18 листопада відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Дуальна форма здобуття освіти: успіхи та проблеми другого року запровадження пілотного проєкту у закладах фахової передвищої та вищої освіти України». Враховуючи епідеміологічну ситуацію у зв’язку з СOVID-19 у світі, конференція проводилася в ONLINE-режимі на платформі ZOOM та OFFLINE з дотриманням усіх карантинних вимог МОЗ України.
У роботі конференції взяли участь більше 20 викладачів Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного. Проректор з науково-педагогічної роботи Олександр Ломейко був спікером на панельній дискусії, де поділився досвідом впровадження дуальної освіти в університеті. Адже саме ТДАТУ у 2017 році, одним з перших, впровадив спочатку елементи дуального навчання, а з 2019 року наказом МОН України був включений разом з 44 закладами вищої освіти країни, до пілотного проєкту з дуальної форми здобуття освіти за усіма ліцензованими спеціальностями.
Завдяки дуальній формі, студенти університету значно підвищили свій рівень практичної підготовки та добре зарекомендували себе на провідних підприємствах регіону. Одним з таких здобувачів вищої освіти є студент зі спеціальності «Агроінженерія» механіко-технологічного факультету Станіслав Матюхін, який поділився на конференції своїм досвідом у дуальному навчанні на підприємстві «Гідросила МЗТГ». За час свого навчання він повністю засвоїв процес керування сучасним верстатом з програмним керуванням і пов’язує свою подальшу інженерну діяльність з цим провідним підприємством Мелітополя. А на запитання модератора «Що б ти побажав студентам, які планують перевестися на дуальну форму навчання?», він відповів: «Головне бути вмотивованим до підвищення рівня практичної підготовки, а в іншому випадку краще не переходити на дуальну освіту».
У ході конференції було обговорено ряд важливих питань, зокрема:
– аналіз проблем, що виникли під час упровадження підготовки фахівців за дуальною формою в закладах освіти – учасниках пілотного проєкту;
– механізм упровадження підготовки фахівців у закладах фахової передвищої та вищої освіти України за дуальною формою;
– зміни до нормативно-правового забезпечення впровадження дуальної форми здобуття освіти;
– навчально-методичне забезпечення дуальної форми здобуття освіти;
-проблеми організації практичної частини дуальних навчальних програм;
– координатор та наставник у системі підготовки фахівців за дуальною формою;
– вимоги до підприємств, залучених до підготовки фахівців за дуальною формою;
– досвід упровадження дуальної форми здобуття освіти в українських закладах фахової та передвищої вищої освіти:
– міжнародний досвід підготовки фахівців за дуальною формою.
Дякуємо організаторам та модераторам конференції, зокрема представникам НМЦ вищої та фахової передвищої освіти і особисто директору Тетяні Іщенко, команді з розвитку трудового потенціалу Проєкту USAID “Економічна підтримка Східної України” за високий рівень та змістовність заходу.
Більш детально щодо пілотного проєкту : Аналітичний звіт за результатами другого року пілотного проєкту в закладах фахової передвищої та вищої освіти з підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти.
Відділ інформації та аналітики ЦІТІС