Третього жовтня 2023 року відбулась нарада-семінар «Шляхи удосконалення системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти у ТДАТУ в 2023-2024 навч. році» для науково-педагогічних працівників Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного.

До слухачів із вступним словом звернувся перший проректор ТДАТУ, к.т.н.,  доцент Олександр Ломейко. Він наголосив, що метою функціонування системи внутрішнього забезпечення якості освіти – є забезпечення і підвищення якості освіти та освітньої діяльності, її відповідності стандартам вищої освіти та міжнародним стандартам, формування в університеті культури якості як основи конкурентоспроможності університету та його випускників. Пан Олександр  представив спікерку заходу завідувачку відділу моніторингу якості освітньої діяльності, к.т.н., доцент Радмілу Скляр.

Пані Радміла в своїй доповіді зробила акцент на напрямах реалізації «Стратегії розвитку ТДАТУ в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення України 2023-2030 р.р.» А саме: дотримання затвердженого регламенту процедури проведення моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм Університету в 2023-2024 навч. році; забезпечення повноцінної участі роботодавців у формуванні змістової складової освітніх програм і програмних результатів навчання; онлайн-опитування стейкхолдерів з метою виявлення проблем та вчасного їх усунення; дотримання норм академічної доброчесності учасниками освітнього процесу.

Відповідно до Положення про систему внутрішнього забезпечення якості  в ТДАТУ, ефективне функціонування системи досягається включенням усіх членів структурних підрозділів університету в процес забезпечення якості відповідно до їх функціональних обов’язків.

В процесі моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм необхідно керуватися критеріями оцінювання якості освітньої програми відповідно до Положення про акредитацію освітніх програм, шляхом:

  • аналізу матеріалів щодо акредитації освітніх програм; навчальних планів та робочих навчальних планів; самоаналізу ОП;
  • порівняння, аналізу та врахування національного та іноземного досвіду реалізації аналогічних освітніх програм (галузь знань, спеціальність, освітній ступінь тощо), інноваційних тенденцій у сфері вищої освіти, стану імплементації наукових розробок НПП;
  • виявлення наявності врахування зауважень та рекомендацій, наданих експертною групою та Галузевою експертною радою НАЗЯВО під час останньої акредитації відповідної ОП, а також інших освітніх програм;
  • моніторингу результатів опитувань стейкхолдерів.

Для удосконалення функціонування системи внутрішнього забезпечення якості в ТДАТУ в 2023-2024 навч. році запропоновані наступні кроки:

  • проведення методичних семінарів кафедр з презентаціями ведучими викладачами змістового наповнення навчальних дисциплін на відповідність сучасним тенденціям ринку праці, регіонального контексту, стану імплементації результатів наукових досліджень науково-педагогічних працівників, пріоритетним напрямкам розвитку міста Мелітополя тощо. Внесення необхідних оновлень в робочі програми навчальних дисциплін 2024-2025 навч. року.
  • впровадження Google таблиць з освітніх програм, які дозволять гарантам освітніх програм, Навчально-науковому центру, відділу МЯОД сприяти приведенню у відповідність змісту освітніх компонентів вимогам освітньої програми;
  • більш активне залучення здобувачів вищої освіти до процесу обговорення результатів їх опитування з наданням ними пропозицій щодо підвищення якості навчання за даною освітньою програмою;
  • більш активне залучення роботодавців, академічної спільноти, здобувачів вищої освіти, випускників до перегляду діючих освітніх програм, обговорення проєктів освітніх програм та внесення пропозицій із застосуванням Google форм;
  • проведення процедури перегляду ОП в чітко визначені строки з розміщенням необхідного документального підтвердження на сайті університету відповідно до Положення про освітні програми в ТДАТУ;
  • проведення семінарів для здобувачів вищої освіти та викладачів ТДАТУ щодо доведення основних вимог нового Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу;
  • залучення більшої кількості стейкхолдерів до онлайн опитування щодо якості освітньої діяльності ТДАТУ.