Мета вищої освіти сьогодні – це підготовка фахівців, здатних забезпечити перехід від індустріального до інформаційно-технологічного суспільства, через інновації у освітньо-виховному процесі та науково-методичній роботі. Тому основним завданням діяльності сучасного закладу вищої освіти в Україні має стати формування інноваційного освітньо-виховного середовища, що передбачає не тільки зміни в організації навчання, а й удосконалення професійної майстерності викладачів.

Такі риси, як компетентність, професіоналізм, інтелект, творчість можна вважати необхідними ознаками сучасного креативного викладача ЗВО, перед яким постійно постає проблема удосконалення, підвищення своєї педагогічної майстерності та необхідність удосконалення форм організації викладацької діяльності.

Одним з завдань Відділу моніторингу якості освітньої діяльності університету є надання консультативної та науково-методичної допомоги з питань якості підготовки сучасних фахівців. Для цього при Відділі створено Вищу школу педагогічної майстерності, робота якої спрямована на вивчення та ознайомлення з сучасними інноваційними технологіями навчання й виховання; впровадження в освітньо-виховний процес ефективних методик та методичних прийомів; вивчення і впровадження в практику передового педагогічного досвіду, сучасних інноваційних методів викладання та виховання у вищій школі.

Згідно плану роботи Вищої школи педагогічної майстерності 3 грудня 2020 року було проведено науково-методичний семінар «Особливості викладання навчальних дисциплін геодезичного спрямування».

Перед викладачами кафедри геоекології і землеустрою з вступним словом виступили гарант освітньо-професійної програми «Геоекологія і землеустрій», доктор геологічних наук, професор Людмила Даценко та начальник Науково-методичного центру, доцент Наталя Болтянська. На цей захід був запрошений завідувач кафедри геодезії Криворізького національного університету, доктор технічних наук, професор, Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки, академік Академії гірничих наук України, Віктор Сидоренко, який виступив з доповіддю «Інноваційні методи викладання дисциплін спеціальності геоекології і землеустрою» та поділився власним досвідом викладання дисциплін геодезичного спрямування.

Було акцентовано увагу на тім, що викладач закладу вищої освіти свою професійну діяльність здійснює у кількох напрямах: педагогічна, методична, наукова, виховна. Педагогічну складову прийнято вважати пріоритетною, але вона не може бути повноцінною при ігноруванні трьох інших аспектів роботи. Організовуючи навчальну діяльність студентів відповідно до нормативних вимог, викладач визначає мету і завдання конкретної дисципліни у взаємозв’язку з іншими предметами, обирає оптимальні форми і методи роботи, що сприяють активізації пізнавальної діяльності студента, форми контролю. Але високого рівня професійних знань не досить для володіння студентською аудиторією. Значний вплив має загальний розвиток особистості викладача, його вміння пов’язувати матеріал із сьогоденням, із власним досвідом, незалежність поглядів, розуміння інтересів молоді, культура мовлення, використання інноваційних методів у організації освітнього процесу тощо.

Сучасний викладач має бути спроможним до саморозвитку та самовдосконалення в ситуації, яка постійно змінюється, готовим до якісної реалізації знань умінь та навичок у професійній діяльності.

Доповідач приділив багато уваги методам організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності і детально зупинився на інноваційних методах викладання дисциплін означеного напряму. На всі запитання, що виникли у присутніх на семінарі, доповідачем було дано компетентні та вичерпні відповіді.

Учасники семінару відзначили високий методичний рівень даної зустрічі та її актуальність.

Наталя Болтянська,
начальник науково-методичного центру