3 вересня відбулось засідання експертної групи «Фінансова грамотність. Освіта» з метою обговорення проєкту Національної стратегії розвитку фінансової грамотності до 2025 року. У засіданні прийняли участь викладачі кафедри фінансів, обліку і оподаткування Наталія Радченко та Ірина Чкан.

Зі вступним словом до учасників заходу звернувся Заступник Голови Національного банку України Олексій Шабан та начальник управління зв’язків з громадськістю та фінансової обізнаності Леся Войтицька. Про основні засади проєкту Національної стратегії розвитку фінансової грамотності доповідала менеджер проєкту «Підвищення рівня фінансової грамотності населення України» Олена Тригуб.

Експертами були визначені п’ять напрямків дискусії:

1. Мета розробки Національної стратегії розвитку фінансової грамотності до 2025 року.
2. Поточний стан фінансової грамотності в Україні.
3. Діяльність Національного банку України у сфері фінансової грамотності.
4. Стратегічні напрями та цілі Національної стратегії розвитку фінансової грамотності до 2025 року.
5. Напрями співпраці із закладами освіти у механізмі реалізації Національної стратегії розвитку фінансової грамотності.

Усі експерти наголошували на тому, що вирішення проблеми фінансової грамотності має вагоме значення для підвищення фінансового добробуту населення, підвищення довіри до фінансового ринку та економічного розвитку й фінансової стійкості країни в цілому.

На перспективу Стратегія національного банку України охоплює п’ять цільових аудиторій:

1. Діти та молодь.
2. Освітяни.
3. Люди працездатного віку.
4. Підприємці.
5. Люди передпенсійного та пенсійного віку.

Визначені й пріоритетні теми у сфері фінансової грамотності, зокрема: гроші та розрахунки; бюджет та заощадження; пенсія; кредитування та управління боргами; інвестиції та ризики; шахрайство, захист персональних даних; фінансовий сектор та економіка; захист прав споживачів фінансових послуг.

Під час дискусії значну увагу було приділено напрямам подальшої співпраці Національного банку України із закладами освіти в межах реалізації Стратегії розвитку фінансової грамотності до 2025 року. Серед можливих напрямів співпраці варто відзначити упровадження спеціалізованих курсів/дисциплін з управління особистими фінансами у навчальні плани шкіл, закладів професійно-технічної, фахової перед вищої та вищої освіти; розробка тренінгів для дітей, молоді та інших верств населення; участь у Всеукраїнській освітній та інформаційній кампанії у сфері фінансової грамотності, тощо.

Загальна кількість учасників заходу становила більше 70 осіб, переважно представники закладів вищої освіти з усіх регіонів країни. Дискусія була змістовна, учасники визначили проблемні питання реалізації представленого проєкту та запропонували напрями їх вирішення.

Наталія Радченко,
Ірина Чкан;
викладачі кафедри фінансів, обліку і оподаткування