18 листопада відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Дуальна форма здобуття освіти: успіхи та проблеми другого року запровадження пілотного проєкту у закладах фахової передвищої та вищої освіти України». Враховуючи епідеміологічну ситуацію у зв’язку з СOVID-19 у світі, конференція проводилася в ONLINE-режимі на платформі ZOOM та OFFLINE з дотриманням усіх карантинних вимог МОЗ України.

У роботі конференції взяли участь більше 20 викладачів Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного. Проректор з науково-педагогічної роботи Олександр Ломейко був спікером на панельній дискусії, де поділився досвідом впровадження дуальної освіти в університеті. Адже саме ТДАТУ у 2017 році, одним з перших, впровадив спочатку елементи дуального навчання, а з 2019 року наказом МОН України був включений разом з 44 закладами вищої освіти країни, до пілотного проєкту з дуальної форми здобуття освіти за усіма ліцензованими спеціальностями.

Завдяки дуальній формі, студенти університету значно підвищили свій рівень практичної підготовки та добре зарекомендували себе на провідних підприємствах регіону. Одним з таких здобувачів вищої освіти є студент зі спеціальності «Агроінженерія» механіко-технологічного факультету Станіслав Матюхін, який поділився на конференції своїм досвідом у дуальному навчанні на підприємстві «Гідросила МЗТГ». За час свого навчання він повністю засвоїв процес керування сучасним верстатом з програмним керуванням і пов’язує свою подальшу інженерну діяльність з цим провідним підприємством Мелітополя. А на запитання модератора «Що б ти побажав студентам, які планують перевестися на дуальну форму навчання?», він відповів: «Головне бути вмотивованим до підвищення рівня практичної підготовки, а в іншому випадку краще не переходити на дуальну освіту».

У ході конференції було обговорено ряд важливих питань, зокрема:

– аналіз проблем, що виникли під час упровадження підготовки фахівців за дуальною формою в закладах освіти – учасниках пілотного проєкту;

– механізм упровадження підготовки фахівців у закладах фахової передвищої та вищої освіти України за дуальною формою;

– зміни до нормативно-правового забезпечення впровадження дуальної форми здобуття освіти;

– навчально-методичне забезпечення дуальної форми здобуття освіти;

-проблеми організації практичної частини дуальних навчальних програм;

– координатор та наставник у системі підготовки фахівців за дуальною формою;

– вимоги до підприємств, залучених до підготовки фахівців за дуальною формою;

– досвід упровадження дуальної форми здобуття освіти в українських закладах фахової та передвищої вищої освіти:

– міжнародний досвід підготовки фахівців за дуальною формою.

Дякуємо організаторам та модераторам конференції, зокрема представникам НМЦ вищої та фахової передвищої освіти і особисто директору Тетяні Іщенко, команді з розвитку трудового потенціалу Проєкту USAID “Економічна підтримка Східної України” за високий рівень та змістовність заходу.

Більш детально щодо пілотного проєкту : Аналітичний звіт за результатами другого року пілотного проєкту в закладах фахової передвищої та вищої освіти з підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти.

 

 

Відділ інформації та аналітики ЦІТІС