У засіданні асоціації працівників вищих аграрних закладів освіти «Агроосвіта» з т.в.о. Міністра освіти і науки України Сергієм Шкарлетом, яке відбулось у перший день грудня, взяв участь засновник проєкту «Агрокебети», очільник асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» Алекс Ліссітса.

Він озвучив основні сучасні вимоги бізнесу до агроосвіти. На його думку, потрібні мультифункціональні фахівці, які розбиратимуться і в агрономії, і в інженерії, і в управлінні підприємством, і в тваринництві, і в основах ІТ-новацій в агробізнесі. Крім того, наголосив Алекс, важливо відійти від радянської вузькопрофільної моделі фахівця-одностаночника і перейти до західних стандартів аграрної освіти, коли агроменеджер не гребує вранці за кермом сучасного трактора з ним же самим налаштованим причіпним агрегатом кукурудзу посіяти, а ввечері виступити на зборах акціонерів з презентацією основних економічних і фінансових результатів роботи компанії англійською мовою.

– Окрім цього, я наголосив, що наукові інститути, а саме науково-дослідні інститути НААН України, потрібно об’єднати з аграрними вишами, інакше ми втратимо науку повністю,- підкреслив Алекс Ліссітса.

Свою думки він виклав у соціальних мережах. Пост Алекса Ліссітси викликав жваве неоднозначне обговорення. Учасники дискусії в коментарях висловили свою думку, багато хто з них вважає, що підготовка мультифункціонального фахівця актуальна лише для невеликих фермерських господарств, а у великих Агро холдингах все ж таки будуть затребувані вузькі спеціалісти.

Одним з позитивних моментів – це успішний проєкт «Агрокебети», започаткований НУБіП та Клубом аграрного бізнесу і нині поширений на чотири регіони, до якого долучилися вже п’ять закладів вищої освіти. Серед них і Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного. Координатором цього проєкту у ТДАТУ виступає професор кафедри рослинництва імені професора В.В. Калитки, доктор с-г. наук Оксана Єременко. Вона також висловила свою думку щодо підготовки фахівців.

– Погоджуюсь з Алексом повністю у необхідності реформування освіти під потреби сьогодення від роботодавців. Головною метою будь-якого закладу вищої освіти було і буде – підготовка висококваліфікованого фахівця. Вдячна ректору ТДАТУ, доктору технічних наук, професору, член-кореспонденту НААН України Володимиру Кюрчеву за можливість впровадження програми «Агрокебети» у освітній процес нашого університету. Вважаю, що краще для реалізації цього проєкту підходить освітньо-професійна програма другого (магістерського) рівня підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю 201 – Агрономія, бо за відсутності базових агрономічних знань та навичок, важко за короткий час підготувати мультифункціонального фахівця. Бажаю усім учасникам програми «Агрокебети» вдалої реалізації цього проєкту, – зазначила Оксана Анатоліївна.

Т.в.о. міністра у свою чергу подякував за ініціативу з програмою «Агрокебети». Почувши про проєкт, він був щиро і приємно вражений як високим рівнем програми, так і тим, що роботодавці нарешті долучилися до формування вимог до освіти.

Редакційно-видавничий відділ