішних практик проєкту в університеті, що сприяє формуванню продуктивного середовища для розробки внутрішньо переміщеними особами стратегії життєстійкості, інтеграції у нових умовах та особистісному розвитку. Проєкт реалізується ГО «Молоді Агенти Змін» у партнерстві з організаціями з Литви, Румунії, Польщі за підтримки програми Еразмус+ Європейського Союзу. Навчання спрямоване на моніторинг соціальних потреб та збір даних серед переміщених осіб для розробки стратегії життєстійкості (ЦСР 10, 16).
Співпраця для досягнення найкращих практик у досягненні ЦСР
Діяльність університету спрямована на аналіз, адаптацію та впровадження успішного міжнародного досвіду (best practices) у сфері ЦСР через дослідження та співпрацю. ТДАТУ використовує міжнародні зв’язки для перегляду порівняльних підходів та подальшого впровадження цих знань. У 2024 році реалізовано декілька прикладів успішної адаптації найкращих практик у таких сферах:
1. Адаптація практик кризового реагування. Участь науковців у 14-му міжнародному вебінарі «Готовність доступності до надзвичайних ситуацій/катастроф» сприяє обміну знаннями та впровадженню світового досвіду щодо готовності до стихійних лих та забезпечення уваги людям з обмеженими можливостями (ЦСР 3, 11).
2. Диверсифікація сільської економіки. Участь науковців у міжнародній тренінговій програмі «Диверсифікація сільської економіки через мережу громадських консультаційних центрів туризму» (Талліннський університет, Естонія) сприяє поширенню практик підвищення обізнаності про можливості диверсифікації сільської економіки через туризм в умовах відновлення (ЦСР 8, 11, 17).
3. Академічна доброчесність та публікації. Реалізація курсу «Академічна грамотність у підготовці наукових публікацій світового рівня» (Swedish University of Agricultural Sciences) дозволяє впроваджувати європейські стандарти наукових публікацій та дослідницької етики (ЦСР 4, 16, 17).
4. Інтеграція у світове освітнє середовище. ТДАТУ долучився до ініціативи міського голови Кембриджу та голови Запорізької ОВА щодо налагодження партнерських відносин з Коледжем Kings Кембриджського Університету (Велика Британія). Сторони узгодили перспективні напрями партнерства з питань діяльності студентського самоврядування, навчання здобувачів освіти та стажування викладачів ТДАТУ у Кембриджі, зокрема в межах літньої школи та онлайн-навчання передовим практикам (ЦСР 4, 8, 16).
5. Професійний розвиток. Пряме вивчення міжнародних практик запроваджено на основі партнерства у сфері професійного розвитку викладачів. Зокрема було реалізовано програми, що дозволяють впроваджувати європейські стандарти у внутрішні політики ТДАТУ:
– міжнародне стажування на теми «Фандрайзинг та основи грантової діяльності» та «Неформальна освіта та академічна доброчесність», організоване Науково-дослідним інститутом Люблінського науково-технологічного парку та Міжнародною фундацією науковців та освітян (IESF) сприяє впровадженню європейських стандартів (ЦСР 4, 16, 17) у внутрішні політики ТДАТУ;
– реалізація персонального проєкту під назвою «Сучасні технології та підходи до змішаного, гібридного та онлайн-навчання іноземним мовам» викладачкою кафедри іноземних мов В. Лемещенко-Лагода на основі індивідуального гранту, що підтримує Європейський Союз за програмою House of Europe. Проєкт передбачає розповсюдження набутого досвіду серед викладачів та вчителів за результатами навчання на курсах від британської організації NILE (Norwich Institute for Language Education) (ЦСР 4, 17);
– поширення досвіду впровадження інноваційний світових практик у харчових технологіях через реалізацію програми підвищення кваліфікації «NoveFood-2024» на базі ТДАТУ спільно з партнерами програми з числа провідних заклади вищої освіти (ХНТУ, НУБіП, ДБТУ, ДДАЕУ, ЛНТУ) створило умови для обміну новими знаннями та прямої адаптації кращих практик у навчальний процес (ЦСР 2, 4, 8, 17);
– поширення сучасних досягнень в науці та техніці на основі реалізації програми підвищення кваліфікації «TechnoMay-2024» на базі ТДАТУ спільно з партнерами програми з числа провідних заклади вищої освіти (ХНТУ, НУБіП, НУЧП, ЛНУП) сприяє поширенню практик використання досягнень сучасної інженерії (ЦСР 4, 8, 9, 17);
6. Міжнародний культурний обмін. Викладачка кафедри іноземних мов ТДАТУ В.Лемещенко-Лагода стала учасницею міжнародного онлайн-проєкту «Баварські горизонти – культурні мости між Україною та Баварією» (Німеччина), що відбувся 4-29 листопада 2024 р. Проєкт охопив різні галузі українсько-баварського співробітництва (ЦСР 4, 11, 17);
7. Безпосередньо сприяють адаптації практик в різних сферах програми міжнародної мобільності та стажувань, а саме:
– у сфері туризму та гостинності через участь викладачів кафедри готельно-ресторанної справи у ІІІ Національному туристичному саміті для обговорення стратегії відновлення туризму в країні (ЦСР 8, 11);
– у сфері адаптації європейських освітніх інновацій шляхом стажування викладачів ТДАТУ в рамках проєкту Erasmus+ VEHUB4YOU (Університет Фоджа, Італія та Університет RISEBA, Латвія) для вивчення інновацій в освіті (ЦСР 4, 9);
– у сфері інтеграції ШІ в освіту та науку через участь викладачів кафедри маркетингу у навчальному курсі «Artificial Intelligence in Scientific and Educational Marketing» (Естонія) з подальшим впровадженням отриманих знань в діяльність викладачів (ЦСР 4, 9).
