23 листопада 2023 року відбулася науково-практична конференція «Дуальна форма здобуття освіти: підсумки запровадження пілотного проєкту у закладах вищої та фахової передвищої освіти України», яка проводилась науково-методичним центром ВФПО в партнерстві з Фондом ім. Фрідриха Еберта в Україні.

Вона стала своєрідним підбиттям підсумків пілотного проєкту упровадження підготовки фахівців у закладах вищої та фахової передвищої освіти України за дуальною формою, проведення аналізу проблем та викликів упровадження підготовки фахівців за дуальною формою в закладах освіти та підприємствах-партнерах – учасників пілотного проєкту; імплементація концепції дуальної освіти в освітній процес закладів освіти; визначення перспектив розвитку дуальної освіти в Україні.

Досвідом ділилися представники закладів вищої та фахової передвищої освіти України, роботодавці, здобувачі.

Багаторічним досвідом впровадження дуальної освіти у Таврійському державному агротехнологічному університеті імені Дмитра Моторного поділився перший проректор Олександр Ломейко. У своїй доповіді він зробив акцент на особливостях впровадження дуальної освіти в умовах воєнного стану та тимчасового переміщення ТДАТУ до Запоріжжя. Адже при дистанційній формі навчання та враховуючу тимчасову втрату матеріально-технічної бази університету, дуальна освіта є одним з найбільш дієвих механізмів підвищення практичної підготовки здобувачів вищої освіти.

Тому навіть за таких складних умов наразі в Таврійському ДАТУ за дульною формою здобуття освіти навчається 68 студентів, які здобувають теоретичні знання в університеті та згідно погодженого графіку засвоюють практичні навички на сучасних підприємствах не тільки Запоріжжя і Запорізької області, а й з Дніпропетровської, Кіровоградської, Полтавської, Сумської, Закарпатської та Тернопільської областей.

Основні питання, які були обговорені на конференції:

 Практика впровадження дуальної освіти, досягнення та проблеми, виявлені протягом чотирьох років експерименту МОН.
 Аналіз проблем, що виникли під час впровадження підготовки фахівців за дуальною формою в закладах освіти – учасників пілотного проєкту.
 Механізм упровадження підготовки фахівців у закладах вищої та фахової передвищої освіти України за дуальною формою.
 Зміни до нормативно-правового забезпечення впровадження дуальної форми здобуття освіти.
 Навчально-методичне забезпечення дуальної форми здобуття освіти. Проблеми організації практичної частини дуальних навчальних програм.
 Координатор і наставник у системі підготовки фахівців за дуальною формою.
 Вимоги до підприємств, залучених до підготовки фахівців за дуальною формою.
 Досвід упровадження дуальної форми здобуття освіти в закладах вищої та фахової передвищої освіти України.
 Міжнародний досвід підготовки фахівців за дуальною формою.
 Перспективи розвитку дуальної освіти в Україні.
 Представлення успішних кейсів організації підготовки фахівців за дуальною формою.

Ці та багато інших актуальних питань щодо дуальної освіти було розглянуто й вирішено на конференції, а також поставлені задачі для подальшої роботи з адаптації дуальної форми навчання у закладах вищої та перед вищої освіти.