16 лютого відбувся вебінар про диджиталізацію освіти від Unicheck Україна. «The Unicheck educational community» – серія вебінарів про диджиталізацію освіти в нових умовах змішаного та дистанційного навчання, метою яких є надання можливості українським викладачам комплексно поглянути на впровадження сучасних технологій в освітній процес.

Серед 297 учасників заходу були і представники Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного: завідувачка відділу моніторингу якості освітньої діяльності, доцент Радміла Скляр і начальник Науково-методичного центру, доцент Наталя Болтянська.

Під час роботи було розглянуто IT-технології, які допомагають викладачам розвивати академічну доброчесність. Представники провідних закладів освіти України поділились досвідом щодо стратегії розвитку он-лайн освіти в ЗВО, сучасні засоби комунікації зі здобувачами вищої освіти та про історії успіху он-лайн навчання під час пандемії.

Спікерами заходу виступили: Богдан Буяк, ректор Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка; Павло Жежнич, проректор з науково-педагогічної роботи та інформатизації Львівської політехніки; Олег Лагоднюк, проректор з науково-педагогічної, методичної та виховної роботи у Національному університеті водного господарства та природокористування, м. Рівне; Аліна Синицька, координаторка напрямів е-навчання, інформаційна грамотність в УКУ та Андрій Сідляренко, комерційний директор Unicheck Україна.

Серед питань, що обговорювались в межах роботи вебінару були:

• онлайн перевірка тексту на плагіат,
• види LMS систем для освіти,
• використання міжнародної співпраці для покращення освітнього процесу,
• створення окремих університетських програм, направлених на розвиток онлайн навчання,
• методи та технології залучення студентів до дистанційного навчання.

Доповідачами зверталась увага на те, що сучасні інформаційні технології дозволяють ефективно використовувати їх в системі освіти з метою навчання, виховання, розвитку творчих здібностей здобувачів вищої освіти, організації їх пізнавальної діяльності. Використання ІТ в освітньому процесі дозволяє готувати нове покоління до майбутнього життя в інформаційному світі. Процес навчання стає більш динамічним – за рахунок гейміфікації, персоналізації і діджиталізаціі контенту. Все більшу популярність отримує дистанційний канал доставки знань.

Заклади вищої освіти більше не обмежені фізичними рамками: інтернет дозволяє залучати до освітньої програми дослідні проекти та учасників по всьому світу. Сутнісними характеристиками цифрових технологій є: мобільність, доступність та безкоштовність, зберігання та використання інформації незалежно від місця знаходження, відсутність необхідності оновлення та встановлення програмного забезпечення так, як технології «стали хмарними».

Таким чином, одним з викликів діджиталізованого суспільства є готовність викладача до цифрової трансформації процесу навчання, проєктування індивідуальної освітньої траєкторії та організації сучасного процесу педагогіки партнерства між здобувачами вищої освіти та викладачем.

Наталя Болтянська, доцент;
начальник Науково-методичного центру