Одним з викликів діджиталізованого суспільства є готовність викладача до цифрової трансформації освітнього процесу, проєктування індивідуальної освітньої траєкторії та організації  партнерства між здобувачами освіти. Про діджиталізацію освітнього процесу та впровадження дуальної освіти виданню AgroPortal у рубриці #agro_education розповів проректор з науково-педагогічної роботи ТДАТУ Александр Ломейко.

Як змінилося студентство за останні 5-10 років?

Останніми роками у студентів закладів вищої освіти дещо знизилася мотивація до навчання. Це пов’язано з різними факторами, одним із яких є невідповідність заробітної плати фахівців із вищою освітою фінансовим потребам молоді. А враховуючи суттєве зменшення кількості бюджетних місць та зниження до 40% стипендіатів, студенти старших курсів намагаються поєднувати навчання з роботою.

Тому заклади вищої освіти наразі активно впроваджують дуальну форму навчання, яка дозволяє не тільки підвищити рівень практичної підготовки студентів, а й надає можливість покращити їхнє фінансове становище та сприяє адаптації випускників при працевлаштуванні. Так, у ТДАТУ дуальна освіта була запроваджена ще у 2017 році, й щорічно за дуальною формою навчається близько 300 студентів університету.

Які виклики стоять перед молодими фахівцями?

Одним із головних викликів для молодого фахівця є його конкурентоздатність на ринку праці та відповідність його компетенцій вимогам виробництва. Тому в закладах вищої освіти, зокрема у Таврійському державному агротехнологічному університеті імені Дмитра Моторного, систематично проводяться круглі столи з роботодавцями з кожної спеціальності з метою оновлення змісту освітніх програм та навчальних планів для підготовки висококваліфікованих фахівців відповідно до сучасних потреб ринку праці.

Де брати знання, коли технології змінюються з шаленою швидкістю?

На сьогодні пріоритетним напрямом в освітній діяльності ЗВО є діджиталізація освітнього процесу. Якщо ще 10 років в університеті головним джерелом знань був лектор або підручник, то сьогодні це електронні ресурси. Так, у ТДАТУ функціонує освітній портал, на якому викладені та щорічно оновлюються електронні навчальні курси з усіх дисциплін, а також створена сучасна електронна наукова бібліотека.

Щодо інформаційних ресурсів у мережі Інтернет, то треба розуміти, що хоча це і є найбільш доступною технологією у світі, але для отримання професійних знань із цих інформаційних джерел потрібно бути достатньо компетентним у відповідній галузі, щоб використовувати достовірну та якісну інформацію.

Редакційно-видавничий відділ