Процес навчання у вищій школі реалізується в межах різноманітної цілісної системи організаційних форм і методів навчання. Використання різних форм і видів навчання сприяє формуванню високоосвічених, компетентних, мобільних, самоорганізованих, конкурентоспроможних фахівців, готових входити в глобалізований світ, відкрите інформаційне товариство.

Питання вибору методів проведення навчальних занять – щоденне, практичне. Науково-педагогічному працівнику необхідно виявити максимум самостійності, тому що жодних програмних вказівок з цього питання давати “згори” недоцільно. Занадто різноманітними є конкретні ситуації навчання.

Одним з завдань Відділу моніторингу якості освітньої діяльності є надання консультативної та науково-методичної допомоги з питань якості підготовки фахівців учасникам (викладачам і студентам) моніторингових заходів. Для цього при Відділі створено Вищу школу педагогічної майстерності, робота якої спрямована на вивчення та ознайомлення з сучасними інноваційними технологіями навчання й виховання; впровадження в навчально-виховний процес ефективних методик та методичних прийомів; вивчення і впровадження в практику передового педагогічного досвіду, сучасних інноваційних методів викладання та виховання у вищій школі.

Згідно плану роботи Вищої школи педагогічної майстерності 1 листопада 2019 року було проведено науково-методичний семінар «МЕТОДИ ТА ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ У ВИЩІЙ ШКОЛІ». З даного питання виступила завідувачка кафедри вищої математики і фізики д.п.н., професор Н.Л. Сосницька. Було розглянуто питання системи принципів навчання, наведено класифікацію методів і форм навчання.

Доповідач приділила багато уваги методам організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності і детально зупинилась на формах навчання. На всі запитання, що виникли у присутніх на семінарі, доповідачем було дано компетентні та вичерпні відповіді.

За матеріалами: начальник НМЦ Болтянська Н.І.