На кафедрі іноземних мов Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного відбулася зустріч учасників інтеркультурного проекту «OPENING THE BORDERS». Метою заходу був перегляд та обговорення відеофільму, створеного японськими старшокласниками. Цей фільм містив декілька відеороликів, які були відповідями на запитання, поставлені студентами нашого університету.

Коло питань було досить широким – вони стосувалися найстаріших традицій країни, харчування японців, найпопулярніших професій тощо. З надісланого відео учасники проекту дізналися про те, що сучасні японці надягають кімоно лише в особливих випадках, зокрема, на весілля та у так званий «День повноліття». Слід зазначити, що повнолітнім вважається той, кому виповнилося 20 років. Щодо харчування мешканців цієї країни, то основними стравами є рис, місо суп і безліч гарнірів. Рис вважається ідеальною їжею для гарного початку дня. На питання, чи займаються японці бойовими мистецтвами з раннього дитинства, ми отримали відповідь, що лише 5% учнів початкової школи навчаються карате. А навчання бойовим мистецтвам означає не тільки вміння самозахисту, а й передбачає виховання моральних якостей, прищеплення гарних манер.

Багатьох здивував той факт, що, згідно зі статистикою, великий відсоток випускників шкіл Японії надає перевагу приватним університетам, ніж державним. Нашу студентську аудиторію вразив список ТОП-3 популярних професій сьогодення – з’ясувалося, що японських юнаків і дівчат найбільш приваблює посада держслужбовця, друге місце за популярністю посідає медична галузь, а замикає трійку професія офісного працівника. Виявляється, що розвиток високих технологій у цій східній країні не є показником того, що робота в IT-секторі є бажаною серед японської молоді. Наостанок наші партнери надіслали відеокоментарі до відеороликів, створених нашими студентами. Оформлені у вигляді особистих повідомлень, вони містили позитивні відгуки й вдячність за креативність та інформативну насиченість.

Сподіваємося, що кожен, хто залучився до заходу, не лише покращив навички володіння англійською мовою, а й став безпосереднім учасником спільного проекту з побудови міжкультурного діалогу, незважаючи на відстань між Україною та Японією у тисячі кілометрів.

Наталія Нісаноглу, викладачка кафедри іноземних мов