Новітні технології суттєво впливають на освітній процес сьогодення. Зокрема, до нових тенденцій відносять:

– широке використання змішаного навчання;

– прагнення поглибленого навчання: метою поглибленого навчання для студентів є навчання на практиці і розвиток почуття власної ефективності, розвиток критичного мислення й ефективного спілкування;

– увага до відкритих освітніх ресурсів;

– переосмислення ролі викладача – він має бути партнером у процесі навчання;

– використання інтуїтивних технологій;

– переосмислення роботи освітнього закладу.

Розв’язання проблеми забезпечення якості вищої освіти і створення умов для дотримання міжнародних стандартів вишами України, зокрема інтеграція інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у діяльність сучасного закладу вищої освіти, потребує і спричинює зміни організації освітнього процесу і проведення наукових досліджень; формування ІКТ-компетентності викладачів, студентів та наукових працівників; створення відкритих інформаційних навчальних середовищ як каталізаторів підвищення якості ІКТ-компетентностей учасників освітнього процесу вишу з метою формування у них навичок ХХІ сторіччя.

Для побудови системи інформаційної підтримки здійснення наукової діяльності і формування ІКТ-компетентності у здобувачів СВО «Магістр» зі спеціальності 208 «Агроінженерія» за ОНП Агроінженерія в умовах електронного інформаційно-освітнього середовища університету було створено сучасний електронний курс з дисципліни «Технологій наукових досліджень в технічному сервісі» та розроблено і видано навчально-методичні посібники для виконання лабораторних і практичних робіт з означеної дисципліни.

Автори посібників Наталя Болтянська та Ігор Маніта в розробленому методичному забезпеченні приділили багато уваги формуванню у здобувачів вищої освіти основних навичок, якими повинні володіти сучасні фахівці: неординарне мислення; соціальний інтелект; інноваційне й адаптивне мислення – вміння думати поза заданої траєкторії; обчислювальне мислення; уміння фільтрувати зайву інформацію – швидко переробляти і резюмувати великий обсяг даних; уміння працювати із сучасними медіа; знання, що не обмежуються власною вузькою спеціалізацією; уміння працювати віддалено.

Наталя Болтянська,

доцент кафедри ТСС АПК