ТДАТУ розвиває партнерство з громадськими та неурядовими організаціями для реалізації проєктів, спрямованих на вирішення соціальних, екологічних чи економічних проблем, що відповідають ЦСР
Спільні ініціативи ТДАТУ з неурядовими організаціями сприяють підтримці соціально вразливих верств населення, жінок, внутрішньо переміщених осіб. Завдяки співпраці з Благодійним фондом «СпівДія» здобувачі ТДАТУ взяли участь у тренінгу-терапії «Тисяча днів ментального здоров’я. Резилентність. Чому важливо планувати у часи невизначеності?», що є унікальним прикладом партнерства для досягнення ЦСР 3 та надання соціальної підтримки учасникам освітнього процесу.
Група з 23 жінок та дівчат ТДАТУ опанували основи надання першої психологічної допомоги, опрацювали практичні вправи та техніки, які можна застосувати в повсякденному житті під час тренінгу-майстерні, що відбувся у ТДАТУ за ініціативи Благодійної організації «Благодійний фонд «Дужа Україна» (за організаційної підтримки «ООН-Жінки», OneUkraine gGmbH, що реалізує в Україні проєкт) Тренінг має назву, що відповідає назві проєкту — «Розширення можливостей жінок для того, щоб бути агентами змін у містах, постраждалих внаслідок війни. Розширення спроможностей жінок за допомогою офлайн-груп підтримки та психоедукаційних тренінгів, а також коучингів для активізації участі жінок в ініціативах з розбудови миру на регіональному рівні в містах, постраждалих внаслідок війни» (ЦСР 3, 5, 16).
На основі співпраці з Управлінням фізичної культури та спорту Мелітопольської міської ради Запорізької області викладач кафедри фізичного виховання і спорту ТДАТУ М.Олександр є спіорганізатором спортивних заходів для підтримки внутрішньо переміщених осіб (ЦСР 3, 16).
Студентка ТДАТУ Влада Шмалій взяла участь у «Форумі громадських лідерів. United for Victory», який було організовано Міжнародній республіканським інститутом (IRI Ukraine) за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку USAID за проєктом «Медіа-центр» при Асоціації нескорених громад. Одним з завдань заходу є сприяння збереженню зв‘язків з мешканцями, що перебувають на тимчасово окупованих територіях (ЦСР 16).
На основі співпраці ТДАТУ з ЗОГО «Запорізький інформаційно-консультаціний центр «Агро-Таврія» відкрито лабораторію DigiTech для зміцнення цифрової інфраструктури закладу. Проєкт “DigiTech: Підвищення доступності інженерно-технічної освіти для молоді”, що здійснюється в межах програми “Мріємо та діємо”, яка впроваджується за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та виконується IREX. Реалізація проєкту спрямована на підвищення доступності інженерно-технічної освіти для молоді, зокрема долання гендерних стереотипів у технічній сфері (ЦСР 4, 5, 8, 9).
ТДАТУ оприлюднює структурований Звіт про сталий розвиток за рік, який містить кількісні та якісні показники діяльності за кожною з 17 ЦСР, демонструючи прозорість та сталу практику звітування. Звіт за 2023 рік та звіт за 2024 рік щодо впливу університету на досягнення цілей сталого розвитку опубліковано у відкритому доступі для широкого кола зацікавлених осіб.
