Інформаційне суспільство вимагає від людини володіння новими компетентностями – цифровими, ІТ-компетентностями, ІК-компетентностями.

Саме про їх розвиток у здобувачів вищої освіти йшла мова на V Міжнародній науково-практичній конференції «Цифрова освіта в природничих університетах», що пройшла у Національному університеті біоресурсів і природокористування України за ініціативи НМЦ «Агроосвіта» та за участі Вроцлавського природничого університету (Польща).

Під час конференції відбулась дискусія щодо формування у суспільстві ключових знань для підготовки висококваліфікованих фахівців. Яскравий приклад застосування SNEV-технологій у освітньому процесі студентів у своєму виступі навів проректор з наукової роботи, д.т.н., професор Надикто В.Т. На прикладі Таврійського ДАТУ було представлено роботу студентського конструкторського бюро, яке не тільки визначає проблемні напрямки в сільськогосподарському машинобудуванні, а й розробляє конструкторську документацію та створює на 3D-принтері модель нового зразку техніки. Саме такий підхід є практичним застосуванням цифрової освіти у вищих навчальних закладах.

В ході дискусійної панелі «Вимоги агробізнесу до цифрових компетентностей випускників університетів» проректор з науково-педагогічної роботи Ломейко О.П. поділився результатами впровадження дуальної освіти в Таврійському державному агротехнологічному університеті. На сьогодні більше 400 здобувачів вищої освіти університету проходять навчання за дуальною формою на виробництві. Особливо вдалим є експеримент із впровадження дуального навчання на машинобудівних, переробних і харчових підприємствах, а також в сільськогосподарських підприємствах (агрономія, агроінженерія).

Як підсумок конференції було відзначено, що для аграрних вишів цифрова освіта є одним із пріоритетних напрямків при підготовці фахівців. Адже на сьогодні у сільському господарстві застосовуються біля 45-50% цифрових технологій, а для отримання здобувачам вищої освіти цифрової компетентності необхідно постійне самовдосконалення не тільки в період навчання у закладах вищої освіти, а в процесі професійної діяльності.