Останнім часом участь у різноманітних вебінарах, онлайн семінарах і тренінгах в умовах карантинних обмежень стала звичним явищем. До подібних онлайн подій долучаються науково-педагогічні працівники Таврійського ДАТУ, які в залежності від тематики заходу підвищують власні професійні та академічні компетентності.

Так, у грудні 2021 року за підтримки проєкту USAID «Економічна підтримка Східної України» було проведено серію навчальних онлайн заходів «Успішна онлайн подія від А до Я». Участь у серії тренінгів взяв завідувач кафедри комп’ютерних наук, доцент Сергій Шаров.

Усього було проведено три вебінари на дану тематику (08.12.2021, 16.12.2021, 23.12.2021 р.). Під час онлайн заходів були розглянуті питання, що стосувалися планування онлайн події та її наповнення, налагодження та підтримку комунікації зі слухачами, використання інструментів для комунікації та проведення онлайн тренінгів, просування подій у інтернет-мережі тощо. Спікерами вебінарів були Роман Гринишин (консультант проєкту ERA, засновник event-агенства Travelite), Ольга Мілінчук (організатор подій, перекладач event-агенства Travelite), Андрій Набухотний (консультант з маркетингу та реклами), Дмитро Калитка (координатор проєктів event-агенства Travelite), Юлія Центелевич (HR-директорка компанії Агросем), Володимир Терновський (менеджер з розвитку трудових ресурсів в Проєкт USAID) та інші фахівці.

Під час першого вебінару, що відбувся 08 грудня 2021 р. під назвою «Частина 1. Наповнення» були розглянуті наступні питання:

1. Види онлайн-подій. Відмінності. Особливості проведення.
2. Наповнення. Підбір інформації. Формати. Цікава подача.
3. Як тримати увагу. Як мотивувати учасників онлайн-подій ставити запитання.
4. Лайфхаки з організації та проведення онлайн-подій.

Учасники з Києва, Харкова, Бердянська, Мелітополя, Маріуполя та інших міст країни розглянули види онлайн-подій та їх відмінності, способи залучення учасників до комунікації під час онлайн заходу. Цікавими були приклади з різних онлайн-подій, проведених раніше. Особливо корисним захід був для аграріїв, оскільки приклади були саме з онлайн подій аграрної тематики. Також учасники долучилися до спільної діяльності під час онлайн опитування, використання інтерактивного сервісу Miro.

Другий вебінар під назвою «Частина 2. Підготовка. Реклама. Маркетинг» був проведений 16 грудня 2021 р., на якому були розглянуті наступні питання:

1. Анонсування події на різноманітних ресурсах.
2. Способи та ресурси залучення учасників до події.
3. Підготовка аудиторії. Інформування про спікерів та зміст.
4. Комунікація з учасниками після проведення онлайн події.

Третій вебінар із серії «Успішна онлайн подія від А до Я», який був проведений 23 грудня 2021 р., називався «Частина 3: Інструменти». Під час вебінару були розглянуті наступні питання:

1. Технічна підтримка онлайн події. Налаштування звуку, фону, відеокамери, освітлення.
2. Огляд найпопулярніших онлайн-платформ для організації онлайн події.
3. Огляд інструментів для взаємодії з аудиторією.
4. Підпиття підсумків трьох навчальних вебінарів.

Упродовж 1,5 години спікери на практиці показували особливості організації та проведення онлайн події, розглянути різноманітні програмні засоби, їх переваги та особливості. Цікавою була демонстрація цифрових пристроїв, які допомагають провести ефективний онлайн захід. Корисною була доповідь Ольги Мілінчук, яка аналізувала можливості різного програмного забезпечення з проведення відеоконференцій (Cisco Webex, Skype, Google Meet та ін.). Учасники вебінару ознайомилися з можливостями Mіrо, jamboard, Kahoot!, інтерактивної дошки Slido, інших інструментів.

Створити успішний онлайн захід досить важко. Тому подібні заходи спонукають до навчання, що в результаті дозволить ефективно організовувати та проводити онлайн подію. Усі три заходи були проведені на високому професійному рівні, із залученням різних спікерів, використанням інтерактивної взаємодії з учасниками, демонстрацією різних програмних продуктів та сервісів. Надалі викладачі кафедри комп’ютерних наук будуть долучатися до аналогічних заходів та підвищувати власну кваліфікацію!

Організатори на власному прикладі показали, як ефективно організовувати та проводити онлайн подію, за що їм велика вдячність.

Сергій Шаров,
зав. кафедри комп’ютерних наук