У рамках інтеркультурного проєкту OPENING THE BORDERS між студентами ТДАТУ та студентами з Колумбії відбулася онлайн-дискусія, присвячена стереотипам у суспільстві.

Захід стартував зі швидкого тесту, який було націлено на виявлення рівня обізнаності учасників щодо стереотипів. Наступним етапом були виступи із заздалегідь створеними презентаціями: колумбійські студенти демонстрували на екрані стереотипи про Україну та її мешканців, зокрема, про тотожність української та російської мов, схильність українців до споживання міцних алкогольних напоїв та емоційну стриманість. Зі свого боку українські учасники представили стереотипи про країну своїх партнерів, а саме: постійні дорожні затори на колумбійських дорогах, наркокартелі та злочинність.

Учасники мали розвіяти міфи, наводячи аргументи, або погодитися з висловленими уявленнями, підтверджуючи їх фактами. Наприклад, наші студенти пояснювали емоційну врівноваженість українців не як ознаку душевної черствості, а як специфічну рису нашого менталітету. Насправді багато батьків вчать дітей стримувати свої емоції, а керування ними у дорослому житті є властивістю розвиненої зрілої особистості. Колумбійські учасники так само активно спростовували міфи, зокрема, переконували українську аудиторію в зміні стратегічного вектору державної політики щодо наркотиків – спрямуванні до лікувально-профілактичних заходів з їх застосуванням.

Останнє завдання полягало у виявленні спільних для обох націй стереотипів про сучасну молодь. У змішаних мінігрупах учасники заходу зіставили сформовані уявлення про цю соціальну групу й дійшли висновку, що більшість з них, на жаль, негативні: суспільство традиційно характеризує молодих людей як безвідповідальних, недостатньо досвідчених, залежних від гаджетів… Як представники молодіжної спільноти, студенти висловили готовність бути активною рушійною силою, щоб зруйнувати усталені шаблони у свідомості людей. Не дивно, що молодь рішуче прагне змін, адже саме від її діяльності вже сьогодні залежить, як світ житиме завтра!

Наталя Нісаноглу, викладач кафедри іноземних мов,
кандидат філологічних наук,
координатор інтеркультурного
англомовного проєкту OPENING THE BORDERS