30 листопада 2022 р. відбувся онлайн-семінар «Академічна доброчесність у системі внутрішнього забезпечення якості вищої освіти ТДАТУ», який було організовано відділом моніторингу якості освітньої діяльності університету.

У заході взяли участь більше 250 науково-педагогічних працівників університету та здобувачів вищої освіти. До слухачів з вступним словом звернувся перший проректор ТДАТУ, доцент Олександр Ломейко. Він наголосив про важливість дотримання освітянською спільнотою університету принципів академічної доброчесності.  І як слушно зазначають наші колеги з Проєкту сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP), на академічній доброчесності «базується довіра колег, роботодавців, замовників освітніх і наукових послуг, спонсорів, грантодавців, інших партнерів, необхідна для належного ресурсного забезпечення якісної вищої освіти і наукових досліджень».

Пан Олександр представив доповідачку семінару завідувачку відділу моніторингу якості освітньої діяльності, доцента Радмілу Скляр. На початку своєї доповіді, пані Радміла, акцентувала увагу на меті даного зібрання – це розглядання основних вимог існуючого законодавства та нормативних документів щодо дотримання норм академічної доброчесності в розрізі функціонування системи внутрішнього забезпечення якості університету. Також, за результатами пройдених в 2020-2021 та 2021-2022 навч. роках опитувань викладачів та здобувачів вищої освіти від Американських рад з міжнародної освіти, представити порівняльний аналіз відповідей, виокремити проблемні моменти та на базі отриманих даних створити модель щодо подальшого покращення забезпечення академічної доброчесності та якості вищої освіти у ТДАТУ.

Відповідно до п. 8 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про вищу освіту», «система внутрішнього забезпечення якості вищої освіти має забезпечувати «дотримання академічної доброчесності працівниками закладів вищої освіти та здобувачами вищої освіти». З урахування вимог існуючого законодавства в університеті розроблені та затверджені наступні нормативні документи: Положення про систему внутрішнього забезпечення якості вищої освіти, Кодекс честі, Антикорупційна програма, Положення про систему запобігання та виявлення академічного плагіату в ТДАТУ, якими повинні керуватися у своїй освітній та професійній діяльності всі учасники освітнього процесу.

Обов’язковій перевірці на академічний плагіат підлягають навчальні видання, яким надається гриф вченої ради, кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти, дисертаційні роботи на здобуття наукових ступенів на етапі представлення матеріалів робіт до розгляду спеціалізованою вченою радою.

Тому, між Таврійським державним агротехнологічним університетом імені Дмитра Моторного та сервісом перевірки оригінальності тексту Unicheck Україна підписано договір про надання послуг з метою сприяння розвитку академічної доброчесності при здійсненні освітньої діяльності.

Американські Ради співпрацювали із центрами внутрішнього забезпечення якості освіти через надання інструментарію для опитування здобувачів та викладачів, методологічних порад щодо правильного опитування здобувачів, надання консультацій щодо покращення ситуації з академічною доброчесністю в їхніх ЗВО.

Для визначення напрямів для покращення саме тих аспектів освітнього процесу, які потребують додаткової уваги та ресурсів для вдосконалення системи академічної доброчесності та якості освіти, відділом моніторингу якості освітньої діяльності було використано матрицю «Світлофор». Цей інструментарій було використано для розроблення плану дій заради якісних змін, які і були висвітлені доповідачкою наприкінці семінару.

Удосконалення системи освіти завжди було й залишається актуальною проблемою, вирішення якої – умова нормального процесу відтворення суспільства, тому, що саме в освіті закладаються соціальні, психологічні, загальнокультурні, а також професійні передумови його розвитку.

Відділ моніторингу якості освітньої діяльності ТДАТУ