Освіта для Цілей сталого розвитку
Університет навчає нове покоління фахівців впроваджувати принципи сталого розвитку у професійній сфері. Освітні та освітньо-наукові програми ТДАТУ передбачають вивчення обов’язкових та вибіркових курсів, що розкривають особливості сталого розвитку. Ключовими у підготовці фахівців, обізнаних на практиках досягнення ЦСР є такі освітні програми: «Екологія», «Харчові технології», «Агрономія», «Агроінженерія», «Геодезія та землеустрій», «Екологія», «Економічний консалтинг та бізнес-економіки», «Публічне управління та адміністрування», «Садівництво та Виноградарство», «Туризм», «Цивільна безпека». Основоположні принципи сталого розвитку розкриваються у таких вибіркових дисциплінах: «Соціальна відповідальність», «Інноваційні технології в галузях» (окремо з галузями в межах спеціальності), «Цивільний захист». Окрім того, університет пропонує понад 100 навчальних курсів, які пов’язані із окремими аспектами впливу на досягнення цілей сталого розвитку:
- Аграрна політика та інформаційне забезпечення сільськогосподарського виробництва
- Аграрний сервіс та інформаційне забезпечення
- Агроекологія
- Агрометеорологія
- Агрономічний аудит
- Академічна доброчесність та захист прав інтелектуальної власності
- Аналіз і оцінка екологічних ризиків
- Безпека життєдіяльності та основи охорони праці
- Безпека продовольчої сировини та харчових продуктів
- Безпечність інженерних систем та обладнання
- Біоактивні харчові компоненти і здоров’я
- Біогеографія
- Біоіндикація і біомоніторинг
- Біологічні ресурси та їх характеристика
- Біометрія у рослинництві
- Біотехнологічні процеси та обладнання
- Будівництво систем зрошення
- Вітроенергетика
- Генетика та селекція сільськогосподарських культур
- Географія туризму та країнознавство
- Геодезія та землевпорядкування
- Геоінформаційні системи в екології
- Геологія з основами геоморфології
- Геополітика і національна безпека
- Гігієна і санітарія харчових виробництв
- Гідробіологія з основами гідрології
- Гідромеліорація
- Глобальні продовольчі системи
- Грунтознавство з основами геології
- Державна землевпорядна експертиза
- Державна політика та врядування
- Державне та регіональне управління
- Державний земельний кадастр та землевпорядна експертиза
- Державний контроль за використанням та охороною земель
- Екологічна безпека
- Екологічна експертиза
- Екологічний аудит
- Екологічний менеджмент
- Екологія біоценозів
- Екологія людини
- Екологія рослин
- Енергозбереження та використання поновлювальних джерел енергії
- Євроінтеграція
- Збалансоване природокористування та сучасні засоби захисту довкілля
- Землеустрій
- Інженерна інфраструктура територій
- Інновації в соціально-економічному розвитку
- Інноваційний інжиніринг харчових підприємств
- Інноваційний розвиток агровиробництва
- Інноваційний розвиток підприємств
- Інноваційні технології (за галузями)
- Інновація в суспільно-економічному розвитку
- Інституціональне забезпечення публічної влади
- Комерціалізація результатів наукових досліджень
- Методи експертної грошової оцінки земель
- Методи контролю харчових виробництв
- Міжнародні вимоги до безпеки та якості харчової продукції
- Мікробіологія, санітарія та гігієна закладів харчування
- Місцеве самоврядування
- Моделювання i прогнозування стану довкілля
- Моніторинг та експертиза безпеки
- Моніторинг та охорона земель
- Оздоровче та дієтичне харчування
- Основи демократії
- Основи енергоменеджменту і енергоаудит
- Основи курортології та рекреації
- Основні принципи та вимоги ЄС щодо харчової продукції
- Охорона навколишнього середовища
- Оцінка впливу на довкілля
- Оцінка земель та реєстрація земельних ділянок
- Паблік рилейшнз
- Політичне консультування
- Поновлювальні джерела енергії та енергозбереження
- Проблеми виробництва, передачі та перетворення електричної енергії
- Проведення популяційних та біоценотичних досліджень
- Промислова екологія
- Публічна політика
- Публічне управління та адміністрування
- Публічний виступ
- Раціональне використання та охорона земель
- Рекреалогія та рекреаційні комплекси світу
- Рекультивація порушених територій
- Сільськогосподарська меліорація
- Сільськогосподарська мікробіологія
- Смарт-технології в рослинництві
- Соціальна екологія
- Соціо-політичні студії і філософія
- Сталий розвиток
