10, 15, 18, 19 листопада 2021 року відбувся тренінг «Інтерпретація даних заради якісних змін» проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» (Academic Integrity and Quality Initiative – Academic IQ), який упроваджується Американськими Радами з міжнародної освіти за сприяння Посольства США в Україні, Міністерства освіти і науки України.

Нагадаємо, що до участі у проєкті «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» (Academic Integrity and Quality Initiative – Academic IQ), який реалізується Американськими Радами з міжнародної освіти у 2020-2022 рр., було відібрано 60 університетів, серед яких і Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного. Представники від університету проректор з науково-педагогічної роботи Олександр Ломейко, начальник Науково-методичного центру Наталя Болтянська та завідувачка відділу моніторингу якості освітньої діяльності Радміла Скляр.

Захід було присвячено інтерпретації даних, які були отримані в результаті опитування здобувачів вищої освіти та викладачів щодо стану академічної доброчесності в освітній діяльності ТДАТУ з 1 грудня 2020 року до 12 лютого 2021 р. Відповіли на питання анкет 1234 студента денної форми навчання, що склало 46% від можливої кількості за цією формою навчання, та 226 викладачів – 80%, відповідно.

Спікери тренінгу: Девід Реттінжер, університет Мері Вашингтон у США; Тріша Бертрам Галлант, Каліфорнійський університет у Сан-Дієго у США; Аманда МакКензі, університет Ватерлоо у Канаді, Тетяна Жерьобкіна, консультантка проєкту, дослідниця, соціологиня впродовж перших трьох сесій обговорили з присутніми представниками відділів забезпечення якості наступні теми.

Сесія 1. Чому ми говоримо про академічну доброчесність, дослідницька етика та інституційні зміни з академічною доброчесністю.
Сесія 2. Як правильно інтерпретувати дані отримані з внутрішньоінституційних опитувань.
Сесія 3. Роль отриманих даних: комунікація та якісні зміни.

Останню ж четверту сесію тренінгу було проведено у вигляді практичного заняття з фокус-груп по 15 учасників проєкту – по одному представнику з університету. Метою такого заняття стало обговорення та обмін досвідом між закладами вищої освіти щодо етапів впровадження Кодексів честі, реалізації норм академічної доброчесності та організації щорічних опитувань здобувачів вищої освіти.

Також, у виконаному практичному завданні університети визначили напрями для покращення внутрішньоінституційних норм забезпечення академічної доброчесності та якості освіти на основі складеною матриці «Світлофор». В ній кожен з індикаторів: червоний, жовтий та зелений відповідає за пріоритетність вирішення питання у внутрішній системі забезпечення академічної доброчесності та якості освіти.

За результатами проведених заходів заплановані ряд семінарів для викладачів та здобувачів вищої освіти з метою покращення їх інформованості щодо вимог існуючих нормативних документів у ТДАТУ.

Радміла Скляр,
завідувачка відділу моніторингу якості освітньої діяльності,
за матеріалами Academic IQ