20191212_15202111

Визнання результатів неформального та інформального навчання, їх ідентифікації та документування, забезпечення переходу від кваліфікаційної моделі (підтвердження професійних навиків дипломами і сертифікатами про проходження навчальних курсів) до повноцінних компетентнісних моделей з упровадженням так званих «паспортів навчання», які супроводжують людей упродовж їх особистісного розвитку та професійної кар’єри, є актуальним  завданням  у сфері освіти розвинених країн на національному і міжнародному рівнях.

Зважаючи на необхідність такого визнання для нашого регіону і країни в цілому, співробітниками кафедри  комп’ютерних наук Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного виконується проект «Теоретичне обґрунтування та розроблення інформаційної системи семантичної ідентифікації, документування та обробки результатів неформального та інформального навчання», який  фінансується Міністерством освіти і науки України.

В рамках цього проекту завідувачка кафедри комп’ютерних наук ТДАТУ Оксана Вікторівна Строкань взяла активну участь у міжнародній конференції «СONNECTING YOUNG PEOPLE FOR LEARNING IN EUROPE», яка відбулася 12 грудня у Європейському молодіжному  освітньому  центрі (місто Магдебург, Німеччина). Організатором цього заходу виступила команда проекту GOEUROPE! Європейський молодіжний центр компетенції Саксонія-Ангальт.

На конференції були проведені  тематичні обговорення:

1. Від європейських днів проекту до центру міжнародного молодіжного та шкільного обміну – 10 років GOEUROPE.

2. Ініціатива “Міста і регіони навчання”.

3. Майбутні моделі європейської молодіжної роботи на прикладі мобільного аккаунта і європейського квитка.

Найбільш цікавим і корисним було тематичне  обговорення «Ініціатива «Міста і регіони, що навчаються», мета якої співпадає з метою проекту, що виконується на кафедрі комп’ютерних наук ТДАТУ: розроблення  інструменту визнання результатів неформального та інформального навчання, що дозволить поєднати ринок освітніх послуг з ринком праці. Учасниками цього обговорення були представники аналогічних проектів  з Німеччини, Іспанії, Латвії, Нідерландів, Ірландії, Фінляндії, Франції та інших країн. Кожна з країн-партнерів  проекту «Сities of Learning of Bandgecraft» представляли свої платформи. Особливістю представлених платформ є використання так званих відкритих цифрових значків (бейджів). Структура бейджів показує реальні досягнення і навички, отримання яких можуть допомогти в майбутній кар’єрі і сприяти в освіті.

Попри значну кількість реалізованих проектів «освітніх платформ», слід визначити відсутність інструментарію, який би зміг забезпечити семантичну обробку інформаційних ресурсів про результати неформального й інформального навчання, їх ідентифікацію та документування, реально об’єднавши ринок надання освітніх послуг з ринком праці, роботодавця з шукачем роботи. Тому постає необхідність у семантичній ідентифікації, документуванні  та обробки результатів неформального та інформального навчання шляхом розроблення онлайн платформи.

Така онлайн платформа направлена на створення цінних нових шляхів в навчанні і працевлаштуванні, поєднуючи і посилюючи можливості формального, неформального навчання та навчання в процесі роботи, які існують в різних місцях. Одним із ключових моментів при розробці такої системи є застосування онтологій на прикладі ECSO – багатомовного класифікатора європейських навичок, компетенцій, кваліфікації та професій,  який дозволяє зв’язати ринок освітніх послуг з ринком праці. Робота платформи базується на використанні семантичних  технологій, спрямованих  на обробку інформації на рівні знань (формалізація, аналіз та  обробка сенсу інформаційних ресурсів).

Ці та багато інших важливих питань були обговорені під час зустрічі.

Подальшим розвитком співпраці з «Сities of Learning of Bandgecraft» є адаптація платформи до потреб українських провайдерів освітніх послуг та роботодавців.

Дякуємо ректору Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного доктору  технічних наук, професору, члену-кореспонденту НААН України Володимиру Миколайовичу Кюрчеву  за надану можливість приєднатися до європейської спільноти, спілкування з фахівцями у галузі визнання неформального навчання та використання цифрових технологій у навчанні.

                                      Оксана Строкань, зав. кафедри комп’ютерних наук