Традиційну та онлайн-освіту можна і потрібно поєднувати. Сучасні студенти хочуть навчатися швидко, ефективно та мобільно. Один із способів надати їм таку можливість – запроваджувати систему змішаного навчання. 

На перший погляд, основна відмінність змішаного навчання від звичайної системи – активне використання технологій, щоб знайти матеріал і отримати нові знання. Так, технології стають повноцінною частиною освітнього процесу. Проте йдеться також і про поєднання різних підходів, способів подачі матеріалу, видів роботи. Наприклад, частина інформації розподіляється на аудиторну роботу, частина – на самостійне вивчення. Це не залежить від того, відбувається це в аудиторії чи дистанційно.

Однією з найважливіших складових змішаного навчання є платформа, де воно проходить, оскільки на платформі з низькою кількістю інструментів буде досить важко та некомфортно проводити чи слухати заняття. Так, інструментарій платформи Zoom: дошка для записів, можливість трансляції презентаційного матеріалу та завдань, чат, емоджі «підняти руку» та «поплескати», можна змінювати свій фон та записати заняття на відео.

Зокрема, сервіс Zoom використовується ведучим викладачем доцентом кафедри ТСС АПК Радмілою Скляр для навчання здобувачів вищої освіти 4 курсу зі спеціальності «Агроінженерія» з дисципліни «Машини, обладнання та їх використання в тваринництві» при проведенні лекцій і консультацій.

Для кращого оволодіння фаховими компетентностями, що заявлені в освітньо-професійній програмі 208 – «Агроінженерія» механіко-технологічного факультету, здобувачі вищої освіти можуть ставляти запитання, які викликають труднощі у розумінні матеріалу та обговорювати проблемні ситуації.

Так, у змішаному навчанні відмінною також є роль викладачів. Тут вони – фасилітатори освітнього процесу. Тобто, люди, які організовують колективне обговорення так, щоб усі здобувачі були максимально залучені, а проблеми вирішувалися швидко й ефективно. Відтак, основна мета викладачів – не оцінити здобувачів на екзамені, а активно взаємодіяти з ними, відстежувати прогрес та допомагати у разі потреби. Так викладачі перестають бути просто спостерігачами і займають роль менторів.

Кафедра ТСС АПК