- Стандартизація та управління якістю продукції
- «Стратегії сталого розвитку»
- Техноекологія
- Тренінг курс “Лідери змін”
- Тренінг курс: Громадський орієнтир
- Управління екологічними проєктами
- Управління земельними ресурсами
- Управління проектами в умовах сталого розвитку
- Управління розвитком територій
- Управління техногенною та екологічною безпекою
- Управління фінансами територіальних громад
- Урбоекологія
Університет у 2024 році забезпечив проведення цільових освітніх заходів та заходи з підвищення обізнаності щодо ЦСР для широкого кола зацікавлених осіб (громаду, ВПО, місцевих жителів тощо). Реалізовані заходи мали різне спрямування:
- для підтримки та працевлаштування ВПО. Здобувачі вищої освіти ТДАТУ були співорганізаторами Ярмарку вакансій для ВПО у Запорізькому регіоні, заходу, що забезпечив ВПО доступність можливостей працевлаштування, навчання та отримання правових/експертних консультацій (ЦСР 4, 8, 10);
- для підвищенння інформаційної грамотності ВПО. Реалізація Міні-гранту «Крок до безбар’єрного інформаційного простору» для внутрішньо переміщені особи (ВПО) з порушенням зору спрямований на забезпечення вразливих категорій населення адаптивними інформаційно-комунікативними матеріалами, що є прямою освітою та підтримкою (ЦСР 4, 10);
- для підвищення обізнаності дітей та молоді студентка Катерина Власик долучилась до волонтерів Товариства Червоного Хреста України, здійснює організацію та проводить для дітей ігрові тренінги та майстер-класи з першої допомоги (ЦСР 3, 16);
- для медіа-просвіти громад. Викладач ТДАТУ Денис Катюха дав інтерв’ю для «Українського радіо», де висвітлював важливі теми волонтерства, виклики релокованого бізнесу, перспективи регіонального розвитку та роль туризму як ключового драйвера економічного зростання територій.
Просвіті громад сприяє реалізація на базі ТДАТУ академічного руху «Гостьовий професор» створює умови для безкоштовного доступу до експертних знань для широкого кола слухачів. У 2024 році гостьові лекції були проведені за такими темами:
«Землеустрій в епоху цифрових технологій: виклики та можливості» (сторінка 1 звіту);
«Лікарські рослини у плодових і ботанічних садах» (сторінка 2 звіту);
«Глютен. Друг чи ворог?» (сторінка 6 звіту);
«Керування максимальною потужністю гібридного синхронного генератора автономної вітротурбіни» (сторінка 7 звіту);
«Відновлювальні джерела енергії – актуальність та проблеми впровадження в умовах війни» (сторінка 7 звіту);
«Розвиток інклюзивного суспільства в умовах сучасних викликів» (сторінка 1 звіту);
«Інновації в навчанні математичних дисциплін» (сторінка 1 звіту);
«Гендерно зумовлене лідерство у вищій освіті: вітчизняні та зарубіжні практики нормативного закріплення та практичної реалізації» (сторінка 2 звіту);
«Імплементація патріотичного виховання молоді в навчальну дисципліну» (сторінка 3 звіту);
«Особливості формування сучасної корпоративної культури» (сторінка 4 звіту);
«Використання програми System Advisor Model при проектуванні сонячних електростанцій» (сторінка 5 звіту);
«Повоєнна соціалізація економіки України: виклики та перспективи» (сторінка 13 звіту);
«Як допомогти рослинам реалізувати генетичний потенціал» (сторінка 13 звіту);
«Емісійні матеріали на основі координаційних сполук лантаноїдів» (сторінка 13 звіту);
«Порівняльний аналіз пожежно-технічних класифікацій будівельних матеріалів за національними та європейськими стандартами» (сторінка 14 звіту).
В межах вивчення окремих дисциплін, зокрема «Стратегія сталого розвитку» у ТДАТУ запроваджено єдину стандартизовану систему тестування для студентів за підсумками вивчення курсу. Для здійснення формальної оцінки використовується підсумковий контроль (тестування), що охоплює міжгалузеві зв’язки між ЦСР та їхнє застосування у професійній діяльності, для оцінки рівня засвоєння концепцій сталого розвитку. Міжнародна оцінка обізнаності щодо ЦСР здійснювалась при навчанні магістрантів та аспірантів ТДАТУ у Міжнародній Зимовій Школі на тему «Sustainable Development and ESG: Global Challenges, National Priorities, Effective Solutions» передбачало проходження підсумкового контролю щодо досягнення програмних результатів у сфері ЦСР для видачі сертифікатів, що демонструє здатність студентів засвоювати міжнародні концепції ESG та ЦСР.

